پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

درلیگ فوتبال بانوان ایران اتفاق افتاد: استراحت در آمبولانس

نازک بین: علاوه بر اهمیت ورزش بانوان در نزد سازمانها و مراجع بزرگ بین المللی و جهانی مثل کمیته بین المللی المپیک، فیفا و دیگر سازمان های قاره ای و ملی، کمپانی های بزرگ تولید کننده وسایل ورزشی و گروه هائی از روانشناسان و متخصصان فیزیولوژی نیز در تلاش هستند تا بهترین و مناسب ترین وسایل ورزشی  ویژه بانوان را با طراحی های زیبا و با کیفیت روانه بازار مصرف عمومی کنند. بطور مثال، کمپانی نایک قبل از برگزاری جام جهانی فوتبال زنان در سال  2019  محصولی را بنام -زیبائی شناسی زنانه-رونمائی کرد که بازارهای مصرف را تا حدودی به انحصار خود در آورد.
از منظر گروه تحقیقاتی و بازار یابی نایک، در اکثر جوامع، زنان در مقایسه با مردان نسبت به وضعیت زیبایی و ظاهر خود و آنچه به چشم می‌آید دقت‌نظر بیشتری داشته و حساسیت و توجه بیشتری نشان می‌دهند. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد در میان زنان و مردانی که ورزش می‌کرده‌اند، زنان بطور معنی‌داری بیشتر از مردان علت پرداختن به فعالیت جسمانی خود را کنترل وزن و ظاهر فیزیکی اعلام کرده اند. در نظر زنان فعالیت ورزشی یک فعالیت به قصد دستیابی به زیبایی تلقی می‌گردید نه یک فعالیت بهداشتی به منظور ارتقای سلامت. Looker مدیر ارشد لوازم ورزشی پوشاک نایک در باره این موضوع گفته است:
این نقطه شروع ما بود، اما بعد از آن اطلاعات دیگری از قبیل ساخت یک جیری به دست آوردن و برداشتن موهای طبیعی و موهای زینتی وجود داشت؛ تیم تحقیقاتی و بازاریابی این کمپانی با دعوت از تعدادی از بازیکنان مطرح فوتبال طرح -تهیه ماکت سه بعدی- را به اجرا گذاشتند تا نظر ات و ایده های آنان را برای استفاده در طرح هایشان بکار گیرند.
فوتبالیست ها از طریق بدن توان تولیدی بالایی دارند، به طوری که آنها دارای شکاف و ران و همسترینگ پیشرفته تر هستند و بنابراین ما می خواستیم مطمئن شویم که برای زنان تولید جدید ما مناسب است! اما نه فقط این، ما باید نگاه کنیم که چگونه موجب پویایی آنان در زمین خواهد شد؛ ما قطعا برای یک بدن در حال حرکت طراحی می کنیم. بنابراین کوتاه مدت مرحله آزمایشی بود برای تولید انبوه. “زنان می خواهند احساس راحتی و پوشش و حرفه ای داشته باشند به عنوان مثال یقه گرد را بر یقه هفت ترجیح می دهند زیرا درآوردن این نوع مدل به آرایش ثابت موهای بلند شان کمک می کند. در حالی که مردان می خواهند لباسهای تنگ را در میادین ورزشی بر تن کنند و مثل سوپر من ها و -زرو- قهرمان باشنند! گذشته از موضوع زیبائی شناسانه ورزش بانوان که خشم  رهبران و کارگزاران جمهوری اسلامی را بر انگیخته و بر داشتن حجاب اجباری پافشاری و در تحقیر و تضییق حقوق مدنی بانوان اصرار می ورزند، در موضوع امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری هم، ورزش بانوان بر خلاف ادعاهای پوچ مسئولین نادان و ناآگاه ورزش بانوان، نه فقط بیشرفتی حاصل نشده بلکه در حال عقب گرد به نقطه صفر است.

سه حادثه عجیب

معصومه مومی‌وند، نوشته است: اتفاقی عجیب در لیگ برتر بانوان اتفاق افتاد و بازیکنان برای استراحت کردن به جای رختکن به آمبولانس حاضر در استادیوم رفتند! لیگ برتر بانوان آغاز شده و در یکی از  دیدار ها تیم های شهرداری بم و همیاری ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی در حالی برگزار می شد که شهر ارومیه به شدت سرد بود و نکته عجیب تر مربوط به جایی می شد که رختکن دو تیم بخاری نداشت! زمانی که بازیکنان شهرداری بم بین دو نیمه وارد رختکن شدند، متوجه شدند در رختکن بخاری نیست و برای گرم کردن خود دست به اقدامی عجیب زدند. آنان به داخل آمبولانس رفتند تا در آنجا هم استراحت و هم خود را گرم کنند!!

