جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خلیل‌زاد همچنان نماینده آمریکا در امور افغانستان باقی می‌ماند

منابع خبری در افغانستان اعلام کردند که زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با گروه طالبان در دولت جدید آمریکا نیز به کارش ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ۸ صبح افغانستان امروز شنبه به نقل از سی ان نوشت  دولت جدید آمریکا زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه دولت دونالد ترامپ در امور صلح افغانستان را هم‌چنان در سمتش حفظ خواهد کرد.

این منبع نوشته است که این یک حرکت معمولی نیست؛ زیرا هر دولت تازه‌کار در چنین سمت‌های تغییر ایجاد می کند و افراد وابسته به خودش را منصوب می‌کند.

به گزارش این رسانه، اقدام دولت بایدن برای حفظ خلیل‌زاد در سمتش در حال حاضر نشان‌دهنده تعهد ابتدایی برای حفظ پایبندی امریکا به توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان است.

این در  حالی است که در سفر اخیر خلیل زاد به کابل در روزهای پایانی دولت ترامپ اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان حاضر به ملاقات با وی نشد.

پیش از این نیز مشاور ارشد امور فرهنگی رئیس جمهوری افغانستان در روزهایی که جوباید برنده انتخابات اعلام شد، نوشت که زلمی خلیل زاد با برنده شدن جو باید به خانه خواهد رفت تا خاطرات ناکام ماموریت صلح خود را بنویسد.

هرجنگ تاکنون نامزد وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی کاخ سفید و مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که توافقنامه صلح دولت ترامپ با طالبان را بررسی می کند.

در آخرین مورد مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی با همتای افغانستانی خود گفته است که توافقنامه صلح دولت ترامپ با طالبان را بررسی می کند تا اطمینان یابد که آنها رابطه خود را با تروریست ها قطع، خشونت را کاهش و به گفت وگوی جدی پایبند هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=101750 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x