جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دو سوم شهروندان آلمان خواهان تشدید محدودیت‌های کرونایی هستند

سرویس خبری شبکه اول تلویزیون آلمان شامگاه پنجشنبه آوریل (۱۳ فروردین) در گزارشی به نتایج تازه‌ترین نظرسنجی خود پرداخته که از جمله در ارتباط با عملکرد دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی در پیکار با همه‌گیری کرونا انجام گرفته است.

به گزارش دویچه وله، این نظرسنجی نشان می‌دهد، اگر این یکشنبه (۴ آوریل) انتخابات سراسری در آلمان برگزاری می‌شد، احزاب دموکرات مسیحی / سوسیال مسیحی این کشور بازندگان این رأی‌گیری می‌بودند.

تعیین استراتژی و برنامه برای مقابله با پاندمی کرونا به فعالیت محوری دولت مرکزی آلمان در برلین و دولت‌های ایالتی بدل شده است. آن‌ها علی‌رغم تلاش‌های پیگیر با انتقادهای فراوانی روبه‌رو هستند، به ویژه در زمینه کمپین واکسیناسیون.

در زمان آغاز پاندمی در سال گذشته میلادی نزدیک به ۸۰ درصد از شهروندان آلمان از عملکرد دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی راضی بودند.

این در حالی است که طبق آخرین نظرسنجی، این میزان به ۱۹ درصد سقوط کرده است. به عبارتی دیگر، از هر پنج شهروند آلمان، چهار شهروند ناراضی هستند.

کارشناسان و ویروس‌شناسان بر این باورند که موج سوم پاندمی کرونا با شدتی تمام به آلمان ضربه خواهد زد. به همین خاطر است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز خواهان تشدید محدودیت‌های کرونایی است.

دولت‌های ایالتی اما با او هم‌رأی نیستند و اختلاف نظر در بین رهبران ۱۶ ایالت سبب شده تا تصمیم‌گیری‌ها و اجرای آن‌ها به کندی پیش برود.

تنها ۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان در تازه‌ترین نظرسنجی محدودیت‌های وضع‌شده برای مقابله با کرونا را کافی می‌دانند. دو سوم شهروندان آلمان خواهان تشدید محدودیت‌های کرونایی هستند.

بیشترین انتقاد شهروندان در آلمان متوجه عملکرد دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی در ارتباط با مدیریت بحران و کمپین واکسیناسیون است. تنها ۱۵ درصد از پرسش‌شوندگان از این عملکرد ابراز رضایت کرده‌اند.

طبق این نظرسنجی، میزان نارضایتی شهروندان از عملکرد دولت در ارتباط با تست‌های سریع ۶۳ درصد، کمک به شرکت‌ها و شاغلان آزاد ۶۵ درصد و ساماندهی فعالیت مدارس در دوران پاندمی حتی ۷۴ درصد است.

از دیگر مسائل نیز کم و کیف فعالیت‌های دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی در راستای اطلاع‌رسانی در مورد محدودیت‌های کرونایی است.

۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند، در مورد اینکه چه چیز مجاز و چه چیزی ممنوع است، احساس سردرگمی می‌کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=108852 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x