تصویری شرم آور برای فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی

خبر ممانعت از ورود مریم بربط به برنامه صبح و نشاط روز گذشته در حالی رسانه‌ای شد که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داشت. مسئولان سازمان صداوسیما بار دیگر در برخورد با قهرمانان ورزشی زن شتاب‌زده عمل کردند. این بار هم صحبت از رفتار غیرمتعارف مأموران نگهبانی و حراست این سازمان است که در بدو ورود مهمانانش با آنها انجام می‌دهد. خبر مربوط به ممانعت از ورود مریم بربط، نایب‌قهرمان جودوی آسیا به برنامه تلویزیونی صبح و نشاط شبکه سه است.برنامه صبح و نشاط در حالی جمعه‌ها صبح، با حضور اهالی ورزش از شبکه سوم سیما پخش می‌شود که قرار بود برای جمعه گذشته (هفتم آذرماه) میزبان مریم بربط باشد. بربط با وجود هماهنگی‌هایی که از قبل صورت گرفته، دیروز در حالی برای شرکت در این برنامه وارد سازمان صداوسیما شد که در اقدامی ناگهانی از ورودش به شبکه سه جلوگیری به عمل آمد و نتوانست در برنامه حاضر شود. ‌خبر ممانعت از ورود مریم بربط به برنامه صبح و نشاط روز گذشته در حالی رسانه‌ای شد که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داشت. کاربران این شبکه‌ها بار دیگر از رفتار تبعیض‌آمیز صداوسیما در قبال ورزشکاران زن به‌شدت انتقاد و شبکه ملی را شبکه «میلی» خطاب کردند. اظهار نظرهای تند مخاطبان ایرانی به‌ قدری در یک فاصله زمانی کوتاه عملکرد مسئولان سازمان صداوسیما را در این خصوص زیر سؤال برد که تنها ساعتی بعد از مصاحبه اعتراض‌آمیز رئیس فدراسیون جودو، تلویزیونی‌ها مجبور شدند به این قضیه واکنش نشان دهند.

کاریکاتور عمر مومنی: جهان فوتبال با دیگو مارادونا وداع کرد

پس از انتشار خبر مرگ دیگو مارادونا، بسیاری از بزرگان فوتبال و ورزش با انتشار پیام هایی با یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ این ورزش وداع کردند. عمر مومنی کاریکاتوریست وب سایت گل با انتشار کاریکاتوری به این موضوع پرداخت. وداع پله، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، زین الدین زیدان، ژوزه مورینیو، زلاتان ابراهیموویچ، نیمار و دیگو سیمئونه با دیگو مارادونا در این کاریکاتور تلخ را مشاهده می کنید.

سوگ رسانه‌ها در درگذشت مارادونا، جلد اصلی ۱۴۴ روزنامه برای دیگو

عصر چهارشنبه خبر درگذشت دیگو مارادونا منتشر شد و فوتبال دنیا در غم و اندوه رفت.بسیاری از فوتبالیست‌ها بلافاصله پیام تسلیت فرستادند و تمام دنیا از او، درخشش در فوتبال و حاشیه‌های زندگی‌اش نوشتند. پنج شنبه صبح در جلد اصلی روزنامه‌ها خبر مارادونا کار شد بی‌آنکه به دیگر اتفاقات ورزشی آن کشور نگاهی شود. به عنوان مثال رئال مادرید در چهارشنبه شب مقابل اینترمیلان در لیگ قهرمانان اروپا دیدار حساسی را با یک نمایش درخشان با پیروزی پشت سر گذاشت ولی رسانه‌های اسپانیایی از مارادونا در جلد اصلی صحبت کردند. رویترز نوشت که ۱۴۴ روزنامه در جلد اصلی خود خبر درگذشت مارادونا را کار کردند. در یک نمای کلی تصویر زیبای روزنامه‌ها در درگذشت یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال دنیا را مشاهده کنید. دیگو آرماندو ماردونا با قهرمانی آرژانتین، گل قرن، گل دست خدا و حاشیه‌های دوران بارسلونا و ۷ سال درخشش در ناپل به یکی از اسطوره‌های بلامنازع تاریخ فوتبال بدل شد.

