پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دراماتیک خانواده برای ماندن مسی؛ کتک کاری شدید بازیکنان استقلال با هواداران

نازک بین: رسانه های در داخل کشور، بعد از باخت استقلال در فینال جام حذفی از درگیری تعدادی از هواداران  و لیدرهای استقلال با بازیکنان این تیم در فرودگاه تهران خبر دادند. نوشته اند که در نتیجه فحاشی به استقلالی‌ها، درگیری شدیدی بین طرفین این ماجرا شکل گرفت، در نتیجه بازیکنان استقلال و عوامل این تیم با افراد فحاش و معترض درگیر شدند و نزاع دسته جمعی بین طرفین شکل گرفت. بنظر می رسد چنین حادثه ای که بعید نیست در روزهای بیش رو دوباره تکرار شود، توسط مسئولین ناآگاه و کارنابلد شرکت استقلال برنامه ریزی شده باشد. زیرا لیدرها از مسئولین باشگاه خط و دستور می گیرند و هر وقت لازم شد سمت و سوی مخالفت یا موافقت با موضوعی را برای واکنش و عکس العمل هواداران تعیین می کنند. هواداران عاشق سینه چاک تیمهای محبوب خود، فقط به شادی و پیروزی و حتی شکست آبرومندانه تیم مورد علاقه شان فکر می کنند. گاهی اوقات هم اگر تحت تاثیر احساسات و تحریکات قرار گیرند و پرخاشگری و اقدام خشونت فیزیکی انجام دهند هر چند رفتار و اعمال شان پسندیده نیست، اما بر عهده بازیکنان و مربیان است که در برابر چنین مواردی با خویشتن داری و متانت واکنش نشان دهند. با این زد و خورد استقلالی ها زمینه از دست دادن  هواداران خود را هم فراهم کردند. اتفاقاتی که دیروز و بامداد امروز (جمعه)‌ برای استقلال افتاد،‌ نشان از یک ساختار بیمار و متزلزل در این باشگاه دارد و از حاشیه‌های بی‌سر و ته این باشگاه حکایت می‌کند. هر چند در فرهنگی که جمهوری اسلامی آن را ساخته، خشونت و توسل به ارعاب و فحاشی در جامعه نهادینه شده.

همشهری آنلاین، در مورد نقش بازیکنان در این درگیری نوشت: بازیکنانی که برای دقایقی جایگاه اجتماعی خود را فراموش کرده بودند و برای مهارشان حتی یک تیم فوتبال هم کافی نبود. اما در میان همه این درگیری‌ها شاید مشت محکمی که فرشید اسماعیلی به صورت هوادار معترض و یا به قول باشگاه استقلال «فرد مجهول الهویه » زد زننده‌تر بود. بازیکنی که فراموش کرده بود همین دو هفته پیش جایزه بازی جوانمردانه را از فدراسیون فوتبال دریافت کرده با کمک هم تیمی‌های خود هوادار نگون بخت را وقتی گوشه رینگ گیر آورد خشن‌ترین صحنه فرودگاه را رقم زد.

این روزها در حالی که شرکت استقلال با انبوهی از بدهی ها روبرو است، و آه در بساط ندارند، مسئولین تحمیلی به این باشگاه دنبال مربی ایتالیائی رفته اند که هنوز پرونده دعوای این مربی برای دریافت دستمزد و حقوق اش علیه استقلال باز است!! با این توصیف باشگاه استقلال در نهایت به مربی ایرانی رو خواهد آورد و بحث بازگشت استراماچونی یک نکته انحرافی و یک رفتار پوپولیستی برای سرگرم کردن هواداران و خوراک خبری رسانه ای است.

مسی: هرگز علیه بارسلونا به دادگاه نخواهم رفت

مهاجم افسانه ای تیم فوتبال بارسلونا گفت: هرگز علیه بارسا به دادگاه نخواهم رفت زیرا این باشگاهی است که آن را دوست دارم و به من همه چیز داد. پس از چندین روز کشاکش حقوقی و رسانه ای میان لیونل مسی و مسئولان بارسلونا، سرانجام این بازیکن آرژانتینی متقاعد شد که برای جلوگیری از دادگاهی شدن باشگاه محبوبش، در نیوکمپ بماند. مسی در این باره اظهار داشت: وقتی تصمیمم برای ترک بارسا را به همسر و فرزندانم اعلام کردم، این یک درام وحشتناک بود. همه اعضای خانواده ام شروع به گریه کردند. بچه هایم نمی خواستند مدرسه شان را تغییر دهند و می خواستند ما در کاتالان بمانیم. وی ادامه داد: اما من دورتر را نگاه می کردم و می خواستم در بالاترین سطح فوتبال شرکت کنم و عناوین را کسب کنم. می توانید برنده شوید یا ببازید اما باید رقابت کنید. همه اینها باعث شد تا تصمیمی که گرفته بودم را اجرایی کنم. لیونل مسی خاطر نشان ساخت: اطمینان داشتم که بازیکن آزاد هستم. رئیس باشگاه همیشه می گفت که در پایان فصل می توانم تصمیم بگیرم که بمانم یا نه. اکنون می گویند که نمی توانم باشگاه را ترک کنم و بایستی برای آن، هفتصد هزار یورو پرداخت کنم که غیرممکن است. وی افزود: البته راه دیگری نیز وجود داشت و آن دادگاهی کردن ماجرا بود. من هرگز علیه بارسا به دادگاه نخواهم رفت زیرا این باشگاهی است که من آن را دوست دارم و به من همه چیز داد. این باشگاه زندگی من است. من زندگی خود را در اینجا ساخته ام.
بازیکن آرژانتینی بارسلونا عنوان کرد: متئو (پسر وی) هنوز کوچک است و نمی فهمد چه معنایی دارد که به جایی دیگر بروید و زندگی خود را آنجا بسازید. او گریه می کرد و به من می گفت که نرویم. واقعا سخت بود. برای من تصمیم گیری بسیار دشواری بود.

