شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خرید قند و شکر وارداتی را بایکوت کنیم! – فراخوان کارگران اعتصابی به مردم ایران

جمعی از کارگران اعتصابی نيشکر هفت تپه در فراخوانی عمومی از مردم خواسته اند با تحريم خريد قند و شکر وارداتی از اعتصاب کارگران اين شرکت حمايت کتند

جمعی از کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه در فراخوانی عمومی از مردم خواسته اند با تحریم خرید قند و شکر وارداتی از اعتصاب کارگران این شرکت حمایت کتند.

به گزارش سندیکای کارگران شرکت هفته تپه در این فراخوان آمده است:

کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در این دور از کشمکش و اعتصابات خود که بیش از دو ماه در جریان است، نیاز به یاری و همراهی بیشتر دارند.

کارگران هفت تپه علیه خصوصی سازی که چیزی جز فروش اموال جامعه و به تاراج گذاشتن اموال مردم توسط دولت به افراد بی صلاح نمی باشد، بپاخاسته اند.

کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مانند خیلی از مراکز و کارخانه ها، آذرآب، هپکو، ماشین سازی تبریز، نفت، گاز و پتروشیمی و … از اموال عمومی جامعه است، که دولت با سیاست خصوصی سازی و فروش اموال مردم، این مراکز را به ورشکستگی کشانده است و کارگران بیشماری بیکار و ماه هاست که حقوق های عقب افتاده خود را دریافت نکرده اند و در بخشی که به مرحله ورشکستگی نرسیده است، کارگران مجبور به پذیرش شرایط کاری سخت، بی امنی و هیچ ایمنی کاری و با حقوق های نازل مشغول به کار هستند و سود کلانی عاید تعدادی از افراد که به نازلترین قیمتی صاحب و مالک اموال عمومی جامعه شده اند میرسد.

در عرض ۵ سال میلیاردها دلار فقط اختلاس و دزدی در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از طرف صاحبان و کارفرمایان صورت گرفته است و هر روز اختلاس های بیشتر، دزدی های نجومی نه تنها از طرف صاحبان سرمایه و کارخانه ها بلکه دولتیون و مجلس نشینان، نمایندگان، فرماندارها، مسئولین، مقامات و روسای ریز و درشت و … افشا می گردند.

در جامعه ای که مملو از امکانات اقتصادی است و کلیه شهروندانش می توانند با استاندارد بالای زندگی انسانی، زندگی کنند، اکثریت مردم محروم از حداقل امکانات هستند و یک درصد کمی مشغول به چپاولگری و به بهترین ولوکس ترین شکلی زندگی میکنند و خود و خانواده هایشان در ایران و دیگر کشورها از زندگی شاهانه ای برخوردارند.

از طرف دیگر اکثریت مردم در شرایط سخت اقتصادی، تورم افسارگسیخته و گرانی سرسام آور، فقر مطلق، بی خانمانی و هزاران مشکلات دیگر، از قبیل نداشتن دسترسی به بهداشت، دوا و درمان و آموزش و … به سر می برند. تامین معیشت اکثریت مردم به هیچ وجه جایگاهی در فکر و ذهن حاکمان ندارد.

بایکوت خرید قند و شکر وارداتی اقدامی اولیه ای است که نیاز به یاری تک تک ما دارد. در کنار این بایکوت لازم است که به دفاع از کارگران اعتصابی که پیگیرانه علیه خصوصی سازی و فروش اموال مردم مبارزه می کنند و مردم دیگر هیچ بهره ای از فروش آنها برای زندگی خود دریافت نمی کنند به اعتراض پرداخته و در همراهی با کارگران علیه فروش اموال جامعه به سودطلبان صدای خود را رساتر کنیم.

تنها حضور مردم در کنار هم و اتحاد آنها می تواند سیاست های خانمان برانداز حاکمان را متوقف کند.
درد مشترک ما، یعنی فقر، بیکاری، نبود تامین معیشت همگانی، نبود بهداشت و آموزش رایگان و نبود بازنشستگی مناسب تنها زمانی از میان می رود که ما در یک صف به حرکت متحد بپردازیم و از حقوق انسانی و طبیعی یک زندگی شرافتمندانه برخوردار شویم.

بایکویت خرید قند و شکر وارداتی یاری رسانی به اعتراض و اعتصاب کارگران هفت تپه است که بتوانند به خواسته های به حق خود دست یافته و خود کارگران مدیریت و اداره این کشت و صنعت را بدست گرفته و در یک شرایط کاری مناسب و کار و تصمیم جمعی بدون دغدغه سود، تولید مورد نیاز جامعه را تامین نموده و در حین تکامل ابزارهای کار و تولید امکان صادرات را به نفع جامعه و ارائه قیمت مناسب به شهروندان، کالای مورد نیاز جامعه را تولید نمایند.

بایکوت واردات قند و شکر و حمایت از خواست کارگران هفت تپه برای لغو خصوصی سازی، شروع پیروزی دیگر تولیدات و مراکز تولیدی جامعه به نفع تمامی شهروندان است.

در این حرکت جمعی و اجتماعی با هم همراه شویم. درد ما مشترک است و راه حل آن هم بدست خودمان است.

با هم متحد شویم.

شهریور ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=44617 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x