سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

خودکشی دستکم هفت زن در کردستان طی هفت روز

آمار خودکشی در جمهوری اسلامی، همپای ژرفش بیش‌ازپیش بحران اجتماعی- اقتصادی در جامعه رو به‌فزونی است. هفته‌ای نیست که خبر چند خودکشی یا جنایت تکان‌دهنده در مطبوعات درز پیدا نکند. در این راستا، در هفتە گذشتە (از روز شنبە تا جمعە) دست کم ٧ زن در شهرهای سنندج، مهران، سنقر، سقز و نقدە بە دلیل مشکلات خانوادگی و فقر بە زندگی خود پایان دادەاند .

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری  شامگاه جمعە ۵ اردیبهشت ٩٩ (٢۴ آوریل ٢٠٢٠)، یک زن ٢۵ سالە اهل سنندج با هویت ”سارینا غفوری“ بە دلیل مشکلات خانوادگی بە زندگی خود پایان داد. این زن چندی پیش از همسر خود جدا شدە و مادر یک فرزند نیز بودە است.

همان روز، یک زن ٢۶ سالە اهل نقدە با هویت ”منیج قادری“ بە دلیل مشکلات خانوادگی خود را حلق آویز و بە زندگی خود پایان دادە است.

روز پنجشنبە ۴ اردیبهشت ماه نیز، یک زن ٣٠ سالە اهل شهرستان مهران با هویت ”سیمین سجادی“ بە دلیل فقر و مشکلات مالی از طریق خردن قرص بە زندگی خود پایان دادە است. وی مادر دو فرزند بودە است.

هەنگاو طی روزهای گذشتە نیز خبر خودکشی چهار زن دیگر بەنام های دریا محمدی، نگین امینی، شریفە مصطفی پور و افسانە رحیمی در شهرهای سنندج، سنقر و سقز را منتشر نمودە بود.


خودکشی یک دختر نوجوان در شهر پردیس

روز دوشنبه ۱ اردیبهشت‌ماه، یک دختر ۱۵ ساله در شهر پردیس اقدام به خودکشی کرده و پس از حضور نیروهای آتش نشانی از تصمیم خود منصرف شد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۹۹، دختر ۱۵ ساله بر روی پل هوایی شهر پردیس، جنب پارک شهریار اقدام به خودکشی کرد.

حضور و تلاش نیروهای آتش نشانی به انصراف این نوجوان از تصمیمش انجامید.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

فقر و تنگدستی؛ خودکشی یک جوان دیگر در استان ایلام

یک جوان ۳۳ ساله ایلامی از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داد. این شهروند در وصیت نامه خود علت خودکشی خود را مشکلات مالی، بیکاری و تنگدستی عنوان کرده است.

به گزارش ایلنا، جوان ۳۳ ساله اهل ایلام و متاهل که دارای ۲ فرزند است به دلیل فقر مالی و بیکاری خودکشی کرد.

وی در وصیت نامه خود مشکلات مالی، بیکاری و تنگدستی را عامل خودکشی قید کرده و سپس با حلق آویز کردن خود به زندگیش پایان داد.

بر اساس این گزارش این جوان برای تامین مخارج زندگی خود و خانواده اش ۵ سال است که به یکی از شهرستانهای شیراز مهاجرت کرده و در یک شرکت خصوصی مشغول به کار بوده است که پس از تعدیل از کار و عدم توانایی مایحتاج زندگی اش در اقدامی جنون آمیز دست به خودکشی زد.

همسر متوفی فرزند دومش را باردار است.

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر یک دختر ۱۲ ساله نیز در یکی از مناطق بشدت محروم این استان به علت فقر مالی دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داده بود.

خودکشی دختر ۱۲ ساله به دلیل فقر مالی

یک دختر ۱۲ ساله در یکی از مناطق بشدت محروم استان ایلام به علت فقر مالی دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داد

. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش مدارا، یک دختر ۱۲ ساله در یکی از مناطق بشدت محروم استان ایلام به علت فقر مالی دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، پدر این کودک دچار معلولیت است و به همراه ۵ عضو خانواده در فضایی ۱۲ متری در فقر مطلق زندگی می کرد.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=27206 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x