مسی خاطر نشان ساخت: من بارسلونا را دوست دارم و قرار نیست جایی بهتر از اینجا پیدا کنم. قصد داشتم به دنبال اهداف جدید و چالش های جدید باشم. فردا می توانم برگردم زیرا در بارسلونا همه چیز دارم. وی ادامه داد: پسرم، خانواده من، اینجا بزرگ شده اند و متعلق به بارسلونا هستند. البته جدایی از بارسا تصمیم اشتباهی نبود، من به آن نیاز داشتم، باشگاه به آن احتیاج داشت و برای همه خوب بود. با این تفاصیل، لیونل مسی در فصل آینده نیز در باسلونا خواهد بود که هدایت آن برعهده رونالد کومان است.

مسی و رونالدو در صدر

نشریه اقتصادی «فوریس» جدیدترین آمار درآمد افراد مشهور و فوتبالیست‌ها در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد که این آمار طبق درآمدشان از ژوئن ۲۰۱۹ تا مِی ۲۰۲۰ است. در صدر پردرآمدترین فوتبالیست‌ها همانند سالیان اخیر کریستیانو رونالدو و لیونل مسی قرار گرفته‌اند. رونالدو ۱۰۵ میلیون دلار درآمد در این یک سال داشته که ۶۰ میلیون آن حقوقش در باشگاه یوونتوس بوده و ۴۵ میلیون آن از تبلیغات و موارد جانبی به‌دست آمده. مسی هم ۱۰۴ میلیون دلار درآمد کسب کرده که از این مبلغ ۷۲ میلیون حقوقش در باشگاه بارسلونا است. مسی ۳۲ میلیون دلار هم از تبلیغات و موارد دیگر کسب کرده. نفر سوم نیمار ستاره پاری‌سن‌ژرمن است که ۹۵,۵ میلیون دلار درآمد داشته. نفر چهارم این لیست محمد صلاح ستاره مصری لیورپول است که با اختلاف زیاد نسبت به ۳ نفر اول و با ۳۵.۱ میلیون دلار در رده سوم جای گرفت.

ایتالیا در خانه مقابل بوسنی متوقف شد؛ هلند، لهستان بدون لواندوفسکی را شکست داد

دیدارهای دومین شب از هفته نخست لیگ ملت‌های اروپا با توقف خانگی ایتالیا و پیروزی هلند در مصاف خانگی مقابل لهستان به پایان رسید. در دومین شب از بازی‌های هفته اول از دومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، جمعه شب هشت بازی برگزار شد که در مهمترین آنها در گروه یکم از لیگ A تیم ملی ایتالیا در خانه‌اش مقابل بوسنی و هرزگوین به تساوی رضایت داد و هلند در دیگر بازی این گروه مقابل لهستان به برتری رسید.ایتالیا در ورزشگاه آرتمیو فرانکی شهر فلورانس به مصاف بوسنی رفت که در این بازی تیم میهمان با گلزنی ادین ژکو در دقیقه ۵۷ زودتر به گل رسید. ۱۰ دقیقه بعد استفانو سنسی، بازیکن تیم فوتبال اینتر کار را برای آتزوری به تساوی کشاند و در نهایت بازی با همین دو گل خاتمه یافت.در بازی همزمان گروه یکم لیگ A، هلند در ورزشگاه یوهان کرایف شهر آمستردام میزبان لهستان بود و با تک گل دقیقه ۶۱ برگوین میهمانش را شکست داد.

نتایج بازی‌‌های سایر گروه‌ها به شرح زیر است:

لیگ B

گروه یک

رومانی یک – ایرلند شمالی یک
نروژ یک – اتریش ۲

گروه دو

اسکاتلند یک – اسرائیل یک
اسلواکی یک – جمهوری چک ۳

لیگ C

گروه ۴
لیتوانی صفر – قزاقستان ۲
بلاروس صفر – آلبانی

عکس روز، ماسک بزرگ نشانه نزدن است!

ایسنا تیم فوتبال تراکتور دیشب (پنجشنبه) موفق شد با شکست استقلال در فینال جام حذفی قهرمان شود. بعد از این قهرمانی هواداران تراکتور در تبریز به خیابان‌ها رفتند و این پیروزی را جشن گرفتند. البته تصاویری که از حضور مردم در خیابان‌ها منتشر شد نشان می‌داد پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده بود. در این تصویر که مهرداد نوع‌بشر آن را ثبت کرده است مردم با فشردگی زیادی کنار هم جمع شده‌اند و تعداد افراد با ماسک بسیار کمتر از کسانی است که ماسک به صورت ندارند، آن هم دقیقا در کنار ماکت بزرگی که با طرح ماسک ساخته شده است تا مردم را به رعایت پروتکل‌ها تشویق کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=45504 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x