جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

داوود شیری به ۳ سال حبس محکوم شد

داوود شیری، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن تبریز و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای شیری در تاریخ ۲۶ آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار آزاد شد.


بر اساس این حکم که توسط دادگاه انقلاب تبریز صادر و ابلاغ شده است، آقای شیری از بابت اتهام “عضویت در گروه گاماج (طیف مستقل آذربایجان)” به ۳ سال حبس تعزیری، معدوم شدن خط تلفن همراه و ضبط تلفن همراه محکوم شده است.

وی در این دادگاه از اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام تبرئه” نیز شد.

داوود شیری در تاریخ ۲۶ آبان ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار آزاد شد.

داوود شیری پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی دارد. این شهروند فروردین ماه ۱۳۹۱ در پی شرکت در تجمعی در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه در شهر تبریز بازداشت شد. وی نهایتا از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.

https://akhbar-rooz.com/?p=42172 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x