شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در آرامش باش افسانه؛ جهش رقابت در صدر کفش طلای ۲۰۱۹ -۲۰

Bildergebnis für ‫کوبی برایانت‬‎

نازک بین: چه می‌توانم بگویم؟ صبح با این خبر فاجعه بیدار شدم. فوق العاده غمگین‌کننده بود. او یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران تاریخ بود. لیاقت یک تشویق بزرگ را داشت. زمانی با او نگذراندم اما ملاقاتش کرده بودم. یکی دوست بسیار نزدیک دارم که مدت زیادی با او هم تیمی بود. پائو گسول که همیشه به من می‌گفت او الهام‌بخش غلبه بر سختی‌ها و سخت کار کردن است. همیشه بیش‌تر می‌خواست. مدام به دنبال این بود تا سطح بازی‌اش را بالاتر ببرد. او تا ابد الهام‌بخش دنیای ورزش و کودکان خواهد بود. بله این از آن روزهایی است که می‌خواهید فراموشش کنید. با این حال کوبی برایانت در قلب‌ و ذهن‌های ما برای همیشه زنده خواهد بود.
 از مصاحبه گاردین، با رافائل نادال که با کلاه لس آنجلس لیکرز در باره کوب برایانت سخن می گفت!

در باره این رویداد تلخ که جهان ورزش را تحت تاثیر قرار داده است، لکس ویلانوا، کلانتر منطقه لس‌آنجلس می‌گوید که ۹نفر هنگام سانحه در هلیکوپتر بودند، این در حالی است که مسئولان ابتدا تعداد سرنشینان را پنج نفر اعلام کردند. قبل از این که به طور رسمی نام قربانیان اعلام شود، خانواده‌های شماری از آنان هویتشان را اعلام کردند. علاوه بر کوبی و دخترش، جان آلتوبلی، مربی تیم بسکتبال دانشگاه اورنج کوست همراه با همسرش کری و دختر ۱۳ ساله‌اش آلیسا (که همبازی جیانا بود) از مسافران هلیکوپتر بودند. کریستینا موزر، مربی بسکتبال مدرسه جیانا نیز در هلیکوپتر بود. «آرا زوبیان» که خلبان این هلی کوپتر بوده، سابقه بیش از ۲۰ سال پرواز داشت و کم تجربه نبوده است.

NBA پس از یک روز سکوت در نهایت تصمیم گرفت دیدار بسکتبال لس آنجلس لیکرز و لس آنجلس کلیپرز را لغو کند. باشگاه لیکرز بالاخره سکوت خود را شکست و پس از لغو دیدار امروز در توئیترش نوشت: باشگاه می‌خواهد از کسانی که ما را حمایت کردند و با ما ابراز همدردی کردند قدردانی کند. ما اکنون در شرایط خیلی سختی قرار داریم. به حمایت از خانواده برایانت ادامه خواهیم داد و تا جایی که بتوانیم اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهیم کرد.

آخرین باری که یک دیدار در NBA به خاطر یک حادثه تلخ به تعویق افتاد به سال ۲۰۱۳ بر می‌گردد. این اتفاق پس از ماراتن بوستون رخ داد. پیش از آن به قتل رسیدن فیتزجرالد کندی در سال ۱۹۶۳ باعث لغو بازی ها شد.

برایانت یکی از غول‌های بسکتبال آمریکا

 برایانت با تیم بسکتبال آمریکا در المپیک‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ مدال طلا را به دست آورد. با کسب ۸۰ امتیاز در مقابل تورنتو رپترز در سال ۲۰۰۶ او در رده دوم جدول کسب امتیاز بازیکنان قرار گرفت. برایانت در آخرین بازی‌اش در مقابل یوتا جز در سال ۲۰۱۶، ۶۰ امتیاز کسب کرد. امتیازی بیش از هر بسکتبالیستی در تاریخ.

روز شنبه لبران جیمز موفق شد رکورد برایانت را بشکند و به سومین بازیکنی تبدیل شود که بیشترین امتیاز را در تاریخ NBA از آن خود کرده است. برایانت در توییتی شکست رکوردش توسط جیمز را به او تبریک گفته بود.

