جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خودکشی وزیر دارایی ایالت هسن آلمان؛ نگرانی از پیامدهای کرونا آلمان

توماس شفر وزیر دارایی ایالت هسن آلمان بود. خبر خودکشی این سیاستمدار ۵۴ ساله، دولت و مردم آلمان را غافلگیر کرد. علت خودکشی او از جمله نگرانی از عدم موفقیت در امر مهار پیامدهای مالی و اجتماعی شیوع کرونا اعلام شده است.

توماس شفر (Thomas Schäfer) وزیر دارایی ایالت هسن آلمان بود. خبر خودکشی این سیاستمدار ۵۴ ساله، دولت و مردم آلمان را غافلگیر کرد. علت خودکشی او از جمله نگرانی از عدم موفقیت در امر مهار پیامدهای مالی و اجتماعی شیوع کرونا اعلام شده است.

توماس شفر، سیاستمداری کارآزموده بود و از او به عنوان نخست‌وزیر آتی ایالت هسن یاد می‌شد. فولکر بوفیه، نخست‌وزیر ایالت هسن آلمان با ابراز تاسف بسیار نسبت به خبر خودکشی این سیاستمدار ۵۴ ساله حزب دموکرات مسیحی آلمان واکنش نشان داد.

فولکر بوفیه درباره خودکشی توماس شفر، وزیر دارایی ایالت هسن گفت: «این خبر برای من و برای همه تکان‌دهنده بود. هیچ‌کس انتظار چنین چیزی را نداشت.»

نخست‌وزیر ایالت هسن روز یکشنبه ۱۰ فروردین (۲۹ مارس) در برابر دوربین خبرنگاران ظاهر شد و نسبت به خبر خودکشی دوست و وزیر کابینه خود، با چهره‌ای مغموم سخنرانی کرد.

علت مرگ توماس شفر

جسد توماس شیفر، وزیر دارایی ایالت هسن روز شنبه  ۲۸ مارس ساعت ده و بیست دقیقه صبح در کنار ریل قطار سریع در نزدیکی منطقه هوخ‌هایم کشف شده بود.

این خبر از سوی دادستانی ویسبادن و پلیس منطقه غرب ایالت هسن شامگاه همان روز رسانه‌ای شده است. پلیس پس از تحقیق در محل و گفت‌وگو با شاهدان علت مرگ وزیر دارایی ایالت هسن را خودکشی اعلام کرده است.

گفته می‌شود که نگرانی از شیوع بیماری کرونا و نگرانی از عدم موفقیت در مقابله با این بیماری در آلمان باعث اضطراب توماس شفر شده و همین موضوع علت خودکشی او بوده است.

فولکر بوفیه گفته است که خودکشی توماس شیفر در شرایطی روی داده است که آلمان به چنین فردی بسیار نیاز داشته است. بوفیه گفته است که شفر نگران آن بوده که دولت ایالتی هسن و همچنین دولت آلمان در برآورده ساختن انتظارات مردم در مقابله با بیماری کرونا ناکام بماند.

بوفیه در ارتباط با علت خودکشی وزیر دارایی کابینه خود گفته است: «به باور من، این نگرانی‌ها باعث تصمیم او به خودکشی شده است. او آشکارا امکان برون‌رفت و راه‌حلی برای این پدیده نمی‌شناخته است. او دچار تردید شده بود و به همین دلیل تصمیم به ترک ما گرفت.»

برنامه مالی مقابله با کرونا

فولکر بوفیه در سخنرانی خود خطاب به خبرنگاران گفت که توماس شیفر تا به آخر برای مهار پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا به کار و فعالیت خود ادامه داده است. او بر آن بوده تا با ارائه برنامه‌ای جامع دشواری‌های مالی ناشی از این بیماری را برطرف کند.

توماس شفر روز سه‌شنبه ۲۴ مارس برنامه‌ای مالی برای مقابله با بیماری کرونا به مجلس ویسبادن ارائه کرده بود. هدف از این مکمل بودجه برای ایالت هسن، حمایت مالی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و اقتصادی کوچک و نیمه‌بزرگ بوده است. به این منظور او مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو بودجه اضافه پیش بینی کرده بود.

توماس شفر دو دهه در سیاست ایالت هسن فعالیت داشته و از سال ۲۰۱۰ مسئولیت وزارت دارایی این ایالت را برعهده داشته است. شفر به هنگام خودکشی همسر و دو فرزند داشته است. فولکر بوفیه ضمن همدردی با خانواده شیفر برای آنان صبر و بردباری آرزو کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=24528 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x