شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خشونت‌ها در افغانستان؛ فرمانده نیروهای ویژه پلیس بغلان کشته شد

مقام‌های محلی ولایت بغلان تایید می‌کنند که شریف‌الله خوستی، فرمانده ویژه نیروهای پلیس در درگیری با طالبان کشته شده است. جاوید بشارت، سخنگوی پلیس بغلان به بی‌بی‌سی گفت که حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته (۱۲ حمل/فروردین) شریف‌الله خوستی، فرمانده نیروهای ویژه پلیس در درگیری با نیروهای طالبان در مسیر شهر پلخمری و بغلان مرکزی کشته و دو نفر از همراهانش زخمی شده‌اند.

او افزود که طالبان نیز در این درگیری تلفات دادند ولی جزئیات آن بعدا نشر خواهد شد.

به گزارش بی بی سی شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان نیز با تایید مرگ آقای خوستی نوشته که “جنگ و تداوم خونریزی جزء ادامه‌ درد و رنج مردم افغانستان و ویرانی کشور چیزی دیگری در پی‌ندارد.” به نوشته این نهاد در این مرحله “حملات و کشتارهای جنایت‌کارانه بر پیچیدگی وضعیت می‌افزاید.”

کمین والی غور و زخمی شدن هفت زن در هرات

در همین حال در ولایت غور در مرکز افغانستان طالبان با کمین کاروان والی این ولایت چهار نفر را زخمی و دو خودرو والی را با خود برده اند.

منابع امنیتی در ولایت غور در مرکز افغانستان نیز به بی بی سی گفتند که شب گذشته افراد طالبان با کمین کاروان خودروهای عبدالظاهر فیض‌زاده،‌ والی این ولایت سه نفر از محافظان والی و یک فیلمبردار تلوزیون ملی غور را زخمی کردند.

در این درگیری به خود والی آسیب نرسیده ولی طالبان یک خودرو نوع هایلکس و یک رنجر مربوط به والی غور را با خود برده اند.

به گفته منابع امنیتی این کمین زمانی صورت گرفت که بعد از ظهر روز پنجشنبه (۱۲ حمل/فروردین) مقام‌های محلی غور برای بررسی پاسگاه خارستان در غرب شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت رفته بودند.

همچنین مقام‌ها ولایت هرات در غرب افغانستان گفته که به دلیل انفجار یک مین کارگذاری شده توسط طالبان در ولسوالی کشک کهنه هفت زن زخمی شده‌اند.

این رویداد حوالی ساعت ۸ صبح امروز به وقت محلی، زمانی رخ داد که یک خودرو مسافربری نوع فلانکوچ که حامل غیرنظامیان بود با این مین برخورد کرد.

از مجموع زخمی‌های این حادثه سه نفر به هرات منتقل شده و بقیه در محل تحت درمان هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=108850 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x