چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

درخواست پناهندگی قهرمان جودوی ایران؛ بازی قرمزهای پرطرفدار تهران و تبریز را تراکتور برد

تراکتور ۱ – پرسپولیس ۰

بازی قرمزهای پرطرفدار را تراکتور برد

تیم فوتبال تراکتور تبریز با یک گل موفق شد تا پرسپولیس را شکست دهد.

به گزارش ایسنا، در ادامه هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال تراکتور تبریز در ورزشگاه یادگار تبریز میزبان پرسپولیس تهران بود که این دیدار در نهایت با برتری یک گله تراکتور به پایان رسید.

تک گل این دیدار را احسان حاج‌صفی در دقیقه ۱+۴۵ برای تراکتور به ثمر رساند.

نیمه اول:

دقایق ابتدایی نیمه نخست این دیدار با اشتباهات بازیکنان دو تیم همراه بود. به طوری که در یک صحنه مظاهری دچار اشتباه شد اما پرسپولیسی‌ها نتوانستند از اشتباه دروازه‌بان حریف استفاده کنند و این موقیعت از دست رفت. در ادامه روی یک پاس رو به عقب نیز علیرضا بیرانوند اشتباه عجیبی را مرتکب شد اما این دروازه‌بان به سرعت اشتباه خود را جبران کرد و توپ را به کرنر فرستاد.

در ادامه این دیدار، قرمزپوشان میزبان که از حمایت هواداران  بهره می‌بردند، در دقیقه ۱۶ توسط فورچونه موقیت خوبی را به دست آوردند اما شوت این بازیکن راهی به دروازه پیدا نکرد و به اوت رفت. با گذشت دقایقی، این بار در دقیقه ۲۰ پرسپولیسی‌ها در سمت راست محوطه جریمه تراکتور یک ضربه ایستگاهی به دست آرودند اما ارسال مهدی ترابی، فرصت چندان خوبی برای مهاجمان سفیدپوش ایجاد نکرد.

با گذشت زمان، هرچه به اواخر نیمه نخست بازی نزدیک می‌شدیم، افت و خیز این دیدار نیز بیشتر شد. با وجود اینکه فرصت چندان خطرناکی روی دروازه‌ها شکل نگرفت اما تلاش دو تیم برای ایجاد فرصت گلزنی، جدال را در میانه‌ میدان جذاب کرده بود. در این بین پرسپولیسی‌ها سعی داشتند با یک ارسال بلند، علیپور را در فرصت گلزنی قرار دهند که با هوشیاری مدافعان تراکتور، توپ به علیپور نرسید.  در ادامه نیز شاگردان دنیزلی در دقیقه ۳۸ یک ضربه کرنر به دست آوردند که عملکرد خوب مدافعان پرسپولیس اجازه نداد، تراکتوری‌ها دروازه بیرانوند را تهدید کنند.

با این‌حال شوت از راه دور احسان حاج صفی در آخرین ثانیه‌های نیمه اول، به گل تبدیل شد تا تراکتور با برتری یک بر صفر نیمه نخست را برنده از میدان خارج شود.

نیمه دوم:

اما با آغاز نیمه دوم این دیدار، پرسپولیسی‌ها که یک گل از حریف عقب بودند، سعی داشتند با طراحی حملاتی گل تساوی را به ثمر برسانند. شاگردان کالدرون روی یکی دو صحنه با ارسال‌هایی می‌خواستند فرصت گلزنی ایجاد کنند که در این امر ناکام بودند. در این بین و در دقیقه۵۵ بشار رسن، یک فرصت شوتزنی به دست آورد اما شوت این بازیکن از کنار دروازه به اوت رفت. در ادامه و در دقیقه ۵۹ شاگردان دنیزلی پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شدند و میمبلا سعی داشت با استفاده از این فرصت گل دوم را برای تیمش به ثمر برساند اما شوت او، با واکنش خوب بیرانوند به کرنر رفت. در ادامه ارسال ضربه کرنر روی دروازه پرسپولیس فرصت بسیار خوبی برای مسعود شجاعی ایجاد کرد اما ضربه سر این بازیکن هم راهی به دروازه پیدا نکرد.

در ادامه سفیدپوشان پرسپولیس در دقیقه ۶۷ صاحب ضربه ایستگاهی شدند و بشار رسن با استفاده از این فرصت دروازه تراکتور را هدف قرار داد اما شوت این بازیکن را رشید مظاهری پیش از ورود به دروازه به اوت فرستاد. سپس با گذشت دقایقی در دقیقه ۷۵ دوباره پرسپولیسی‌ها فرصت بسیار خوبی به دست آوردند. اینبار مهدی ترابی با یک ارسال بلند توپ را به وحید امیری رساند اما این بازیکن هم نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده کند و رشید مظاهری توپ را به کرنر فرستاد.

برای پرسپولیس در این دیدار  علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری ( ۶۷ امیر روستایی)، محمد نادری، احمد نورالهی، امید عالیشاه (۴۶ بشار رسن)، وحید امیری، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و علی علیپور به میدان رفتند.

تراکتور نیز با ترکیب رشید مظاهری، مهدی تیکدری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، میثم تیموری، رضا اسدی، ویلین میمبلا (۸۱ ساسان انصاری) ، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احسان حاج صفی و کوین فورچونه بازی کرد.

نسخه کالدرون برای پرسپولیس؛ وحید امیری و سیامک نعمتی در دفاع!

کالدرون در بازی با تراکتور، دفاع راست و چپ پرسپولیس را تعویض کرد تا وحید امیری و سیامک نعمتی در دو سمت کناری خط دفاعی‌اش قرار بگیرند.

