جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دستگیری پیمان فرهنگیان

پیمان فرهنگیان از فعالین چپ و کارگری دستگیر شده است. از جمله فعالیتهای او برگزاری گفتگوهای لایو در ایران در باره مسائل مربوط به جنبش کارگری ایران و جهان، مسائل مختلف کمونیسم در ایران و جهان بود. آخرین برنامه او جمعه ۳۰ خرداد بود که به نژادپرستی در آمریکا و شرائط زندگی افغانستانی ها و ظلم و ستم و بی حقوقی و قتل آنها در ایران اختصاص داشت.

خانواده پیمان در صفحه ی ایسنتا گرام ندا فرهنگیان در این باره نوشته اند:

فرزندمان پیمان را آزاد کنید!

صبح روز جمعه ٣٠ خرداد ماموران امنیتی به منزل مسکونی ما هجوم اورده و برادرم پیمان و.. را بعد از ضرب و شتم، بازداشت و با چشم بسته به محل و مکان نامعلومی منتقل میکنند. لازم به یادآوری است که پیش از آن مادرمان تلفن های مشکوکی داشته که از ان در خصوص حضور داشتن پیمان در خانه یا اینکه کسی بعد با شما تماس می گیرد که بعدا معلوم می شود این تنها خدعه ای است تا در غیاب مادر و دور از چشمان او، فرزندش را به آن طرز فجیع و خشونت آمیز دستگیر کنند.

پیمان فعال اجتماعی است و خیلی ها شاهد فعالیتهای انساندوستانه او هستند. او را بدون هیچ دلیلی بازداشت کرده اند. دستگیری او به دور از هر استاندارد جا افتاده اجتماعی و غیرقانونی است. ما دستگاههای امنیتی مربوطه را مسئول امنیت جانی او میدانیم.

بازداشت بی دلیل او مایه نگرانی عمیق ما خانواده پیمان است. ما خواهان آزادی بی قید و شرط فرزندمان پیمان هستیم. از همه انسانهای حق طلب و فعالین و نهادهای اجتماعی میخواهیم برای آزادی پیمان ما را حمایت کنند.

خانواده پیمان

https://akhbar-rooz.com/?p=37739 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x