 برایانت یکی از غول‌های بسکتبال آمریکا بود که الهام‌بخش نسلی از بازیکنان در داخل و خارج از آمریکا شد. برایانت اولین بازی خود را سال ۱۹۹۶ در ۱۸ سالگی انجام داد و تا زمان بازنشستگی ۲۰ فصل برای لیکرز بازی کرد. کوبی برایانت و شکیل اونیل در کنار هم موفق شدند لیکرز را طی سه فصل پیاپی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ به قهرمانی برسانند. آنها ۲ قهرمانی دیگر نیز در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به دست آوردند. پس از بازنشستگی برایانت جایگاه خود را به عنوان یک اسطوره و یکی از برجسته‌ترین ورزشکاران تاریخ تثبیت کرد.

 پیراهن برایانت بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ NBA، به جز مایکل جردن، به فروش رسیده است. کوبی برایانت به دلیل تسلط بر زبان‌های ایتالیایی و اسپانیایی به ستاره‌ای بین‌المللی تبدیل شد و نقش بزرگی در محبوبیت بسکتبال در جهان داشت. شهرت جهانی او شاید حتی از شهرتش در داخل آمریکا هم بیشتر بود.

در زمین بسکتبال او جنگجو و خستگی‌ناپذیر بود و هم‌تیمی‌هایش را هدایت می‌کرد. توانایی‌های برایانت در درون زمین، از او یکی از ستودنی‌ترین بازیکنان تاریخ را ساخت، آن هم در دوره‌ای که بسکتبال زیر سیطره مایکل جردن بازیکن شیکاگو بالز بود.بیشتر تلاش برایانت برای تاثیرگذاری بر دیگر ورزشکاران از چیزی به نام «روحیه مامبا» نشأت می‌گرفت. برایانت مامبا را این‌گونه توصیف می‌کرد: «اگر مرا در حال مبارزه با یک خرس دیدید، برای خرس دعا کنید.»

وسواس کوبی، دیسیپلین، میل به پیروزی و یک شخصیت فوق‌العاده از او یکی از قطب‌های بسکتبال را ساخت. چیزی که هرگز در مورد کوبی برایانت زیر سوال نرفت، وفاداری او به بسکتبال بود؛ ستایشی که او برای بسکتبال خلق کرد و عشقش به چهار دخترش که یکی از آنها، جیانای ۱۳ ساله، به همراه او در سانحه جان باخت.

 فیلم بسکتبال عزیز و جایزه اسکار

 او دوران بسکتبال خود را در فیلم کوتاهی با عنوان «بسکتبال عزیز» به تصویر کشید که جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد. او در پیشرفت دخترش جیانا در بسکتبال نقش بزرگی داشت و الگو و مربی او بود. برایانت همچنین تاثیر زیادی بر بسکتبال زنان گذاشت. جیانا دومین دختر او بود. ناتالیا ۱۷ ساله اولین فرزند اوست و بیانکای سه‌ساله و کاپری هفت‌ماهه دیگر فرزندان برایانت هستند.

 مرگ برایانت نه تنها برای بسکتبال، بلکه برای نسلی از اهالی لس‌آنجلس که پوستر او را بر دیوار اتاق‌هایشان داشتند و بی‌شمار کسانی که در طول ۲۰ سال بازی تحت تاثیر قرار داده بود، یک فاجعه محسوب می‌شود.از دست دادن یک اسطوره که از سوپراستار بسکتبال به مرد خانواده و سپس سفیر بسکتبال در دنیا تبدیل شد، یک تراژدی ملموس است که دنیا را در شوک و بهت و غم فرو برد و همه لذتی را که برایانت با بسکتبال به دنیا بخشیده بود یادآوری کرد.

 دیوید فیزدیل مربی NBA روز یکشنبه به ESPN گفت: «لیکرز قلب تپنده لس‌آنجلس است و کوبی برایانت خون جاری در رگ‌های لیکرز بود.»

واکنش‌ها به مرگ غم‌انگیز کوبی برایانت

دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا با اشاره به این حادثه در توئیترش نوشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که برایانت‌؛ ستاره جهان بسکتبال به همراه چند نفر دیگر در حادثه سقوط هلیکوپتر در کالیفرنیا جان خود را از دست داده‌اند. خبر تکان دهنده‌ای است.

