جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خسرو صادقی بروجنی در دادگاه تجدید نظربه ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد

خسرو صادقی بروجنی در دادگاه تجدید نظر به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد ...

به گزارش خبرگزاری هرانا خسرو صادقی بروجنی، دانش آموخته‌ی جامعه شناسی، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی” در خصوص آقای بروجنی قابل اجرا است. آقای صادقی بروجنی پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر صادر و امروز شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ به پیام ابوطالبی زنوزی وکیل مدافع آقای صادقی ابلاغ شده است، خسرو صادقی بروجنی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی” به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی” در خصوص آقای بروجنی قابل اجرا است.

دادگاه همچنین آقای صادقی بروجنی را از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” تبرئه کرده است.

خسرو صادقی بروجنی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری پس از احضار به شعبه ۲ دادسرای اوین بازداشت و مورد تفهیم اتهام و بازجویی قرار گرفت. قرار بازداشت وی نهایتا به قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی تغییر داده شد. وی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

لازم به ذکر است خسرو صادقی بروجنی دانش آموخته‌ی جامعه شناسی است که در سال‌های اخیر ضمن پژوهش در حوزه‌ی نئولیبرالیسم و اقتصاد سیاسی ایران، مقالات متعددی را در این زمینه نوشته است. کتاب “نئولیبرالیسم در بوته نقد” مجموعه‌ای از مقالات ایشان است که توسط نشر اچ.اند.اس مدیا (H&S Media) در انگلستان منتشر شد. کتاب جهانی‌سازی و نابرابری نیز به قلم وی توسط انتشارات پرسش در سال ۱۳۹۰ منتشر شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=35364 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x