پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دادگاه تجدیدنظر؛ ناصر اشجاری به ۶ ماه حبس محکوم شد

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت ناصر اشجاری، شهروند اهل تهران را عینا تایید کرد. آقای اشجاری پیشتر در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

براساس این حکم که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر صادر و ابلاغ شده است، ناصر اشجاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی کشور” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

محمد مقیمی، وکیل مدافع ناصر اشجاری در یادداشتی عنوان داشته که موکلش به دلیل بیماری و کهولت سن قادر به تحمل کیفر نبوده و با توجه به شیوع بیماری کرونا در زندان‌های ایران و وجود بیماری زمینه ای در آقای اشجاری، خطر کیفر حبس برای وی بیشتر خواهد بود.

اشجاری پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۱۶ اردیبهشت در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

ناصر اشجاری در تاریخ ۱۲ خردادماه مجددا از بابت اتهام “اهانت به پیامبر و تبلیغ علیه نظام” که پیشتر در دادگاه بدوی از آن تبرئه شده به دادسرای اوین احضار شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای اشجاری درخصوص این احضار به هرانا گفت: “ناصر اشجاری پیشتر از اتهام اهانت به پیامبر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران تبرئه شد. دلیل اتهام هم آن بود که فردی کاریکاتوری در همین باره برای وی ارسال کرده بود. اما آقای اشجاری هیچگاه آن پیام را برای کسی ارسال نکرد و به همین علت نیز تبرئه شد. حال مشخص نیست که چرا برای یک اتهام دوباره احضار شده است”.

ناصر اشجاری ماهری، در تاریخ ۱۸ دیماه ۱۳۹۵ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده و مدت ۴۴ روز را در بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرد. آقای اشجاری نهایتا در تاریخ ۲ اسفندماه ۱۳۹۵ با تودیع قرار ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=36323 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x