جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خودکشی دستکم ۲۲ کودک طی دو ماه گذشته

کودک ۱۱ ساله | ماجرای خودکشی کودک 11ساله و عکس پدر و مادرش

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی، طی دو ماه گذشته دست‌کم ۲۲ کودک و نوجوان در شهرهای مختلف ایران دست به خودکشی زده و ۱۵ تن از آن‌ها بر اثر خودکشی، جان خود را از دست داده‌اند.

در اغلب خودکشی‌های رخ داده در میان کودکان و نوجوانان، عوامل ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی و آسیب‌های اجتماعی به عنوان دلایل اقدام به خودکشی ذکر شده‌اند. 

«محمدمهدی تندگویان»، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان پیش از این از کاهش سن خودکشی و هم‌چنین افزایش تعداد آن با «ضریب روبه‌رشد» سخن گفته و نسبت به خودکشی‌ کودکان زیر ۱۵ سال هشدار داده بود.

در آخرین مورد روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه، یک دختر ۱۷ ساله ساکن رامهرمز از توابع خوزستان، از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرد و جان باخت. به گفته منابع محلی یک پسر نوجوان نیز در روزهای اخیر در این شهرستان اقدام به خودکشی کرده است. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

شامگاه یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ خبر خودکشی یک پسر ۱۳ ساله به نام «آدریان ح» در شهرستان مهاباد در رسانه‌ها منتشر شد. او با حلق‌آویز کردن خود، اقدام به خودکشی کرد و جان باخت.
به گزارش سایت خبری کردپا، این کودک ساکن منطقه «پشت‌تپ» در جنوب شهر مهاباد بود که منطقه‌ای با وضعیت نامناسب اقتصادی است و احتمالا انگیزه او از از خودکشی، مشکلات معیشتی بوده است.

در روز ۲۲ آذر ۱۳۹۹ خبر سه خودکشی دیگر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. 

https://akhbar-rooz.com/?p=97664 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x