چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

در پی ابتلا به کرونا، گیتی پورفاضل به مرخصی آمد


کانون نویسندگان ایران: به دنبال گرفتن تست کرونا از برخی زندانیان، جواب آزمایش گیتی پورفاضل، نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران، مثبت اعلام شد. این آزمایش در پی بروز علائم شدید کرونا در میان تعدادی از زندانیان بند زنان زندان اوین صورت گرفت.


با وجود شیوع کرونا، مثبت بودن نتیجه‌ی آزمایش و ضعف عمومی بدن، مسئولان زندان از انتقال ایشان و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی به بیمارستان به منظور حفظ جان و سلامت زندانیان خودداری می‌کردند تا اینکه روز گذشته به گیتی پورفاضل مرخصی داده شد.
وضعیت فضای بسته‌ی زندان‌ها در نبود امکانات درمانی می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری داشته باشد. خودداری مقامات زندان از انتقال زندانیان بیمار به بیمارستان، نه تنها موجب شیوع بیماری کرونا در زندان شده بلکه سلامت و جان زندانیان را نیز به مخاطره می‌اندازد. در شرایطی که بی‌آبی در خوزستان، فقر، بیکاری و گرانی مردم را به ستوه آورده و سراسر کشور درگیر بیماری کشنده‌ی کرونا است؛ زندانی کردن نویسندگان، دانشجویان، معلمان و کارگرانِ معترض نشان از ستمی آشکار و مضاعف دارد.


بر اساس اخبار منتشر شده، شمار دیگری از زندانیان بند زنان نیز به کرونا مبتلا شده‌اند. این زندانیان نیز همچون گیتی پورفاضل باید به مرخصی اعزام شوند تا در بیرون از زندان تحت درمان قرار گیرند. در غیر این صورت، مسئولیت هر گونه خطری که سلامت این زندانیان را تهدید کند؛ متوجه مسئولان زندان و به طور کلی قوه قضاییه است. کانون نویسندگان ایران خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی است.
۴ مرداد ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=120772 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x