جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دادستانی دانمارک، سه عرب ایرانی را به جاسوسی برای عربستان سعودی و حمایت از تروریسم در ایران متهم کرد

در جریان حمله به رژه نیروهای نظامی در اهواز ۳۴ نفر کشته شدند. بیشتر کشته‌شدگان از نظامیان بودند

دادستانی عمومی دانمارک، روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین/۱۵ آوریل، سه تن از اعضا جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز را به اتهام  «تامین مالی و حمایت از فعالیت‌های تروریستی در ایران با همکاری دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی» متهم  کرد. این سه نفر بیش از یک سال است در دانمارک در بازداشت هستند. 

به گزارش ار اف ای، دادستانی عمومی دانمارک، در بیانیه‌ای، اعلام کرد: «این یک مورد بسیار جدی است که افرادی در دانمارک فعالیت‌های اطلاعاتی غیرقانونی انجام داده و تروریسم را از دانمارک در کشورهای دیگر تامین مالی و ترویج کرده اند».

خبرگزاری رویترز این گزارش را روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین/۱۴ آوریل منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، دادگاه این متهمان، از روز ۲۹ آوریل (دو هفته دیگر)، در منطقه روزکیلد دانمارک برگزار خواهد شد. همین گزارش می‌افزاید: احتمال می‌رود این افراد به چندین سال زندان محکوم شوند.

این سه عضو جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز از ماه فوریه سال گذشته (۲۰۲۰) در دانمارک دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برند. اطلاعات بیشتری درباره هویت این افراد منتشر نشده است. 

دستگاه اطلاعات و امنیت دانمارک در روز سوم ماه فوریه ۲۰۲۰/ ۱۴ بهمن ۹۸، از بازداشت سه ایرانی عضو جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی خبر داده بود. 

بوش آندرس، رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت دانمارک، در ارتباط با بازداشت این سه تن گفته بود آنها در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ در داخل خاک دانمارک برای دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی جاسوسی می‌کردند.

این افراد اندکی پس از حمله به رژه نظامیان ایرانی در اهواز بازداشت شدند. در جریان این حمله ۳۴ نفر کشته شدند.

گروه جنبش عربی  آزادی‌بخش الاحواز، آزادسازی اهواز و تلاش برای به رسمیت شناخته شدن «حق حاکمیت و استقلال ملت عرب احواز» و تاسیس «دولت عربی الاحواز» را بعنوان بخشی از اهداف خود معرفی کرده است. 

فرد چهارمی نیز در ارتباط با این گروه در شهر دلفت هلند به جرم جاسوسی و طراحی توطئه برای ترور یا چند حمله مسلحانه در بازداشت است. 

حبیب اسیود، رهبر این جنبش، در ماه اکتبر ۲۰۲۰ در فرودگاه استانبول در ترکیه ربوده شد . مقام‌های جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که این فرد در ایران در بازداشت است. حبیب اسیود در اعترافاتی که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد سه نفر را به دست داشتن در حمله به رژه نیروهای نظامی ایران در اهواز متهم کرد. 

https://akhbar-rooz.com/?p=110244 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x