جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دهمین روز اعتراضات لبنان؛ زنجیرۀ انسانی معترضان در سراسر کشور

ده‌ها هزار معترض لبنانی روز یکشنبه زنجیره‌ای انسانی به طول ۱۷۰ کیلومتر را در سراسر این کشور تشکیل دادند که به گفتۀ سازمان دهندگان این برنامه، نماد وحدت ملی جدید میان تمام لبنانی‌ها است
دهمین روز اعتراضات لبنان؛ زنجیرۀ انسانی معترضان در سراسر کشور

ده‌ها هزار معترض لبنانی روز یکشنبه زنجیره‌ای انسانی را در سراسر این کشور تشکیل دادند که به گفتۀ سازمان دهندگان این برنامه، نماد وحدت ملی جدید میان تمام لبنانی‌ها است.

معترضان در چهارچوب یک بسیج بی‌سابقه و برای نشان دادن مخالفت خود با هرگونه تفرقۀ قومی و مذهبی در این کشور، این زنجیرۀ انسانی را از شهر طرابلس تا صور به طول ۱۷۰ کیلومتر تشکیل دادند و از مرکز اصلی اعتراضات یعنی شهر بیروت نیز گذشتند.

اعضای جنبش اعتراضی لبنان را که هیچ رهبر مشخصی ندارد، عمدتا نسل جوان زنان و مردان این کشور تشکیل می‌دهند. آنها اعلام کردند که می‌خواهند با تشکیل این زنجیرۀ انسانی، وحدت ملی را که طی ۱۰ روز گذشته میان معترضان بوجود آمده، تقویت کنند.

طی روزهای اخیر تنش میان نیروهای امنیتی و معترضان لبنانی که بسیاری از جاده‌های این کشور را مسدود کرده‌ و باعث تعطیلی مدارس و مراکز مالی و اداری شده‌اند، بطور قابل توجهی افزایش یافته است. از جمله جمعۀ گذشته درگیری نیروهای امنیتی با معترضان و آتش گشودن به روی آنها باعث شد که دست‌کم ۶ تن از معترضان زخمی شوند.

معترضان همچنان دولت را برای پاسخ به خواست اصلی خود که بازنگری کامل در سیستم سیاسی این کشور است، تحت فشار قرار داده‌اند.

دولت وعده انجام اصلاحات را داده است اما معترضانی که از ۱۷ اکتبر به خیابان‌ها آمده‌اند، برنامه‌های پیشنهادی دولت را راضی کننده نمی‌دانند. آنها خواستار برکناری کل طبقه حاکم هستند؛ طبقه‌ای که طی سه دهۀ گذشته تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

در لبنان امروز، بسیاری از سیاستمداران قدرتمند همان جنگ سالاران پیشین هستند که یکی از فرقه‌های مذهبی یا گروههای سیاسی این کشور را نمایندگی می‌کنند. معترضان این افراد را فاسد و بی‌کفایت می‌دانند که حتی ناتوان از اتخاذ تدبیری برای فروکش کردن این اعتراضات بوده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=9807 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
peerooz
peerooz
4 سال قبل

خاک بر سر دولت و ملت ما ایرانی ها که عرضه انجام چنین کاری را هم نداریم. “هنر نزد ایرانیان است و بس”!! گنده گو….واقعا.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x