سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دبیر شورای عالی امنیت ملی: هم می دانستیم قرار است ترور شود و هم می دانستیم کجا قرار است ترور شود!

اظهارات روز دوشنبه دبیر شورای عالی امنیت ملی به پرسش هايی که پيرامون اين ترور شکل گرفته بيشتر دامن زده است. علی شمخانی دبير شواری علی امنيت ملی روز دوشنبه گفته است دستگاه اطلاعاتی هم از قصد ترور محسن فخری زاده مطلع بوده اند و هم از محلی که قرار بوده است او ترور شود

محسن فخری زاده از دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی که روز جمعه ترور شد، روز دوشنبه صبح در حرم امام زاده صالح در جوار «شهدای گمنام و شهید شهریار» به خاک سپرده ‌شد.

سه روز بعد از ترور وی، هنوز اطلاعات روشنی در مورد این ترور و چگونگی آن وجود ندارد و گمانه زنی ها پیرامون چگونگی کشته شدن محسن فخری زاده ادامه دارد. سازمان های اطلاعاتی جمهوری اسلامی همچنان به سکوت خود ادامه می دهند و روایت رسمی ای از این حادثه منتشر نشده است.

در این وضعیت اظهارات روز دوشنبه دبیر شورای عالی امنیت ملی به پرسش هایی که پیرامون این ترور شکل گرفته بیشتر دامن زده است. علی شمخانی دبیر شواری علی امنیت ملی روز دوشنبه گفته است دستگاه اطلاعاتی هم از قصد ترور محسن فخری زاده مطلع بوده اند و هم از محلی که قرار بوده است او ترور شود. او این پرسش را که چرا سازمان های اطلاعاتی علیرغم این اطلاعات نتوانسته اند جلوی این ترور را بگیرند، بی پاسخ گذاشته است.

دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی روز دوشنبه دهم آذر ماه در حاشیه مراسم خاکسپاری محسن فخری زاده در آستان امامزاده صالح،گفت: من ۲۰ سال است که این شهید را می شناسم و در جزئیات شغلی و فعالیت های او قرار داشتم.

وی افزود: خدمات سردار شهید محسن فخری زاده که یک دانشمند هسته ای بود، قابل بیان نیست. در همین اندازه بگویم که ۲۰ سال است دشمن به دنبال ترور او بود اما ناکام ماند و این بار نیز سیستم های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه علیه وی و حتی محل بروز حادثه احتمالی را پیش بینی کرده بودند.

شمخانی اظهار داشت: به دلیل تبادل اخبار در این ۲۰ سال متأسفانه جدیت لازم به کار برده نشد و این بار آنها موفق شدند وگرنه آنها در طی این سال‌ها، عملیات های مختلفی داشتند که هیچ کدام موفق نشده بود.

وی اظهار داشت: دستگاه های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که وی[شهید فخری زاده] مورد هدف اقدام تروریستی قرار می گیرد و در کدام محل نیز قرار است این عملیات  انجام شود، دقیقاً محلی که او به شهادت رسید. آنها می دانستند در این محل قرار است یک عملیات علیه این شهید انجام بگیرد. تقویت های لازم در خصوص تیم حفاظت وی نیز صورت گرفته بود اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه ای و تخصصی استفاده کرد که متأسفانه توانستند موفق شوند و او را بعد از ۲۰ سال تلاش به شهادت برسانند. 

https://akhbar-rooz.com/?p=95417 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
3 سال قبل

هم می دانستند و هم نتوانستند!
یا از طریق فال و رمالی می دانستند و توانایی خنثی کردن سرنوشت را نداشتند! .
یا در گیری در داخل خود نیروهای اطلاعاتی است که یک حالت توازن یافته است که توانایی خود را در آینده با سر وصدایی غیر قابل وصف نشان خواهد داد!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x