جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خسرو صادقی بروجنی جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه نگار روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد. آقای صادقی بروجنی در تاریخ ۲۸ مرداد در زمان سفر به استان آذربایجان غربی بازداشت و پس از حدود سه هفته به زندان اوین منتقل شد. آقای صادقی پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ۸ سال حبس محکوم شد و این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۷ سال حبس تقلیل یافت. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان برای وی قابل اجراست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، صادقی بروجنی پیشتر در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی داخلی و خارجی” به ۵ سال حبس، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و از بابت اتهام “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی” به دو سال حبس و در مجموع به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و با تبرئه آقای صادقی از اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۷ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی” در خصوص آقای وی قابل اجرا است.

خسرو صادقی بروجنی از بابت این پرونده پیشتر در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۸ پس از احضار به شعبه ۲ دادسرای اوین بازداشت و مورد تفهیم اتهام و بازجویی قرار گرفت. قرار بازداشت وی نهایتا به قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی تغییر داده شد. آقای صادقی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

 خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه نگار و دانش‌آموخته رشته جامعه شناسی است که در سال‌های اخیر ضمن پژوهش در حوزه‌ی نئولیبرالیسم و اقتصاد سیاسی ایران، مقالات متعددی را در این زمینه نوشته است. کتاب “نئولیبرالیسم در بوته نقد” مجموعه‌ای از مقالات ایشان است که توسط نشر اچ.اند.اس مدیا (H&S Media) در انگلستان منتشر شد. کتاب جهانی‌سازی و نابرابری نیز به قلم وی توسط انتشارات پرسش در سال ۱۳۹۰ منتشر شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=46309 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داریوش
داریوش
3 سال قبل

چرایی این محکومیت در آینده از مصادیقی خواهد بود که قضاوت را از آنچه در این چهل سال عیان بوده و هیچ نکته پنهانی ندارد ، به نمونه ای بارز از بهم ریختگی یک ساختار تعریف شده در جمهوری اسلامی ، به تعریف خواهد نشست . نکته های آگاهی دهند ه در نوشته های آقای صادقی در موارد مختلف از اقتصادی و سیاسی ، تمامآ همچون آیینه ای ، سود و زیان متعارف را منعکس می کرده است . چرایی این محکومییت به شدت غیر انسانی ، مسلمآ پاسخی خواهد داشت که شنیدنش زیاد دور نخواهد بود .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x