جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

درباره ی ترور دکتر قاسملو

 صادق طباطبائی، سخنگوی دولت موقت بازرگان، برادر همسر احمد خمینی است. او به گفته خودش رابطه نزدیکی با آیت الله خمینی داشته است. روزنامه کیهان در شماره ۱۵ بهمن خود، متن گفتگوی خود با طباطبائی را چاپ کرده است که در آن، پس از ادعایی که در مورد تلاش حزب دمکرات کردستان ایران برای برقراری ارتباط با آیت الله خمینی از طریق صادق طباطبائی مطرح شده است، می خوانیم:
«من پاسخ منفی دادم و منصرف شدم. این ماجرا گذشت تا اینکه قتل قاسملو اتفاق افتاد. بعد از این اتفاق اسناد و مدارکی به دست آمد که معلوم شد در آن ایام سپاه ۱۱ تن از سران آنها را دستگیر کرده بود و آنها هم تصمیم گرفته بودند که یکی از نزدیکان امام را گروگان بگیرند تا با زندانی های خودشان معاوضه کنند و قرعه فال را هم به نام بنده زده بودند.»
مصاحبه با صادق طباطبائی، کیهان، ۱۵ بهمن ۱۳۸۱
 
با آنکه رسوایی فراری دادن عاملان ترور دکتر قاسملو و همراهانش از وین به تهران از سوی مقامات دولت اتریش، جای تردید باقی نگذاشت که این جنایت، به دست عوامل جمهوری اسلامی و به دستور مقامات عالی رتبه حکومت صورت گرفت، این نخستین بار است که یک شخصیت نزدیک به محافل حاکم وقت در ایران، به طور ضمنی به دست داشتن حکومت در این ترور، اعتراف می کند. آقای طباطبائی باید به این پرسش پاسخ دهد که میان ترور دکتر قاسملو و دستیابی جمهوری اسلامی به اسناد و مدارک ادعایی، چه ارتباطی وجود داشته است. این یک پرسش کلیدی در ارتباط با پرونده قتلی است که مانند بسیاری دیگر از قتلهای سیاسی دهه های شصت و هفتاد، مفتوح است. به نظر می رسد آقای طباطبائی، اطلاعاتی دارد که برای رمزگشایی از این پرونده، بسیار پراهمیت است.
از آنجا که لااقل از محاکمه میکونوس بدین سو، برخی از مقامات قضایی در اروپا پرونده ترور مخالفان رژیم ایران را پیگیری کرده اند، لازم است نمایندگان جوامع حقوق بشر و دوستان و نزدیکان دکتر قاسملو، نسبت به خبر فوق حساسیت لازم را نشان دهند و از نهادهای قضایی اروپایی بخواهند که نسبت به تحقیق از آقای صادق طباطبائی به عنوان مطلع پرونده اقدام کنند. تا آنجا که اطلاع داریم، در سالهای دهه شصت، آقای طباطبائی هنوز به آلمان رفت و آمد داشت. اگر کشف محموله ای در چمدان ایشان طی یکی از این سفرها و انتشار شایعاتی در مورد فعالیت های وی در عرصه تامین اسلحه مورد نیاز جمهوری اسلامی، باعث قطع این سفرها نشده باشد، فرصت برای احضار و تحقیق قضایی از ایشان پیش خواهد آمد.

https://akhbar-rooz.com/?p=33167 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x