سايت سياسی - خبری چپ - تريبون آزاد

درماندگی و خشم رجوی و حامیان او به «بیانیه ۱۰۴ روشنفکر…» – سیامک نادری

زینت میرهاشمی از حامیان رجوی در مقاله ای در سایت همبستگی (مریم رجوی) به بیانیه ۱۰۴ تن از روشنفکران واکنش نشان داد. از آنجا که این واکنش نشان دهنده  محتوا و درماندگی مجاهدین خلق در قبال افکارعمومی، اپوزیسیون و…است. بدون اینکه قصد نقد و بررسی سخنان خلاف حقیقت زینت میرهاشمی باشد، قسمتی از نوشته زینت میرهاشمی را ذیلاً می آورم. توضیح اینکه:

از منظر سازمان مجاهدین خلق و رجوی، دادخواهی از قتل عام ۶۷  تنها گریزگاهی برای سرپوش گذاشتن و  فرار از شکست های سیاسی استراتژیک در عراق بود.  مطرح کردن چنین مؤلفه ای بنام دادخواهی، همواره بهنگام دست تهی بودن در شرایط سیاسی و استراتژیک صورت می گرفت، و اساسا دادخواهی مقوله ای نبود که رجوی در پی آن باشد زیرا اساس کار بر مبارزه مسلحانه و ارتش آزادیبخش بود و نه داد خواهی و مبارزه سیاسی. حتی رجوی و مسئولین سازمان مجاهدین خلق می گفتند که: «با مطرح شدن قتل عام ۶۷ روحیه افراد پایین می آید و نباید مطرح کنیم.» حتی تا سال ۱۳۸۶ هرگز هیچ مراسمی  جهت یاد و نام آنها در تشکیلات مجاهدین خلق برگزار نشد، مگر درسال ۱۳۸۶ و آغاز مذاکرات سه جانبه امریکا با رژیم جمهوری اسلامی  و عراق.

 سه مرحله ای که رجوی ناگزیر به  دادخواهی پرداخت:

 مرحله اول: پس از آنکه امریکا مجاهدین خلق را در لیست تروریستی گذاشت، دادخواهی توسط رجوی مطرح شد. و با ترانه ای که در این رابطه ساخته شد «کی ظالمه کی مظلوم.»

مرحله دوم: بهنگام مذاکره سه جانبه ایران امریکا و عراق در سال ۱۳۸۶ و امکان معامله امریکا با رژیم جمهوری اسلامی بر سر مجاهدین خلق درعراق.

.مرحله سوم: پس از مشخص شدن خروج از لیبرتی (خاتمه دوران عراق) و اجبار به آمدن به آلبانی که توسط جان مک کین ابلاغ شد.

قسمتی از نوشته زینت میرهاشمی:

فراخوان به دادخواهی یا جبهه گیری سیاسی

 «…وقتی به تیتر نامه و تعداد امضا کنندگان آن نگاه کردم ابتدا به نظرم مثبت آمد و راستش خوشحال هم شدم. چه خوب که این تعداد در خارج از کشور، با نَحله های فکری و گذشته متفاوت یک حرکت مثبت انجام دهند. تجربه نشان داده که در بین امضا کنندگان این بیانیه، امکان توافق و دور هم جمع شدن بر سر یک عمل مشترک، مثلا تظاهرات در دفاع از زندانیان سیاسی، وجود نداشته است. از این تعجب کردم که واقعا چه چیزی می تواند فصل مشترک امضا کنندگان این بیانیه باشد. اما بعد از ردیف کردن جمله های زیبا در مورد حقوق بشر، دم خروس و شگرد مصداقی پیدا شد. ضدیت با سازمان مجاهدین خلق ایران. من حدس می زنم که بر طبق سنت رایج در این گونه امضا گیری ها، برخی به قسمت پایانی بیانیه توجه نکرده و بر اساس اعتماد و طرح «دادخواهی» امضا کرده اند. به خاطر آشنایی، دوستی و احترام متقابلی که با تعدادی از امضا کنندگان دارم، تصمیم گرفتم پس از خواندن دقیق بیانیه که به نظرم مصداقی در پایان نقش اصلی دارد، آن را با صراحت چنین تعریف کنم: بیانیه «حمایت از مصداقی و ستیز با مجاهدین خلق در پوشش دادخواهی». اما چرا؟…این که فعالیت مستمر و پیگیر مجاهدین خلق برای دادخواهی نادیده گرفته می شود و برای مثال توجه نمی شود که حجم اصلی شهادت ها و گزارش ها در پرونده مامور اطلاعات رژیم در زندان سوئد، توسط فعالان سازمان مجاهدین که زندانی بوده اند ثبت شده، جای ابهام بسیار دارد و به نظر می رسد اطلاعات مغرضانه و البته با هدف مصداقی در این بی اطلاعی موثر بوده است… می توانم نتیجه بگیرم. این فراخوان، زیرکانه و ماهرانه، برای خاموش کردن «چراغ حقیقت» و «پنهان کردن حقیقت» و علیه هدف فراخوان است.