با اعلام فیفا سیدبندی مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین با اعلام سایت رسمی فیفا سیدبندی مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال در منطقه اروپا مشخص شد. تیم های راه یافته به نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا یعنی ایتالیا، بلژیک، فرانسه و اسپانیا در گروه‌های ۵ تیمی قرار می‌گیرند و با تیم‌های سید ۶ روبرو نمی‌شوند، زیرا این تیم‌ها باید در مرحله پایانی لیگ ملت‌های اروپا به مصاف یکدیگر بروند. ۶ گروه دیگر، شش تیمی خواهند بود. سیدبندی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا به شرح زیر است:

سید اول: بلژیک، فرانسه، انگلیس، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، کرواسی، دانمارک، آلمان و هلند

سید دوم: سوئیس، ولز، لهستان، سوئد، اتریش، اوکراین، صربستان، ترکیه، اسلواکی و رومانی

سید سوم: روسیه، مجارستان، جمهوری ایرلند، جمهوری چک، نروژ، ایرلند شمالی، ایسلند، اسکاتلند، یونان و فنلاند

سید چهارم: بوسنی و هرزگوین، اسلوونی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، آلبانی، بلغارستان، اسرائیل، بلاروس، گرجستان و لوکزامبورگ

سید پنجم: ارمنستان، قبرس، جزایر فارو، آذربایجان، استونی، کوزوو، قزافستان، لیتوانی، لتونی و آندورا

سید ششم: مالت، مولداوی، لیختن اشتاین، جبل الطارق و سن مارینو.

سیتیزن‌ها برنلی را درهم کوبیدند، هت‌تریک محرز

از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، منچستر سیتی میزبان برنلی بود و به پیروزی پرگل ۵ بر صفر رسید. در این بازی ریاض محرز عملکرد درخشانی داشت و موفق به ثبت هت‌تریک شد. وی در دقایق ۶، ۲۲ و ۶۹ موفق به گلزنی شد. دیگر گل‌های من سیتی توسط مندی ۴۱ و تورس ۶۶ زده شد. من سیتی با این برد ۱۵ امتیازی شد و تا رده نهم صعود کرد. برنلی هم با ۵ امتیاز هفدهم است. لیورپول با تساوی خارج از خانه برابر برایتون موقتا به صدرجدول لیگ برتر انگلیس راه یافت. به گزارش ایسنا، در ادامه دیدارهای هفته دهم لیگ برتر انگلیس یک دیدار برگزار شد که برایتون در خانه به دیدار لیورپول رفت و تساوی یک بر یک رسید. در این دیدار برایتون در نیمه نخست صاحب یک ضربه پنالتی شد ولی آن را از دست داد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. محمد صلاح نیز یک بار موفق به باز کردن دروازه حریف شد که این گل به علت آفساید مردود اعلام شد. در نهایت در نیمه دوم دیگو یوتا پرتغالی توانست یک بار دیگر ارزش های خودش را اثبات کند و یک گل انفرادی زیبا برای تیمش به ثمر برساند ولی برایتون در اواخر بازی بار دیگر صاحب یک ضربه پنالتی شد که پاسکال آن را تبدیل به گل کرد تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

صعود اینترمیلان به رده دوم با درهم کوبیدن ساسولو

اینترمیلان با درهم کوبیدن ساسولو در هفته نهم رقابت‌های سری آ ایتالیا به رده دوم صعود کرد. از هفته نهم رقابت‌های سری آ ایتالیا، اینترمیلان در خانه ساسولو به میدان رفت و به پیروزی ۳ بر صفر رسید. در این بازی سانچس دقیقه ۴، چریچس دقیقه ۱۴ گل به خودی و گالیاردینی در دقیقه ۶۰ گلزنی کردند. اینتر با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و تا رده دوم صعود کرد .ساسولو هم با ۱۸ امتیاز در رده سوم باقی ماند.