به گزارش وبسایت نود، در تیم پرستاره پرسپولیس، یکی از مشکلات این تیم تعداد کمِ گل و پاس‌گل مدافعان کناری این تیم بود. در فصل گذشته محمد نادری در ۱۲ مسابقه‌ای که برای پرسپولیس بازی کرد، هیچ گلی نزد و هیچ پاس گلی هم نداد. آمار شایان مصلح هم مشابه نادری بود؛ با این تفاوت که در یک بازی کمتر نسبت به این بازیکن حضور داشت. در سمت راست پرسپولیس هم مهدی شیری خرید جدید این تیم گلی نزده بود و فقط یک پاس‌گل آن هم در اولین بازی‌اش برای پرسپولیس داده بود. 

در حالی که در لیگ هجدهم مدافعان کناری سپاهان، ۹ پاس گل داده بودند و ۳ گل زدند. همچنین مدافعان کناری استقلال ۲ گل زدند و ۴ پاس‌گل دادند. یا دفاع چپ و راست تراکتور که مجموعا ۶ گل زدند و ۸ پاس‌گل به نام آن‌ها ثبت شد. اتفاقی که ضعف دفاع کناری‌های پرسپولیس را در این فاکتورها برجسته‌تر می‌کند.

در اولین مسابقه فصل جدید به نظر می‌رسید با حضور کالدرون، این مشکل پرسپولیس رفع شده است. نادری در همان مسابقه نخست، طبق آمار متریکا ۲ پاس‌ کلیدی داد که اگر مهاجمان پرسپولیس دقت بیشتری به خرج می‌دادند، نادری می‌توانست به نام خودش پاس گل ثبت کند. اما در هفته دوم، مجددا دفاع کناری‌های این تیم در خلق موقعیت ناموفق بودند.

عملکرد دفاع کناری‌های پرسپولیس به قدری برای کالدرون ناامیدکننده بود که هر دو بازیکن را تعویض کرد. در حالی که نزدیک به سی دقیقه تا پایان مسابقه زمان مانده بود، مهدی شیری از بازی بیرون رفت تا سیامک نعمتی جای او را در دفاع راست پر کند. دو دقیقه بعد از آن هم دفاع چپ این تیم یعنی محمد نادری تعویض شد و وحید امیری تا پایان مسابقه به این منطقه فرستاده شد تا امیری و نعمتی از دفاع به ساخت موقعیت کمک کنند. البته این دو بازیکن هم موفق نبودند و این برنامه کالدرون مقابل تراکتور جواب نداد.

درخواست پناهندگی قهرمان جودوی ایران و جهان

دخالت سیاست در ورزش، یک طلای المپیک و احتمالا بهترین جودوکار ایرانی تاریخ را از مملکتش گرفت. سعید مولایی از فدراسیون جهانی جودو درخواست پناهندگی کرده است.

طرفداری سعید مولایی (سعید ملایی)، قهرمان ایرانی جودوی جهان بعد از اینکه مجبور شد در نیمه نهایی رقابت های امسال خود را ببازاند تا به حریفی از اسرائیل برخورد نکند، دیگر از این شرایط خسته شده است.

قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸، در حالی مجبور شد چنین کاری را انجام دهد که پیش از این با اصرار سران ورزش ایران چنین عملی را مرتکب شده بود. کمیته ملی المپیک ایران در نامه ای به فدراسیون جهانی جودو، قول داد که ورزشکاران ایرانی از مصدومیت های ساختگی برای عدم مواجهه با ورزشکاران اسراییلی خودداری کنند اما این هفته دوباره این اتفاق رخ داد.

ماریوس ویزر، رییس فدراسیون جهانی جودو، در مصاحبه با نشریه آساهی ژاپن، فاش کرده که مولایی تحت فشار بازی را باخته و حتی خانواده اش تحت فشار بوده اند. سعید مولایی که در حال حاضر در آلمان است، از فدراسیون جهانی جودو درخواست کمک کرده و می خواهد پناهنده شود. فدراسیون جهانی جودو هم در تیمی که عنوان تیم پناهندگان، سعید مولایی را به المپیک ۲۰۲۰ خواهد فرستاد. 

برتری پرگل نساجی مقابل پیکان و تساوی پارس‌جنوبی – ذوب‌آهن

دو دیدار پایانی هفته دوم لیگ برتر با برتری نساجی مازندران مقابل پیکان و تساوی پارس‌جنوبی جم و ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید.

در ادامه مسابقات هفته دوم لیگ برتر فوتبال، دو دیدار پایانی هفته به صورت همزمان در شهرهای جم و قائمشهر برگزار شد که نتایج آن به شرح زیر است:

* نساجی مازندران ۴ – پیکان تهران ۳

گل‌ها: رضا علیاری(۳۶)، علی اصغر عاشوری (۴۴)، علی شجاعی(۴۸) و رضا دهقانی(۵۱) برای نساجی مازندران و شهریار مقانلو (۴۰- پنالتی و ۸۳- پنالتی) و سعید واسعی(۷۲) برای پیکان

داور: مهدی سیدعلی

اخطار: رضا دهقانی نساجی مازندران

اخراج: رضا مهاجری (سرمربی نساجی -۶+۹۰)

* پارس‌جنوبی جم صفر – ذوب‌آهن اصفهان صفر

داور: محمدرضا اکبریان

اخطار: فراز کمالوند (سرمربی پارس جنوبی)

دیدار تیم‌های سایپا و گل‌گهر سیرجان با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

، تیم‌ فوتبال سایپا در چارچوب هفته دوم لیگ برتر در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

 قضاوت این دیدار برعهده علی صفایی است که در نیمه اول یوسف وکیا از گل‌گهر را با کارت زرد جریمه کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=1290 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x