جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دریغ است ایران… احمد زاهدی لنگرودی

انتشار کاریکاتوری در روزنامه ایران، تصویری که هیچ ربطی به آذریان و ترک های ایرانی نداشت؛ بهانه خوبی بود که رژیم مدتها در پی آن می گشت. آذربایجان شلوغ و متشنج، گند انرژی هسته ای و بحران جهانی که دامنگیر ایران شده می پوشاند. انفجارهای کردستان، قتل هموطنانمان در بم و مواردی از این دست که در مدت اخیر رخ داده، می تواند با تحریک احساسات ناسیونالیستی، زمینه را برای اعمال قدرت کامل بناپارت حقیر، احمدی نژاد، آماده کند.
باید با مسائلی از این دست هوشمندانه برخورد کرد. هرگونه قومیت گرایی در شرایطی که تضادهای طبقاتی بیداد می کنند و زندانیان سیاسی بسیارند، می تواند مبارزه خلق ایران را به مسیری دیگر سوق دهد. جریانات تندرو و ضد خلقی که عملکرد سکتاریستی و همسو با رژیم آنها را پیشتر در مراسم های سالگرد صفر قهرمانیان بسیار دیده بودیم و لابی های مشهور آن ها بین جمهوری اسلامی و ترکیه از یک سو و اسرائیل از دیگر سو، زبان زد خاص و عام است، سردمداران چنین اغتشاشات بیهوده ای هستند. نباید به این قبیل موضوعات بی اهمیت دامن زد. باید با اتحاد عمل استراتژیک، خلق های مختلف ایران را از کرد و لر و بلوچ و ترک و گیلک، گرد موضوعی ملی که منافع عام را تامین می کند، گردآورد و تنها و تنها در مقابل بناپارتیسمی صف آرایی کرد که هر لحظه قدرتمدارتر و هارتر می شود.
غائله آذربایجان که منشاء آن یک کاریکاتور مشکوک منتشره در روزنامه دولتی ایران، بوده است. دقیقاً بر خلاف منافع ملی و منافع خلق های ایران حرکت می کند. آنچه مشهود است، سوء استفاده رژیم به همراه گروه های خاکستری و منحرف پان ترکیست ها از این جریان در شرایطی که منصور اسانلو در زندان است و هم خبری از جهانبگلو و ده ها زندانی سیاسی دیگر منشر نمی شود، هست. وقتی رژیم به بهانه حفظ انرژی هسته ای، باج های هنگفت از کیسه ملت داده و ایران و ایرانی را روز به روز حقیرتر می کند. انتشار این کاریکاتور نباید مبارزه را از مسیر اصلی آن که حذف حکومت اسلامی و نابودی تضاد طبقاتی است، منحرف سازد. جدایی آذربایجان و هرگونه از این قبیل شعارهای تجزیه طلبانه سایر خلق های ایرانی، در فضای امروز، شعارهایی منحط و منحرف هستند. که تنها رژیم اسلامی از آن ها سود می برد. خلق های ایران تنها در صورت اتحاد و یکدلی است که به پیروزی و کسب استقلال همگانی در برابر جمهوری اسلامی خواهند رسید.

https://akhbar-rooz.com/?p=37092 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x