جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دعوت به شرکت در گردهمائی اعتراضی در پاریس

شنبه ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰ از ساعت ۱۶ تا ۳۰-۱۷
 میدان تروکادرو(حقوق بشر) پاریس

دراعتراض به جنایات بی شمار و وحشیگری های قرون وسطائی جمهوری اسلامی، علیه اعدام نوید افکاری و برای توقف شکنجه و اعدام با خواست آزادی همه زندانیان سیاسی ایران، سه تشکل دموکراتیک: انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران- پاریس، جمعییت کردهای مقیم فرانسه و هماهنگی ایرانیان- پاریس(دراعتراض به شکنجه واعدام) در حرکتی مشترک و مسئولانه دعوت به گردهمائی اعتراضی در میدان تروکادرو(حقوق بشر) پاریس کرده اند تا صدای اعتراض علیه این بیدادگری ها را پر طنین کنند.

سرکوب، شکنجه و اعدام در جمهوری اسلامی تازگی ندارد، این حکومت چهار دهه است که با زیر پا گذاشتن اصول اولیه اخلاقی، دستگیر شدگان را با شکنجه وادار به اعترافات دروغین و اجباری می کند. هدف از اعدام فقط حذف نیروهای مخالف نیست، ترس از برآمد جنبش دیگری است که پس از خیزش دیماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ هستی حکومت را به خطر می اندازد. رژیم در این تصور است که با اعدام و ارعاب می تواند مانع برآمد جنبش مردم شود. اعدام چهره نام آشنای ورزش کشتی ایران نشان از این دارد که رژیم تصمیم به ادامه کشتار و سرکوب دارد و با این جنایت می خواهد پیام خود را به مردم برساند.

در زندان ها نیز زندانیان در شرایط سخت و دشواری نگهداری می شوند و خطر جان و سلامت آنان را به صورت جدی تهدید می کند. در اعتراض به این وضع نسرین ستوده وکیل آزاده و جسور کشورمان دست به اعتصاب غذا زده و اکنون مدتهاست در اعتصاب غذا به سر می برد. خانم نرگس محمدی با تنی بیمار به جرم دفاع از حقوق بشر زیر فشار شدید قرار دارد، بسیاری از کارگران، معلمان، دانشجویان، فعالان محیط زیست، دگراندیشانی نظیر دراویش گنابادی و بهائیان و هزاران زندانی بی نام و نشان تحت شرایط بسیار نامساعدی قرار دارند. در حال حاضر تعدادی از دستگیر شدگان خیزش های اخیر در معرض خطر اعدام قرار دارند. باید هوشیار باشیم و به سهم خود و با تشدید مبارزه نگذاریم جمهوری اسلامی به خونریزی و کشتار ادامه دهد.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) ضمن محکوم کردن اعدام نوید افکاری و دفاع از حقوق زندانیان سیاسی، از ایرانیان مقیم فرانسه دعوت می‌کند که با حضور در میدان تروکادرو اعتراض خود را به وحشی گری های حکومت جمهوری اسلامی و پشتیبانی از مقاومت زندانیان در زندان، صدای دادخواهی آنان را پر طنین کنیم.  ما همانگونه که بارها اعلام کرده ایم بدون مبارزه‌ی همگانی علیه جمهوری اسلامی و فشار همه جانبه بر آن، بازداشت شدگان اعتراضات ۹۶ و ۹۸ و دیگر زندانیان سیاسی آزاد نخواهند شد، اذیت و آزار خانواده‌های قربانیان و سرکوب ها پایان نخواهد یافت و احکام اعدام علیه معترضان ملغی نخواهد گشت. موفقیت در این عرصه فقط از طریق دامن زدن به یک مبارز‌ه‌ی همه جانبه و متحدانه ممکن است.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق)- فرانسه

پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=47013 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x