دور زدن مجاهدین خلق در جنبش دادخواهی که هدف مصداقی است، اخلاقی و انسانی نیست و غیرممکن است. این اقدام نه تنها هیچ کمکی به «همدلی و همیاری» «وجدانهای بیدار» نخواهد کرد، بلکه انحراف و دامی است که نباید در آن افتاد.»

زینت میرهاشمی

 از زبان مریم رجوی

در شورای ملی مقاومت غیر از ۹۵درصد که اعضای مجاهدین  خلق هستند مابقی هم از سمپاتیزان ها و وابستگان آنها هستند. در شورا تنها مهدی سامع  و  آقای منوچهر هزارخانی حضور دارند. سامع بدلیل تأمین مالی توسط سازمان مجاهدین خلق که رجوی بارها در نشست ها آن را عنوان کرده و منّت برسر آن ها می گذاشت ، کاسهٔ ‌داغ تراز آش برای مجاهدین است! غیرطبیعی هم نیست. رجوی هم بارها این را گفته ومی گوید که هزینه او را ما می پردازیم. کما اینکه مریم رجوی درنشست های عمومی اشرف برای اینکه تشکیلات سازمان مجاهدین خلق و زندگی حرفه ای و بدون زن و بچه و …را به رخ همه بکشد، با کنایه و به تمسخرگرفتن مهدی سامع و زینت میر هاشمی می گوید:

« خانم زینت میرهاشمی  همسر سامع بدلیل اینکه از فرزند کوچکش سرپرستی می کند (با کنایه و تمسخر…) و نمی تواند برای نشست های شورا بیاید، چون دو نفر بیشتر نیستند، یکی از آنها به نشست می آید دیگر در خانه «بچّه» نگهداری می کند.» درباره مهدی سامع هم چیزی نمی توان گفت جز جمله ایی از احمد شاملو: «سخت است فهماندن چیزی به کسی که برای نفهمیدن آن پول می گیرد.» نقل از کتاب انتشار نیافته حقیقت مانا

تمام اعضای مجاهدین خلق و از جمله بیش از ۵۰۰ تن که در آلبانی از تشکیلات جدا شده اند شاهد سخنان مریم رجوی هستند.

زینت میرهاشمی پشت سر مریم رجوی شبرنگ زرد، سمت چپ (شبرنگ قرمز)  آقای آلخو ویدال کوادراس که در تحقیقات مجلس اسپانیا مشخص شد یک میلیون یورو از جانب  سازمان مجاهدین خلق برای حزب دست راستی اسپانیا کمک مالی دریافت کرده است، و علاوه برآن چندین ماه حقوق ماهیانه برای رهبر و معاون حزب دست راستی اسپانیا از سوی مجاهدین خلق پرداخت شده است. مهدی سامع ( شبرنگ سبز)

لینک مقاله و واکنش زینت میر هاشمی:

https://www.hambastegimeli.com/%D8%AF%D9%8A%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7/80942-%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%AC%D8%A8%D9%87%D9%87-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C

 حقیقت مانا

https://akhbar-rooz.com/?p=39200 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x