پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حیدر قربانی دستگیر و در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی است

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران دیروز ۱۸ خرداد حیدر قربانی کارگر ساختمانی و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شد. صبح امروز چند تن از نیروهای لباس شخصی به اجبار وارد منزل حیدر قربانی شده اند و ضمن تفتیش کامل منزل که با ایجاد فضای رعب و وحشت برای خانواده و فیلمبرداری از داخل منزل همراه بوده است اقدام به دستگیری حیدر قربانی نموده اند. لازم به ذکر است که گوشی های تلفن وی و همسر و دخترش به همراه لبتاپ و تبلت ایشان نیز توسط مأمورین ضبط شده است.
نیروهای امنیتی همواره به فعالین صنفی و کارگری بخصوص اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران تعرض کرده و ضمن دستگیری های غیرقانونی، با همکاری سیستم قضایی و با توسل به حربه ضدکارگری امنیتی خواندن فعالیتهای صنفی اقدام به صدور احکام حبس و زندان مینمایند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران این اقدام نهادهای امنیتی در دستگیری حیدر قربانی را قویاً محکوم مینماید و ضمن ابراز انزجار از تعرض به اعضای خویش خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط حیدر قربانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران طی اطلاعیه ای دیگر گزارش داد که امروز دوشنبه نوزدهم خرداد حیدر قربانی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران که روز گذشته با هجوم مأمورین وزارت اطلاعات به منزلش دستگیر شده بود را به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای شهر قدس انتقال دادند و پس از تفهیم اتهام دوباره به زندان برگردانده شد.
روز گذشته و پس از دستگیری، حیدر قربانی به بند ۲۰۹ زندان اوین که در اختیار بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شده بود و تحت بازجویی قرار داشت. امروز نیز پس انتقال به دادسرای شهر قدس، تعیین شعبه و تفهیم اتهام در شعبه ۳ بازپرسی دوباره به بند ۲۰۹ زندان اوین برگردانده شد.
مسئولین شعبه بازپرسی بدون ارائه هیچگونه توضیحی درباره دلایل و اتهامات حیدر قربانی به خانواده وی اعلام کرده اند که روز آینده دوباره برای پیگیری وضعیت او مراجعه نمایند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران دستگیری حیدر قربانی را قویاً محکوم مینماید و اعلام میکند که نسبت دادن اتهامات واهی به کارگران و فعالین کارگری به عملی همیشگی از سوی نهادهای امنیتی و قضائی تبدیل شده است و با این کار تنها ضدیت و دشمنی خویش را نسبت به طبقه کارگر ایران و کل جامعه بیشتر از پیش نشان میدهند.
طبقه کارگر ایران با سرکوب های سیستماتیک حاکمیتی از مطالبات صنفی و معیشتی خویش کوتاه نخواهد آمد و درمقابل اینهمه ظلم و بیعدالتی دست به اعتراض خواهد زد.

https://akhbar-rooz.com/?p=33783 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x