جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دومین روز تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه; تجمع کارگران آبفای اهواز

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز یکشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران بخش دفع آفات نیشکر هفت تپه برای دومین روز متوالی در مقابل دفتر حراست این شرکت دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به کاهش زمان قراردادها از یک سال به شش ماه و از شش ماه به سه ماه و عدم بستن قرار دادهای جدید و اخراج تعدادی از کارگران شرکت صورت گرفته است. در ارتباط با این تجمع سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بیانیه ای منتشر کرده و ضمن حمایت از این تجمع از سایر بخش های شرکت هفت تپه خواسته است که از مطالبات این کارگران حمایت کنند. متن کامل بیانیه در زیر می آید.

بیانیه سندیکای هفت تپه :

دومین روز تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه، بخش دفع آفات

یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰
محل تجمع، محوطه شرکت مقابل دفتر حراست.

تجمع در اعتراض به کاهش زمان قراردادها از یک سال به شش ماه و از شش ماه به سه ماه و عدم بستن قرار دادهای جدید و اخراج کارگران شرکت برگزار شد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن حمایت و پشتیبانی از مطالبات به حق کارگران دفع آفات، از سایر کارگران هفت تپه درخواست دارد با اتحاد و همبستگی در این اعتصاب شرکت داشته باشند.

سرنوشت ما کارگران مشترک است و تنها با اتحاد و همبستگی، ما پیروز خواهیم شد.

یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

اعلام همبستگی و مشارکت جمعی از کارگران حراست از اعتصاب و اخطار رئیس حراست شرکت برای سرکوب کارگران

امروز ۸ فروردین جمعی از کارگران حراست در دفاع از خواست و مطالبات کارگران بخش دفع آفات به جمع اعتراضی کارگران پیوستن و در اعتصاب کارگران حضور پیدا کردند.
به همچنین امروز آقای امجد رئیس اداره حراست شرکت ضمن اخطار به کارگران در پایان دادن به تجمع خود، اعلام داشت که این‌اعتصاب باید سریعا تمام شود، در غیر این صورت با استفاده از نیروی انتظامی و یگان ویژه و… به این اعتصاب پایان خواهیم داد.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، اعلام حمایت و حضور جمعی از کارگران حراست در اعتصاب را نشانه همدلی و آگاهی کارگران دانسته و به این عزیزان دست مریزاد می گوید، همچنین اخطار و تهدید کارگران توسط رئیس حراست شرکت آقای امجد را شدیدا محکوم می کنیم و یاد آور می شویم که با نیروی سرکوب نمی‌شود حقانیت و مطالبات کارگران را خفه کرد.
زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

مارس ۲۸, ۲۰۲۱

تجمع کارگران آبفای اهواز با خواست معوقات مزدی و حذف پیمانکاران و عقد قرارداد مستقیم با شرکت

یکی از کارگران معترض گفت: همه کارگران معترض آبفای این شهر و سایر شهرهای استان که تحت مسئولیت یک تا چند شرکت پیمانکاری مشغول کارند، معوقات مزدی طلبکارند و در خواست اصلی همه این کارگران حذف پیمانکاران و عقد قرارداد مستقیم با شرکت آب و فاضلاب است.

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران شبکه آب و فاضلاب اهواز، صبح روز شنبه هفتم فروردین ماه، به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود معترض شدند.

این کارگران گفتند: مطالبات حدود ۷۰۰ نفر از کارگران شبکه آب و فاضلاب اهواز که به عنوان کارگران بهره‌بردار تصفیه‌خانه‌ها و اپراتور و همچنین در بخش انشعابات مشغول فعالیت هستند، دو ماه است پرداخت نشده و ما در این شرایط سخت کرونایی بارها خواستار پرداخت این مطالبات شده‌ایم.

آن‌ها با بیان اینکه جدا از دو ماه معوقات مزدی، مطالباتی از ماه‌های فروردین تا تیرماه نیز طلبکاریم و در عین حال بیمه اجتماعی‌مان چندین ماه پرداخت نشده، در ادامه افزودند: هر ماه به مطالباتمان افزوده می‌شود و در حال حاضر که در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ قرار داریم علارغم پیگیری‌های مکرر از مسئولان استانی هنوز به مشکل ما رسیدگی نشده و در سال‌های اخیر دریافت منظم حقوق به دل‌مان مانده است.

یکی از کارگران معترض گفت: همه کارگران معترض آبفای این شهر و سایر شهرهای استان که تحت مسئولیت یک تا چند شرکت پیمانکاری مشغول کارند، معوقات مزدی طلبکارند و در خواست اصلی همه این کارگران حذف پیمانکاران و عقد قرارداد مستقیم با شرکت آب و فاضلاب است.

طبق اظهارت وی، شرکت‌های پیمانکاری اهمیتی برای کارگران قائل نیستند و مسئولان اداره آبفای شهرستان و استان نیز برای وصول مطالبات کارگران کاری انجام نمی‌دهند.

https://akhbar-rooz.com/?p=108451 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x