عمر مومنی، کاریکاتوریست مشهور سایت گل هم با انتشار  اثر زیر، به همدردی با خانواده کوبی برایانت پرداخت: 

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی

رونالدو نوشت: “وقتی خبر ناراحت کننده درگذشت کوبی برایانت و دخترش را شنیدم خیلی ناراحت شدم. کوبی یک افسانه واقعی بود و الهام بخش خیلی از افراد، همدردی من برای خانواده، دوستان کوبی و خانواده‌های تمام افرادی که در این حادثه جان خود را از دست دادند
در آرامش باش افسانه”

همچنین مسی نوشت: “هیچ حرفی برای گفتن ندارم. تمام عشقم برای کوبی، خانواده و دوستانش. دیدار با تو بسیار لذت بخش بود، نوابغ کمی مثل او داشتیم”

تیم بسکتبال واریرز با انتشار بیانیه‌ای مرگ کوبی برایانت را تسلیت گفت.

باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا نیز از طرف خود و همسرش میشل اوباما ضمن تسلیت درگذشت کوبی برایانت و همدردی با خانواده‌ی وی نوشت که مرگ جیانا برای کسانی که فرزندی دارند بیشتر موجب دلشکستگی است.

توییتر باشگاه بارسلونا نیز نوشت که از شنیدن این خبر شوکه شده‌اند و ضمن تسلیت به خانواده‌ی کوبی آرزو کرد روحش قرین رحمت باشد.

باشگاه آث میلان نیز درگذشت کوبی را تسلیت گفت و با خانواده‌ی برایانت ابراز همدردی کرد.

آرتورو ویدال توییت کرد: روحت شاد مامبا.

باشگاه چلسی نیز کوبی را یک اسطوره‌ی حقیقی نامید و آرزو کرد که روحش آرام باشد.

باشگاه رئال مادرید در بیانیه‌ای رسمی مرگ دردناک کوبی برایانت را تسلیت گفت.

شکیل اونیل دیگر بازیکن اسطوره‌ای NBA که رابطه‌ی نزدیکی با کوبی داشت با انتشار عکس‌هایی از خودش در کنار کوبی نوشته: هیچ کلمه‌ای برای بیان دردی که بابت تراژدی از دست دادن برادرزاده‌ام جینا و برادرم کوبی با آن دست و پنجه نرم می‌کنم، وجود ندارد. دوستتان دارم و دلتنگتان خواهیم بود. تسلیت و همدردی من نثار خانواده‌ی برایانت و خانواده‌ی دیگر مسافران این پرواز. حالم بده.

کریم عبدالجبار بسکتبالیست اسطوره‌ای و فراموش نشدنی NBA و تیم لیکرز با انتشار فیلمی مرگ کوبی را تسلیت گفته. او نوشته: بیشتر مردم کوبی را به عنوان ورزشکار فوق‌العاده‌ای به یاد خواهند آورد که برای یک نسل کامل از بازیکنان بسکتبال الهام‌بخش بود. اما من همواره او را به عنوان مردی به یاد می‌آوردم که بسیار بیشتر از یک ورزشکار بود.

گری لینه‌کر نوشته: اوه نه. چقدر وحشتناک. یکی از بزرگترین ورزشکاران دوران ما. واقعن تراژیک. روحش قرین رحمت.

توییتر باشگاه تاتنهام نوشته از شنیدن خبر درگذشت کوبی شوکه و غم‌زده هستند و با خانواده‌ی برایانت و دیگر درگذشتگان این حادثه ابراز همدردی کرده‌اند.

گرت بیل توییت کرده: الهام‌بخش خیلی‌ها…

ژوزه مورینیو در کنفرانس خبری خود با تسلیت گفتن مرگ کوبی گفته او الگو و مثال خوبی در بسکتبال و دیگر ورزش‌ها بود.

باشگاه لیورپول هم مرگ کوبی را تسلیت گفته و از او به عنوان یک اسطوره و الگوی واقعی یاد کرده.

