جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دست‌کم ۷ کشته در حمله با خودروی بمب گذاری شده در ولایت غزنی افغانستان

حمله انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده بامداد دوشنبه ۱۸ مه در شهر غزنی واقع در شرق افغانستان دست‌کم ۷ کشته و دهها زخمی بر جای گذاشت. برخی از رسانه‌ها شمار کشته و زخمی‌های این حادثه را بیش از ۴۰ نفر اعلام کرده‌اند.

بنا بر اعلام واحدالله جمعه‌زاده، سخنگوی والی غزنی در این حمله یک ساختمان متعلق به سرویس اطلاعاتی افغانستان هدف بوده و کشته‌ها و زخمی‌های این حادثه عمدتا نظامی بوده‌اند.

خبرگزاری آوا به نقل از آقای جمعه‌زاده می‌نویسد که به دلیل شدت انفجار و شکسته شدن شیشه خانه‌های اطراف، احتمالا افراد غیر نظامی زیادی نیز زخمی شده‌اند.

بازمحمد همت، رئیس بیمارستان غزنی شمار زخمی‌های این حمله را ۴۲ نفر اعلام کرده؛ حال ۱۰ تن از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

اگرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را قبول نکرده است اما برخی از رسانه‌های افغانستان، گروه طالبان را متهم کرده‌اند. این گروه پیش‌تر تهدید کرده بود که در پی فرمان اخیر اشرف غنی برای از سر گیری عملیات نظامی در این کشور، مراکز نظامی را هدف قرار خواهد داد.

غنی پس از حملات خونین هفته گذشته در افغانستان از جمله حمله به بخش زایمان بیمارستان پزشکان بدون مرز که دست‌کم ۱۴ تن از جمله دو نوزاد کشته و ۱۶ تن دیگر مجروح شدند، دستور داد که نیروهای امنیتی از حالت دفاعی فعال به حالت تهاجمی درآیند.

این انفجار مرگبار یک روز پس از آن روی داد که سرانجام دو رقیب اصلی انتخابات افغانستان یعنی اشرف غنی و عبدالله عبدالله با امضای توافقی، اختلافات را کنار گذاشته و به تقسیم قدرت در افغانستان پرداختند.

این امید بوجود آمده بود که با توافق آنها و پذیرش مسئولیت پیش بردن روند صلح افغانستان توسط عبدالله، گامی موثر برای سازش نمایندگان طالبان و کابل و کاهش سطح خشونت‌ها در این کشور برداشته شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=30530 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x