پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: نرخ جهانی ابتلا به کرونا، ۸ برابر چین

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سازمان جهانی بهداشت

تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشستی در ژنو گفت: در ۲۴ ساعت گذشته موارد گزارش شده به ویروس کرونا در خارج از چین، ۸ برابر مبتلایان در چین بوده است

به گزارش خبرگزاری رویترز، به نظر می رسد ویروس کرونای جدید با سرعت بیشتری در خارج از چین در حال گسترش است و از همین رو فرودگاه های کشورهای درگیر غربالگری مسافران را افزایش می دهند.

«تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز در این خصوص گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، موارد گزارش شده به ویروس کرونا در خارج از چین، ۸ برابر مبتلایان در چین بوده است.  ادهانوم افزود: اکنون خطر شیوع این ویروس در سطح جهانی بسیار زیاد است.

وی در یک نشست توجیهی در ژنو گفت: شیوع بیماری در کره جنوبی، ایتالیا، ایران و ژاپن بیشترین جای نگرانی را دارد، اما شواهدی وجود دارد که از نظارت دقیق کره جنوبی خبر می دهد؛ کشوری که در حال حاضر بدترین شرایط همه گیری را پس از چین دارد.

«مایک پنس» معاون رییس جمهوری آمریکا نیز در این خصوص گفت: ظرف ۱۲ ساعت آینده، فرودگاه های کره جنوبی و ایتالیا همه مسافران را برای مهار این ویروس مورد غربالگری قرار می دهند. پنس که مسئولیت مهار این ویروس در ایالات متحده را برعهده دارد، ادامه داد: محدودیت های سفر در ایالات متحده ممکن است گسترش یابد.

در این میان شمار جانباختگان ناشی از ویروس کرونا از ۳ هزار نفر فراتر رفته است ضمن آنکه تعداد مرگ و میر در ایتالیا از ۱۸ نفر به ۵۲ نفر رسیده و در لتونی، عربستان سعودی، سنگال و مراکش برای اولین بار مواردی از ابتلا به این ویروس گزارش شده است که بدین ترتیب تعداد کشورهای آلوده به این ویروس را به بیش از ۶۰ کشور رسانده است.

یک مقام ارشد آمریکایی تاکید داشت که نگران افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا است، چراکه تاکنون ۶ کشته و بیش از ۹۰ مورد مبتلا به ویروس کورنا ثبت شده است. ضمن آنکه به طور قطع آزمایش های بیشتر منجر به موارد تایید شده مبتلایان بیشتر در این کشور خواهد شد.

«دکتر آنتونی فوجی»(Anthony Fauci) رئیس واحد بیماری های عفونی انستیتو ملی بهداشت ایالات متحده در خصوص سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا گفت: هنگامی که شما تعدادی از مواردی را شناسایی کرده اید و این بیماران برای مدتی در جامعه حضور داشته اند بدون آنکه اطلاعی از بیماری خود داشته باشند، باید شاهد افزایش شمار مبتلایان باشید.

در کره جنوبی تاکنون مرگ ۲۶ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا تایید شده و تنها در روز دوشنبه ۵۹۹ مورد مبتلا گزارش داده شده است که بدین ترتیب آمار کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را به ۴ هزار و ۳۳۵ نفر رساند.

از میان مبتلایان جدید در کره جنوبی، ۳۷۷ نفر از اهالی شهر دائگو بودند؛ شهری که در آن شاخه ای از مسیحیان شینچنجی (شاخه ای جدید از مسیحیت که رد سال ۱۹۸۴ در کره جنوبی بنیانگذاری شد) پس از بازدید برخی از اعضای آن از شهر ووهان چین، به این بیماری مبتلا شده بودند.

دولت سئول از دادستان های کره جنوبی خواست تا تحقیقات را در خصوص رهبران کلیساهای این شهر آغاز کنند.  شهردار سئول نیز تاکید کرده اگر رهبران کلیساهای این شهر با دولت سئول همکاری کرده بودند شاهد تلفات کمتری ناشی از کرونا در کره جنوبی بودیم.  

همزمان در چین و استان هوبئی (کانون شیوع ویروس کرونا) شاهد کاهش شدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا بوده ایم، اما دولت چین همچنان به افرادی که از کشورهای دیگر با این ویروس به خانه بازمی گردند، هشدار داده است.

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در ووهان (مرکز استان هوبئی) دیده شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند که بیشتر شمار مبتلایان مربوط به چین است. این در حالی است که براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه ۸ مورد مبتلای جدید در چین خارج از استان هوبئی گزارش شده است.

همزمان «ژانگ جان» سفیر چین در ایالات متحده در یک نشست خبری گفت: ما یقین داریم با آمدن بهار، فاصله کمی با شکست کوویید-۱۹ خواهیم داشت.

در خارج از کشور چین، در حال حاضر بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ مورد مبتلا و بیش از ۱۲۵ مرگ و میر ناشی از ویروس جدید کرونا ثبت شده است.  

https://akhbar-rooz.com/?p=21831 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x