جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دروغ تازه ی حکومت دروغگو؛ وزیر کشور: ۴۲درصد رای دادند

با دو روز فاصله وزیر کشور رقم کلی «میزان مشارکت» در انتخابات دوم اسفند برای مجلس یازدهم را ۴۲٫۵۷ درصد اعلام کرد. صبح همین امروز رهبر حکومت از «درخشش مطلوب» و «شرکت گسترده ی» مردم در انتخابات قدردانی کرده بود، وزیر کشور مدعی شد: میزان آرا قابل قبول است!
وزیر کشور: ۴۲درصد رای دادند
وزیر کشور: ۴۲درصد رای دادند

با دو روز فاصله وزیر کشور رقم کلی «میزان مشارکت» در انتخابات دوم اسفند برای مجلس یازدهم را ۴۲٫۵۷ درصد اعلام کرد. صبح همین امروز رهبر حکومت از «درخشش مطلوب» و «شرکت گسترده ی» مردم در انتخابات قدردانی کرده بود، وزیر کشور گفت به خاطر «شرایط سیاسی، اقلیمی، کرونا، و به طور کلی شرایط»، میزان آرا قابل قبول بوده است!

وزیر کشور در مورد تاخیر در اعلام نتایج انتخابات مدعی شد «برخی افراد و رسانه ها مسایلی را مطرح کردند و گفتند که وزارت کشور چرا با اینکه از صبح میزان مشارکت را داشت، اعلام نکرد. برای اعلام نهایی باید طبق قانون عمل کرد که پروسه آن بر این است که شمارش کامل صورت گرفته و صورت جلسه‌ها میان هیئت اجرایی و نظارت تکمیل شده باشد.»

در انتخابات های قبلی در جمهوری اسلامی هیچ وقت شاهد این تاخیر نبوده ایم و در پایان انتخابات و با توجه به میزان تعرفه های مصرف شده، همان شب تعداد شرکت کنندگان در انتخابات اعلام می شد.

ناظران سیاسی می گویند وزیر کشور در رقم ۴۲درصدی میزان مشارکت، تعداد واقعی آرا را در دو ضرب کرده است. گفته شده است اضافه کردن میلیونی رای ها بنابر دستور و یا به تعبیری حکم حکومتی علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته است. پیش از این نیز سابقه ی جابجایی و اضافه کردن میلیونی آرا در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از سوی حکومت وجود داشته است.

علیرغم این، مسئولان حکومت نتوانستند میزان مشارکت را به «رقم مطلوب» پنجاه درصدی برسانند تا بتوانند بگویند دست کم نیمی از مردم ایران به درخواست های مکرر علی خامنه ای و مراجع مذهبی و سایر مقامات حکومت پاسخ مثبت داده اند. مطابق آمار تقلبی اعلام شده نیز، درصد مشارکت در انتخابات ۲ اسفند کمترین میزان از زمان تاسیس این حکومت و در ۳۷ انتخابات قبلی آن بوده است.

انتخابات دوم اسفند با تحریم گسترده ی مردم و نیروهای سیاسی از همه ی جناح ها مواجه شد. آمارهای تایید نشده از مشارکت حداکثر پانزده میلیونی در انتخابات که حدود ۲۵ درصد واجدین شرایط می شود حکایت دارند. بر اساس همین تخمین ها در تهران ۸۵ درصد مردم به فراخوان تحریم انتخابات پاسخ مثبت داده و در حوزه های رای گیری حضور نیافته اند.

وزارت کشور و ستاد انتخابات آمار مشارکت در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ را اعلام نکرده اند. اما برپایه ی ارقامی که پیش از این مسئولان استان ها گزارش داده بودند و به نظر می آید مطابق قاعده ی کلی که حکومت برای رای سازی به کار گرفته، کاملا دستکاری شده است، میزان مشارکت در شهرهای اصفهان و شیراز ۲۵ درصد و در مشهد ۳۱ درصد بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=20959 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

درجا نزنیم!
برای مردم ودنیا دروغگویی و آمارسازی و پررویی این اشغالگران مانند روز آشکار است.
حال باید به سازماندهی مردم و همگرایی جریانات سیاسی مخالف حاکمیت ولایی رفت.
واز تثبیت حکومت ولایی دغلباز و اختلافات اپوزیسیون کاست و بسوی استقرار حکومتی دمکراتیک رفت.
پیش بسوی جبهه ضد ولایت و دیکتاتوری!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x