جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دعوت به اکسیون اعتراضی درپاریس از سوی هماهنگی ایرانیان-پاریس

هموطنان عزیز.همانطور که آگاهی دارید درپی سقوط هوا پیمای مسافربری اوکراینی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وکشته شدن همه سرنشینان بی گناه آن بحران جدیدی درجامعه به شدت متشنج ودستخوش تحولات شگرف ما،دررابطه حکومت اسلامی با جهان  خارج ودرمیان حکومت گران بروز کرده است. اوضاع ازهرلحاظ به شدت بحرانیست.

سرکوب و کشتار در این رژیم ضد بشرى تازگی ندارد. چهل سال است که مردم ایران به خشن ترین شکل سرکوب می شوند. طی دوره اخیر وبخصوص از سرکوب وحشیانه خیزش آبانماه مردم تا به امروز جامعه ما یک روز خوش به خود ندیده است . جمهوری اسلامی در آبان ماه امسال فریاد اعتراض حق طلبانه مردم ایران را با گلوله پاسخ داد و صدها کشته و زخمی و هزاران تن را دستگیر و زندانی نمود.درپی تحریکات رژیم اسلامی وطرفدارانش درعراق برعلیه نیروهای آمریکائی وبخصوص حمله به سفارت آمریکا وبالا گرفتن تنش بادولت آمریکا وبالاخره کشتن قاسم سلیمانی وهمراهانش درفرودگاه بغدادتوسط نیروهای آمریکائی، خطر بروز جنگ رودر رو بین حکام ایران و آمریکا بالاگرفت و براى چند شبانه روز خواب از چشم مردم ایران و کشورهاى همسایه ربوده شد .خاکسپارى قاسم سلیمانى براى رژیم فرصتى فراهم آوردتابه اعتبار آن لکه ننگ قتل نزدیک به ١۵٠٠ تن وبازداشت هزاران نفر را به پوشاند .امامرگ نزدیک به ٧٠ نفر در کرمان و مجروح شدن چند صد تن دیگر، فاجعه تازه ای  بود که مردم ایران را همزمان در خشم و اندوه فروبرد.

سپس نوبت به سناریوى شرم آورحمله به دو پایگاه آمریکائى براى نمایش انتقام گیرى از طرف سپاه پاسداران على خامنه اى رسید!

تلخى این « قدرت نمائى» وقتى بیشتر عیان شد که مردم فهمیدند همزمان یک هواپیماى مسافربرى با ١٧۶  سرنشین در اطراف تهران سقوط کرده است و تمام مسافران و خدمه آن جان باخته اند !

درحالیکه اکثر ناظران و همچنین افکار عمومى ، بنا به تجارب و علائم ،احتمال مى دادند که این فاجعه در اثر شلیک موشک رخ داده باشد مسئولین حکومتى اماابتداء نقص فتى هواپیمارا پیش کشیدند و بدنبال آن به روال رفتارهمیشگى اشان عوامل خارجى را منشأ شایعه پردازى معرفى کردند! تا اینکه صبح شنبه ٢١ دیماه در کمال شگفتى اعلام کردند که این هواپیما در اثر « خطاى انسانى » مورد اصابت «موشک خودى» قرار گرفته است و از خانواده هاى قربانیان  عذر خواستند.

همانطور که در خبرها آمده است این زنجیره  کشتار ،مرگ ،قتل ، دلهره ، بلا تکلیفى نمى توانست و نمى بایست از جانب مردم به تنگ آمده بى پاسخ بماند .

امروز بار دیگر جمع وسیعی از مردم با شعار ها ى  « بى شرف ، بى شرف ، دروغگو ، دروغگو » و « استعفاء نمى خواهیم  ، محاکمه مى خواهیم » و یا « جمهورى اسلامى نابود باید گردد»و… در تهران  ویک رشته از شهرهای ایران تجمع کرده اند و خواهان برکنارى همه عوامل سرکوبها و تلفات انسانى چند هفته اخیر مى باشند .این تظاهرات برغم مقابله خشن نیروهای سرکوبگررژیم بسرعت روبه گسترش دارد.

« هماهنگى ایرانیان – پاریس » چون گذشته تلاش مى کند به سهم خود صداى هم میهنان خود رارساتر ساخته و پیگیر مطالبات آنها درخارج از کشورباشد.به همین منظور از همه آزادی خواهان درخواست می کنددر تجمعى که به زودى به همین منظور برگزار مى شود شرکت نمایند .

هنوز حکومت جمهورى اسلامى از جنایت آبانماه خود نه گزارش و آمارى منتشر کرده است و نه دست از آزار و اذیت خانواده هاى قربانیان برداشته است . ما ضمن اعتراض به رژیم اسلامی از تمامی نهادهای ترقی خواه ومجامع مدافع حقوق بشر مى خواهیم  خواست  های حق طلبانه مردم ایران ازجمله دستیابى به حقایق و آزادى همه بازداشت شدگان پشتیبانى نمایند.

حکومت اسلامى از زبان فرماندهان نظامى خود مسئولیت ساقط شدن  هواپیماى خطوط هوائى اوکراین را پذیرفته است . رژیم انجام این فاجعه را عملى سهوى معرفى کرده است ، ما خواهان نظارت نهادها و سازمانهاى صاحب صلاحیت بین المللى براى کشف تمام حقایق مربوط به  این قتل  دردناک  ومحاکمه عاملان آن مى باشیم .

على خامنه اى فرمانده کل قوا و حاکم مطلق بر تمام امورکشورى و نظامى مى باشد او باید در مقابل عدالت و خانواده هاى قربانیان این فاجعه دلخراش وتمامی جنایات رژیم ومردم ما پاسخگو باشد . 

ما بار دیگر ضمن دعوت از شما هم میهنان به شرکت درگردهمائى که تاریخ آن متعاقبا  وپس ازدریافت اجازه ازسوی مقامات مسئول اعلام خواهدشد از شما تقاضامی کنیم به هرطریق ممکن افکار عمومى مردم فرانسه و همچنین احزاب و نهادهاى سندیکائى و مدنى این کشور را نسبت به آنچه در کشورما مى گذرد مطلع نموده و توجه آنها را به اهمیت پشتیبانی آنها از مبارزات و مطالبات مردم در ایران جلب نمائیم .

هماهنگی ایرانیان-پاریس

یکشنبه ۲۲ دی۱۳۹۸  برابر با۱۲ ژانویه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=17714 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x