بی‌بی‌سی اسپورت گزارش داده که مردم در اطراف بنای یادبود کوبی برایانت در لس‌آنجلس جمع شده و با دسته‌های گل به او ادای احترام می‌کنند.

پیرس مورگان با انتشار فیلم کوبی و جینا دخترش که در هفته‌های پیش به تماشای مسابقه‌ی بسکتبال رفته بودند، نوشته: هر دو امروز مردند. به شدت دل آدم را می‌شکند.

نیمار گل خود را با نشان دادن عدد ۲۴ که شماره‌ی پیراهن کوبی بود به او تقدیم کرد.

اکانت‌های زیادی به مرگ جینا ماریا برایانت دختر ۱۳ ساله‌ی کوبی که به همراه او در سقوط هلیکوپتر جان باخت پرداخته‌اند.

جیمز میلنر بازیکن لیورپول نوشته: خبر شوکه‌کننده‌ راجع به کوبی برایانت. یک اسطوره‌ی جهانی ورزش. روحت قرین رحمت.

مارک آنتونی خواننده‌ی معروف عکسی از خود در حال دست دادن با کوبی منتشر کرده و نوشته: وقتی با یک فرشته دست می‌دهی. در آرامش بخوابی برادر زیبای من. امید که عشق و آرامش خانواده‌ی تمام کسانی که در این سانحه بودند را در بر بگیرد. بسیار غمگینم.

الکس مورگان بازیکن و یکی از کاپیتان‌های تیم ملی آمریکا نوشته: قلبم از شنیدن خبر کوبی برایانت گرفته. دعاهایم در این زمان غیرقابل تصور همراه خانواده‌ی او.

ایکر کاسیاس توییت کرده: شوخی نکنید!! رنگم پریده!! همدردی و تسلیت من نثار خانواده، دوستان، جهان بسکتبال و ورزش. روحت شاد کوبی.

اکانت رسمی باشگاه پاری‌سن‌‌ژرمن نوشته: باشگاه عمیق‌ترین همدردی و تسلیت خود را پس از درگذشت کوبی برایانت تقدیم خانواده و دوستان او، تیم لیکرز و خانواده‌ی NBA می‌کند. روحت شاد اسطوره.

توییتر باشگاه آاس رم به نقل از جیم پالوتا مدیر و یکی از مالکان باشگاه نوشته: از طرف خودم، بازیکنان و کارکنان آاس رم، به سوگواری همراه با بقیه‌ی جهان ورزش در مرگ غم‌انگیز کوبی برایانت می‌پیوندیم. کوبی یک اسطوره‌ی حقیقی بود و اکنون افکار همه‌ی ما همراه خانواده‌ی او و خانواده‌ی تمام جانباختگان این پرواز است.

مارتین لارنس نوشته: کلمه‌ای نمی‌یابم. قلبم، دعاهایم و همدردی و تسلیتم نثار خانواده‌ی برایان

جدول کفش طلای ۲۰۱۹/۲۰: جهش جالب توجه کریستیانو رونالدو، ارلینگ هالند و سرخیو آگوئرو

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image-112.png است

چیرو ایموبیله مهاجم لاتزیو با به ثمر رساندن ۲۳ گل و کسب ۴۶ امتیاز در صدر لیست کفش طلای فصل جاری قرار دارد و روبرت لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ بزرگترین رقیب وی در حال حاضر می باشد.

چیرو ایموبیله مهاجم ملی پوش لاتزیو با به ثمر رساندن ۲۳ گل بالاتر از روبرت لواندوفسکی، تیمو ورنر، ارلینگ هالند، کریستیانو رونالدو و جیمی واردی، در صدر فهرست کفش طلای اروپا در فصل ۲۰۱۹/۲۰ قرار دارد.

کریستیانو رونالدو، ارلینگ هالند و سرخیو آگوئرو با گلزنی هایشان طی هفته های اخیر خود را در جمع هفت نفر برتر لیست قرار داده اند و جهش قابل توجهی داشته اند. نیمار و کیلیان ام باپه دو بازیکن بزرگ دیگری هستند به لیست ۲۰ نفر برتر اضافه شده اند.

