پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ده‌ها نفر در «حمله با خودرو» به یک کارناوال در آلمان مجروح شدند

حمله با خودرو به یک کارناوال در آلمان

در «حمله عمدی» با خودرو به شرکت کنندگان و تماشاگران یک جشن سنتی در فولکمارسن، شهر کوچکی در مرکز آلمان دست کم ده‌ها نفر زخمی شدند.

منابع پلیس آلمان روز دوشنبه با اعلام این خبر تصریح کردند که حمله توسط یک خودروی عبوری انجام شده که راننده آن بلافاصله دستگیر شده است.

پلیس آلمان بدون دادن توضیحات بیشتر در خصوص هویت و انگیزه فرد مهاجم اعلام کرد که حمله در جریان جشن‌های کارناوال آلمان موسوم به «دوشنبه گل سرخ» صورت گرفته که به صورت مشترک در بخشی از شهرهای این کشور برگزار می‌شود.

در حالی سخنگوی پلیس آلمان دقایقی پس از این حادثه از آغاز تحقیقات در خصوص عمدی بودن اقدام فرد مهاجم و نه اقدام به حمله خبر داده بود، سخنگوی وزارت کشور دولت محلی در ایالت هسن گفته است که احتمال «حمله» بودن این اقدام را منتفی نمی‌داند.

دستگاه قضایی آلمان نیز اعلام کرد که پرونده‌ای برای «اقدام به قتل» در خصوص این حادثه بر ضد راننده خودرو که یک شهروند بیست و نه ساله آلمانی است، به جریان افتاده است.

به گفته منابع محلی دست ۳۰ نفر در جریان این حمله در فولکمارسن مصدوم شده‌اند که در میان آنها چند کودک کم سن و سال نیز دیده می‌شود. برخی نشریات محلی در این شهر مرکزی آلمان نیز حال برخی از مصدومان حادثه را وخیم اعلام کرده‌اند.

شاهدان محلی همچنین اعلام کرده‌اند که تعدادی از مصدومان حادثه را دیده‌اند که نقش زمین شده و توسط ماموران امدادی در حال تخلیه از محل بودند.

گفته می‌شود که این حمله حوالی ساعت ۱۴.۳۰ روز دوشنبه به وقت محلی انجام گرفته است.

این حمله در حالی انجام می‌شود که در پی تیراندازی شامگاه چهارشنبه گذشته در دو قهوه خانه قلیان کشی در شهر هانائو که ۹کشته برجای گذاشت،‌ دولت آلمان سطح تهدید امنیتی و احتمال حمله گروه‌های راست‌گرای افراطی در این کشور را «بسیار بالا» اعلام کرده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=21090 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x