پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۱۱۱ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد مرگ ناشی از این ویروس بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۶ هزار و ۶۰۶ مورد رسید.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

جهانپور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۸۹۸ نفر رسید.

وی افزود: ۳۷۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور از مرز ۶۵ میلیون نفر گذشت و توصیه وزارت بهداشت به مردم، مشارکت در خوداظهاری از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

وی ادامه داد: اکثر مردم این پذیرش را داشتند که با خودمراقبتی و دیگرمراقبتی از حضور در پارک‌ها در روز ۱۳ فروردین خودداری کنند. روز سیزده به در امسال همانند سال‌های گذشته نیست و باید در خانه بمانیم. اگر اقلیتی از این موضوع تخطی کنند، با سد قانون و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

جهانپور گفت: طرح غربالگری کرونا موجب مدیریت بیماری و کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها شده که با مشارکت مردم آغاز شده و ادامه خواهد یافت. اگر افراد در این سایت ثبت نام کرده‌اند، اما علائم شبه آنفلوآنزا یا کرونا دارند باز هم در این سایت علائم خود را ثبت کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=24565 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x