جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در سوگ مردی که دنیایش بی کرانه بود؛ به مناسبت در گذشت دکترحمزه فراهتی

با دلی پر اندوه،  درگذشت حمزه فراهتی را به عزیزان وی، سارا و بهروزه و مهناز و بهزاد و دکتر رضا جوشنی و بقیه بستگان و انبوه دوستداراناش از صمیم قلب تسلیت گفته وبرای همه آنان تسلی خاطر آرزو میکنیم. روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۹(۱۷ فوریه ۲۰۲۱)، وجود عزیز یکی از سرمایه های گران قدر مهر ودوستی در میان ما، دور از خاک میهن، به ابدیت پیوست.

حمزه برای ما،  سمبل بسیاری از خصایل نیک انسانی بود. انساندوستی وی، ملت و قوم ، زبان و مذهب و جغرافیا نمیشناخت. از ساکنان محله زادگاه ودوران گودکی اش در تبریز تا دوستان دوران دبیرستان ودانشگاه و محفل تبریز، از دوستدارانش در پیرانشهر و بوکان واشنویه ونقده ومهاباد تا باقی باشندگان کشور و از ساکنان سرزمینهای شوروی سابق تا شهروئدان اروپا و… ، همه میتوانستند  در دنیای بی مرز مهر و انسانیت او، جایی فراخ برای خود دارا باشند.

 روح آزاد و سرکش وی، مناعت طبع، ظرفیت شگرف وعظمت روحی او برای تحمل رنجهای عظیمی که بر وی تحمیل شد، متانت شخصی و جوشش درونی او در خدمت به بینوایان ومحرومان ونیازمندان، و …در چهارچوب هیچ حصاری نمیگنجید وهیچ عامل دیگری جز مهر ودوستی، عدالت وانصاف وخیر عمومی او را بە سوی خود نمیکشید. برای ما تعدادی از دوستداران حمزه، وی گوهر یگانه نسلی بود که آنچه خوبانش از خصایل برجسته انسانی داشتند وی به راستی به تنهایی داشت.

اگر روزی کسی سراغ حمزه را گرفت، قلبهای ما را نشانش دهید.  

جمعی از دوستداران حمزه از لندن-بریتانیا

۲۰/۰۲ ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=104698 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x