چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دومین روز حمله به سفارت آمریکا در بغداد

حمله به سفارت آمریکا در بغداد

نیروهای آمریکایی روز چهارشنبه برای متفرق کردن معترضان عراقی و شماری از اعضای گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران که برای دومین روز مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کرده بودند،‌ گاز اشک آور شلیک کردند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی شمار معترضان را صدها تن اعلام کرده و آورده است که این افراد ضمن برافراشتن پرچم‌های عراق و گروه‌های شبه نظامی وابسته به حشد شعبی، شعارهایی بر ضد آمریکا سر می‌دهند و پرچم این کشور را به آتش می‌کشند.

در این گزارش همچنین آمده است که صدها تن از معترضان عراقی روز سه شنبه پس از ورود به داخل محوطه بیرونی ساختمان سفارت آمریکا در بغداد و تخریب بخشی از اموال در نهایت با واکنش نیروهای حفاظتی به بیرون از محوطه رانده شده و در آنجا تجمع کردند.

بسیاری از معترضان از شب گذشته در این محل دست به تحصن زده و با برپایی چادر و امکانات بهداشتی اعلام کرده‌اند که تا خروج نیروهای آمریکایی از عراق در این مکان باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر بنا به گزارش رسانه‌ها، نیروهای عراقی روز چهارشنبه منطقه سبز امنیتی در پایتخت را که سفارت آمریکا و بسیاری از نهادهای دولتی در آن واقع شده به محاصره درآورده‌اند. این در حالیست که هزاران معترض عراقی بدون هیچ‌گونه نگرانی و ممانعت روز سه شنبه موفق به عبور از موانع امنیتی و نفود به منتطقه سبز شده بودند.

نیروهای عراقی روز چهارشنبه بار دیگر راه‌های ورود به منطقه سبز امنیتی را با ایجاد پست‌های کنترل و بازرسی سد کردند اما ظاهرا هیچ اقدامی برای پاکسازی منطقه یادشده و بیرون راندن معترضانی که پیش‌تر به درون آن راه یافته بودند، انجام ندادند.

معترضانی که مقابل محوطه ساختمان سفارت آمریکا تحصن کرده‌اند روز چهارشنبه بار دیگر با آتش زدن پرچم‌های آمریکا و سر دادن شعارهایی چون «آمریکا شیطان بزرگ است» سعی داشتند خود را به ساختمان سفارت نزدیک کنند که با شلیک گاز اشک آور از سوی نیروهای امنیتی آمریکا مواجه شدند.

آمریکا ساعاتی پس از حمله روز سه شنبه به سفارت این کشور در بغداد انگشت اتهام را به صورت مستقیم به سوی تهران نشانه رفت و ایران را به سازماندهی این حمله متهم کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز پس از تهدید تهران به پرداخت «بهایی سنگین» به دلیل طراحی این حمله اعلام کرد که به دنبال جنگ با ایران نیست و ایران نیز بهتر است به دنبال صلح باشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=16732 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x