شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دو اطلاعیه از حزب کمونیست کارگری – حکمتیست (خط رسمی)

فاجعه سقوط هواپیما در ایران

بالاخره چهار روز پس از سقوط هواپیمای اوکراینی که به مرگ ۱۷۶ نفر منجرشد، پس از چهار روز انکار اصابت موشک به این هواپیما از طرف سران و مقامات رژیم، جمهوری اسلامی اعلام کرد “خطای انسانی” و “شلیک پدافند سپاه” باعث سقوط هواپیما شده است و همراه آن فضای نظامی و جنگی حاکم در منطقه در پی کشته شدن سلیمانی توسط دولت امریکا را مسبب این فاجعه انسانی و مرگ ۱۷۶ انسان بیگناه معرفی کرده است.

حزب حکمتیست (خط رسمی) این فاجعه انسانی را به خانواده و بستگان قربانیان و به مردم تسلیت میگوید. بی تردید مسئولیت این فاجعه مستقیما به عهده جمهوری اسلامی است.

مستقل از تبلیغات طرفین، مستقل از تلاش جمهوری اسلامی در توجیه اوج بی مسئولیتی سیستماتیک خود در قبال زندگی و جان مردم بیگناه و تنزل فاجعه به “خطای انسانی” و وعده “مجازات مسئولین”، مستقل از تلاش طرفین در استفاده و سوءاستفاده از این فاجعه برای تبلیغات سیاسی علیه هم و برای امتیازگیری ها و معاملات و بده بستان های بعدی، این فاجعه یکبار دیگر این واقعیت که قربانیان این قمار خطرناک جنگی، قربانیان میلیتاریسم حاکم در منطقه، مردم بیگناه اند را در مقابل چشم همگان قرار داد. میلیتاریسمی که همه دولتها و نیروهای ارتجاعی از امریکا و بریتانیا، فرانسه و آلمان تا ایران، روسیه، عربستان، اسرائیل و ترکیه، از باندهای مقتدی صدر و داعش تا حشدالشعبی و … در بوجود آوردن آن سهیم اند. میلیتاریسمی که زندگی و امنیت مردم منطقه را هر لحظه به خطر می اندازد. میلیتاریسمی که نتیجه آن نا امنی، قتل، کشتار و خفه کردن فضا برای اعتراض مردم محروم جهت یک زندگی آزاد، امن، انسانی و برابر است. مردم در ایران، عراق، لبنان، مصر، سوریه و …. علیه این فضا و نا امن کردن زندگی شان، علیه میلیتاریسم حاکم در منطقه به میدان آمده اند.

امروز مردم بغداد در صدمین روز خیزش وسیع و توده ای خود به حق فریاد زدند “جنگ تان را از اینجا بیرون ببرید”  و “امریکا، بریتانیا، ایران و … همه از عراق بیرون بروید!”. تنها راه پایان دادن به این فجایع، غیر میلیتاریزه کردن خاورمیانه، خلع سلاح همه باندهای شبه نظامی، بیرون رفتن نیروهای نظامی همه دول ارتجاعی از خاورمیانه است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

جنگ واقعی در جریان است

دانشگاه شریف، امیرکبیر و خیابانهای اطراف دانشگاه تهران صحنه اعتراض دانشجویان و مردم متنفر از جمهوری اسلامی و درگیری آنان با نیروهای سرکوب است. دانشجویان و مردم معترض با شعارهای “مرگ بر دیکتاتور”، “بترسید، بترسید، ما همه با هم هستیم”، “سپاهی حیا کن، مملکت را رها کن” و “فرمانده کل قوا، استعفا، استعفا”، “این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت” و خواهان مجازات مسببین فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکرائین هستند.

هیچ چیز برحق تر از خشم و نفرت مردم، دانشجویان، کارگران، زنان، از ابعاد فاجعه بار هر روز حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نیست، هیچ چیز برحق تر از نفرت از همه دستگاه حاکمیت و سرکوب، از ولی فقیه تا پائین ترین رده های بسیج و سپاه، نیست.

اعتراض امروز مردم در تهران، بابل و … جواب مردم آزادیخواه به تلاش جمهوری اسلامی از استفاده از تنش با امریکا و تبدیل آن به فضای دفاع از حاکمیت است. جواب به تلاش در حاکم کردن فضای جنگ و عزای عمومی، فضای تقدیس سپاه و “حاکمیت ملی” و اعلام این واقعیت است که نفرت، خشم و اعتراض میلیونی، خیزش میلیونی برای رفاه، آزادی و امنیت را نمیتوان به این سادگی با تبلیغات و هیاهوی جنگی حاشیه ای کرد، نمیتوان مردم به میدان آمده را با هیاهوی جنگی و “قدرت نظامی” خود، مرعوب کرد.

اعتراضات امروز تهران و تجمع دهها هزار نفره دیروز و امروز در بغداد، ادامه اعتراض توده ای علیه حاکمیت ارتجاع در ایران و عراق و ابعاد جنبشی توده ای برای آزادی و رفاه، عمق نفرت از حاکمیت سیاه در این دو کشور و خودآگاهی عمیق مردم آزادیخواه به ماهیت حاکمین و توطئه ها و دسیسه های آنان است.   

امروز مردم معترض نشان دادند جمهوری اسلامی راهی برای فرار از تعرض مردم، راهی برای نجات از سرنگونی توسط خیزش انقلابی مردم آزادیخواه ندارد.   

حزب حکمتیست (خط رسمی) با تمام نیرو برای سازمان دادن این اعتراضات و حق طلبی و عدالتخواهی میلیونی، برای پیروزی آن و تحقق آزادی و برابری و خلاصی از جهنم جمهوری اسلامی به نیروی مردم سازمان یافته تلاش میکند.

زنده باد آزادی و برابری

زنده باد مبارزه مردم آزادیخواه برای رفاه، آزادی و امنیت

حزب کمونیست کارگری-حکمتیست (خط رسمی)

۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=17635 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x