پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

درگیری تجمع کنندگان میدان تحریر بغداد با نیروهای امنیتی

درگیری تجمع کنندگان میدان تحریر بغداد با نیروهای امنیتی

تظاهرات سالگرد اعتراضات موسوم به ” اکتبر” که امروز در برخی مناطق عراق برگزار شد، در نهایت در میدان التحریر بغداد به درگیری تجمع کنندگان با نیروهای امنیتی انجامید.

نخست وزیری عراق پیش از این خواهان آماده باش نیروهای امنیتی شده بود و تدابیر امنیتی در اطراف میدان تحریر و خیابان‌های منتهی به آن برای تامین امنیت و مقابله با خشونت احتمالی در جریان اعتراضات اتخاذ شد اما در نهایت، تعدادی از حاضران در تجمع میدان التحریر با نیروهای امنیتی درگیر شدند و به سمت آنها سنگ و شیشه های آتش زا پرتاب کردند. آنها همچنین تلاش کردند که از سد نیروهای امنیتی مستقر در مسیرهای اطراف میدان التحریر عبور کنند.

براساس برخی گزارشها، پرتاب یک نارنجک روی پل الجمهوریه در اطراف میدان التحریر نیز باعث زخمی شدن ۱۱ افسر و نیروی امنیتی شد.

اعتراض‌ های اجتماعی از اول اکتبر ۲۰۱۹ نهم (مهر ۱۳۹۸) در عراق با محوریت اعتراض به فساد و مشکلات اقتصادی در بغداد آغاز شد و تا آخر فوریه ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) ادامه یافت.

این اعتراضات خشونت های بسیاری به دنبال داشت و در جریان آن تعدادی کشته و زخمی شدند.

اعتراضات در نهایت با اعلام «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر وقت به استعفا و تشکیل دولت «مصطفی الکاظمی» و همچنین گسترش کرونا، پایان یافت و آرامش در طول ماه های گذشته بر فضای عمومی عراق حکفرما شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=89555 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x