جدول کفش طلای ۲۰۱۹/۲۰
# نام بازیکن باشگاه ملیت سن تعداد گل (ضریب) امتیاز
۱ چیرو ایموبیله لاتزیو (ایتالیا) ایتالیا ۲۹ ۲۳ (۲) ۴۶
۲ روبرت لواندوفسکی بایرن مونیخ (آلمان) لهستان ۳۱ ۲۱ (۲) ۴۲
۳ تیمو ورنر لایپزیش (آلمان) آلمان ۲۳ ۲۰ (۲) ۴۰
۴ ارلینگ هالند ردبول سالزبورگ (اتریش)
بروسیا دورتموند (آلمان)
نروژ ۱۹ ۱۶ (۱٫۵)
۵ (۲)
۳۴
کریستیانو رونالدو یوونتوس (ایتالیا) پرتغال ۳۴ ۱۷ (۲) ۳۴
جیمی واردی لسترسیتی (انگلیس) انگلیس ۳۲ ۱۷ (۲) ۳۴
۷ سرخیو آگوئرو منچسترسیتی (انگلیس) آرژانتین ۳۱ ۱۶ (۲) ۳۲
۸ اریک سورگا فلوریا تالین (استونی) استونی ۲۰ ۳۱ (۱) ۳۱
۹ ایلیا شکورین انرگتیک مینسک (بلاروس) بلاروس ۲۰ ۱۹ (۱٫۵) ۲۸٫۵
۱۰ لیونل مسی بارسلونا (اسپانیا) آرژانتین ۳۲ ۱۴ (۲) ۲۸
روملو لوکاکو اینتر (ایتالیا) بلژیک ۲۶ ۱۴ (۲) ۲۸
مارکوس رشفورد منچستریونایتد (انگلیس) انگلیس ۲۲ ۱۴ (۲) ۲۸
وسام بن یدر موناکو (فرانسه) فرانسه ۲۹ ۱۴ (۲) ۲۸
پیر امریک اوبامیانگ آرسنال (انگلیس) گابن ۳۰ ۱۴ (۲) ۲۸
دنی اینگس ساوتهمپتون (انگلیس) انگلیس ۲۷ ۱۴ (۲) ۲۸
۱۶ یوسیپ ایلیچیچ آتالانتا (ایتالیا) اسلوونی ۳۱ ۱۳ (۲) ۲۶
تامی آبراهام چلسی (انگلیس) انگلیس ۲۲ ۱۳ (۲) ۲۶
نیمار پاری سن ژرمن (فرانسه) برزیل ۲۷ ۱۳ (۲) ۲۶
کیلیان ام باپه پاری سن ژرمن (فرانسه) فرانسه ۲۱ ۱۳ (۲) ۲۶
ژائو پدرو کالیاری (ایتالیا) برزیل ۲۷ ۱۳ (۲) ۲۶

چهارمین قهرمانی متوالی قطر در هندبال با غلبه بر کره‌جنوبی

نوزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی مردان آسیا که با شرکت ۱۳ تیم در کویت جریان داشت،با قهرمانی مداقع عنوان قهرمانی قطر به اتمام رسید.

در بازی نهایی که به قضاوت کوبل داوری کشورمان علیرضا موسویان و مجید کلاهدوزان در سالن شیخ سعد ال عبدالله کویت برگزار شد، تیم قطر در نیمه نخست موفق شد با حساب ۱۴ بر ۱۱ مقابل حریف خود کره جنوبی به برتری رسید.در نیمه دوم هم این تیم قطر بود که با ارائه بازی هدفمند توانست بار دیگر قدرت خود را بر هندبال آسیا دیکته کرده و با نتیجه ۳۳بر ۲۱ ضمن برتری مقابل کره جنوبی برای دومین بار در طول این رقابتها ، برای چهارمین بار بر بلندای هندبال مردان آسیا قرار گیرد.این تیم در سه دوره قبلی هم عنوان نخست را از آن خود کرده بود.قطر در مرحله گروهی ایران را شکست داده بود و کره‌جنوبی هم به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ایران جواز صعود از مرحله گروهی را بدست آورده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=18839 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x