پیروزی بایرن و لایپزیگ در شب شکست دورتموند

بایرن مونیخ در شبی که دورتموند تن به شکست داد توانست برابر اشتوتگارت با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کند. به گزارش ایسنا، در ادامه هفته نهم رقابت های بوندسلیگا ۵ دیدار برگزار شد. در یکی از حساس ترین دیدارها بایرن مونیخ مهمان اشتوتگارت بود. بایرن در این بازی با یک گل عقب افتاد اما توانست در نهایت با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کند. ستاره بایرن مونیخ در این بازی کومان بود که توانست یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم بدهد. روبرت لواندوفسکی و داگلاس کاستا دیگر گل های بایرن را در این بازی به ثمر رساندند. دورتموند که در خانه از کلن پذیرایی کرد یک نتیجه ناامید کننده دیگر را کسب کرد تا نشان دهد که قهرمانی برای این تیم بسیار دور از انتظار است. دورتموند که در رده دوم قرار داشت با نتیجه دو بر یک برابر کلن بازی را واگذار کرد. در یکی دیگر از دیدارهای حساس لایپزیگ تیم چهارم جدول رده بندی با نتیجه دو بر یک آرمنیا بیلفلد را شکست داد تا با توجه به شکست دورتموند به رده دوم جدول رده بندی صعود کند

در جدول رده بندی بایرن مونیخ با ۲۲ امتیاز صدرنشین است و لایپزیگ هم با ۲۰ امتیاز در رده دوم جای دارد.

نتایج دیگر دیدارها

یونیون برلین ۳-فرانکفورت ۳

آگزبورگ یک- فرایبورگ یک

از لوگوی جام مارادونا رونمایی شد

سازمان لیگ فوتبال آرژانتین که نام جام لیگ حرفه‌ای را به اسم اسطوره کشورش تغییر داده بود، از لوگوی این بازی‌ها رونمایی کرد. به نقل از لاناسیون، فوتبال آرژانتین نخستین گام خود را پس از درگذشت دیگو آرماندو مارادونا بر خواهد داشت. در حالی که در تمام ورزشگاه‌ها یاد اسطوره این کشور را گرامی خواهند داشت، جام لیگ حرفه‌ای با اسم الگوی بزرگ آرژانتینی برگزار می‌شود. سازمان لیگ این کشور پس از مرگ ستاره خود تصمیم گرفت رقابت‌های لیگ یک خود را به نام مارادونا تغییر دهد و امروز (شنبه) از لوگوی جدید این بازی ها رونمایی کرد. برای لوگو از یکی از تصاویر دیگو در فینال جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک بهره برده شده است

فیفا مثل مافیا است و ده سال دیگر وجود ندارد

مدیر برنامه مشهور دنیای فوتبال با اطمینان می گوید ده سال دیگر نهادی به اسم فیفا در فوتبال وجود نخواهد داشت. 

میلاد وفادار به نقل از یورو اسپورت: رایولا طی سال های فعالیت حرفه ای خودش، با فیفا به طرق مختلف اختلاف داشته است. او به تازگی در مصاحبه ای با حضور جانلوکا دی مارتزیو و جاناتان بارنت، از ایرادات فیفا گفت.این را از قول من بنویسید: فیفا ۱۰ سال دیگر وجود خارجی نخواهد داشت. گلف در کل دنیا بازی می شود؛ ما اتحادیه گلف داریم ولی در آنجا خبری از یک نهاد شبیه به فیفا نیست. همین طور تنیس در حال تغییر است، فرمول یک در حال تغییر است…

رایولا در شرح باور خود اضافه کرد: 

فیفا یک ایراد دارد: آن ها قدرت، مشاغل و پول را تکه تکه می کنند و این طور همه را راضی نگه می دارند. من و جانلوکا اهل ایتالیا هستیم و می دانیم چه تشکلاتی چنین کاری انجام می دهد. وکیل من می گوید که نمی توانم این حرف ها را بزنم چون در غیر این صورت مرا به دادگاه خواهند برد ولی من مایلم علیه آن ها در دادگاه حاضر شوم. ولی من و جانلوکا بر حسب کشوری که از آن آمده ایم، می دانیم که این ساز و کار به چه تشکلاتی شباهت دارد چرا که آن ها شفاف کار نمی کنند و تا زمانی که برای خودشان خوب نباشد، برای دیگران کاری انجام نمی دهند. بنابراین فیفا در دهه آخر وجودش را سپری می کند. شاید ۱۰ سال دیگر من و جاناتان در این صنعت حضور نداشته باشیم ولی مطمئن باشید آن زمان فیفایی هم در کار نخواهد بود. 

https://akhbar-rooz.com/?p=95218 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x