پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دست کم یازده نفر از بهائیان در شیراز و مشهد بازداشت شدند

گزارش ها حاکی از موج بازداشت بهائيان در سراسر کشور است. بر پايه ی اين گزارش ها در دو روز اخير دست کم هفت تن از هموطنان بهائی در شيراز و چهار نفر در مشهد بازداشت شده اند

گزارش ها حاکی از موج بازداشت بهائیان در سراسر کشور است. بر پایه ی این گزارش ها در دو روز اخیر دست کم هفت تن از هموطنان بهائی در شیراز و چهار نفر در مشهد بازداشت شده اند.

خبرگزاری هرانا گزارش داده است سعید اتحاد، قاسم معصومی، سیامک هنرور، سروش آبادی، صدیقه اقدسی و عالیه فروتن شهروندان بهائی ساکن شیراز شب سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به یکی از بازداشتگاه های این نهاد امنیتی در این شهر منتقل شدند. ماموران در زمان بازداشت اقدام به بازرسی منزل این شهروندان کرده و برخی از لوازم شخصی آنان را با خود برده‌اند. شب گذشته بهروز فرزندی اردکانی، دیگر شهروند بهائی نیز توسط ماموران اداره اطلاعات در شیراز بازداشت شده بود.

با احتساب این افراد، شمار شهروندان بهایی بازداشت شده در شیراز طی شب گذشته به ۷ تن رسیده است با این حال احتمال می‌رود تعداد بازداشت شدگان بیش از این تعداد باشد.

همچنین بنابر گزارش این منبع، نیکا پاکزادان، ساناز اسحاقی، نکیسا حاجی پور و نغمه ذبیحیان، چهار شهروند بهائی ساکن مشهد، روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای این شهر بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شدند. این شهروندان مهرماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب مشهد هر یک به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند و این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی رسید.

نغمه ذبیحیان، ساناز اسحاقی، فرانه دانشگری، نیکا پاکزادان و نکیسا حاجی پور در تاریخ ٢۴ آبان ١٣٩۴ توسط ماموران امنیتی در مشهد بازداشت شدند.

از میان این چهار نفر نغمه ذبیحیان پیش از این نیز در زمستان سال ۹۰ همراه با شمار دیگری از شهروندان بهائی به دلیل برپایی یک نمایشگاه کارهای دستی در منزل یکی از شهروندان بهائی ساکن این شهر بازداشت و در سال ۹۱ توسط دادگاه انقلاب مشهد به قضاوت قاضی قربانی محاکمه و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=109378 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x