پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خامنه ای: رای ندادن به معنای فاصله گرفتن از نظام اسلامی است

دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، علی خامنه‌ای ديکتاتور حاکم بر ايران، در سخنانی تلویزیونی بار ديگر خواستار حضور مردم پای صندوق‌های رأی شد و گفت عدم حضور در انتخابات به معنای فاصله گرفتن مردم از نظام اسلامی است

دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، علی خامنه‌ای دیکتاتور حاکم بر ایران، در سخنانی تلویزیونی بار دیگر خواستار حضور مردم پای صندوق‌های رأی شد و گفت عدم حضور در انتخابات به معنای فاصله گرفتن مردم از نظام اسلامی است.

خامنه ای در این سخنرانی که تنها به موضوعات مربوط به انتخابات اختصاص داشت، تاکید کرد که این انتخابات “یک رویداد سرنوشت‌ساز” برای کشور است.  به گفتۀ او در انتخابات بحث سلیقۀ سیاسی در میان نیست و همه باید در آن شرکت کنند.

خامنه‌ای اهمیت حیاتی حضور مردم در انتخابات را برای نظام اسلامی مورد تاکید قرار داد و گفت “در جمهوری اسلامی، جمهوری یک بخش، و اسلامی یک بخش است و اگر جمهور حضور نداشته باشند جمهوری اسلامی تحقق پیدا نمی‌کند”.

خامنه‌ای تأکید کرد که هیچ چیز به اندازه حضور مردم “قدرت‌افزا” نیست. اما “هدف دشمن این است که این انتخابات به صورت مطلوب جمهوری اسلامی انجام نگیرد، یعنی مردم از نظام فاصله بگیرند”.

خامنه‌ای انتقادها نسبت به انتخابات را “سفسطه” دانست و گفت تجربه نشان داده که “متن مردم” – صرف نظر از “برخی گروه‌های خاص” – همیشه درست برعکس خواسته‌های دشمن عمل کرده‌اند و این بار نیز “انشاءالله مردم حضور پیدا خواهند کرد و به نظام جمهوری اسلامی آبرو خواهند داد”.

 به گفتۀ او اگر رئیس جمهوری آینده با رأی بالا انتخاب شود و میزان آراء به “نصاب مطلوب” برسد، فرد منتخب پشتوانۀ محکمی خواهد داشت و می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد.

در برابر انتخابات فرمایشی خرداد ۱۴۰۰، جبهه ی گسترده ای از مخالفان حکومت و صفوف میلیونی مردم شکل گرفته است که خواهان تحریم این انتخابات هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=116608 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
چنگیز عباسی
چنگیز عباسی
2 سال قبل

خوب دو تا حرف درست در انبوه حرفهای نادرست این پدرخوانده مافیای حاکم بر ایران وجود دارد. یکی اینکه همین انتخابات رفراندوم پذیرش یا عدم پذیرش نظام حاکم است و دیگری اینکه اگر مردم آنرا نپذیرند آبرویی برایش باقی نخواهد ماند. اما این رفراندوم ناظران بیطرفی هم دارد؟ خیر.
اگر هر یک رای را ده رای اعلام کردند چه کار می‌توان کرد؟ از نظر قانونی هیچی! ولی از نظر میدانی بسیار کارها.
راستش من از خیزش عمومی در فقدان یک ائتلاف فراگیر ملی بشدت نگرانم چون دستاورد چنین خیزشی میتواند از سوی باندهای دیگری از همین حکومت یا مشابه آن مثل سال ۵۷ قاپیده شود!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x