جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رئال و بارسا در یک هشتم؛ درخشش رونالدو؛ روسیه قهرمان المپیک؛ کفتارها در استقلال!

نازک بین: مرحله یک شانزدهم نهایی کوپا دل ری چهارشنبه شب پیگیری شد و رئال مادرید و بارسلونا به سختی توانستند حریفان نه چندان مطرح خود را در این مرحله شکست دهند و به مرحله بعد صعود کنند. در نخستین بازی آبی اناری ها ,در ایبیسا، برابر تیم این شهر قرار گرفتند و در نبود لیونل مسی، به سختی توانستند ۲ بر یک میزبانشان را شکست دهند.

ایبیسا در دقیقه ۹ دروازه مهمان را باز کرد. بارسلونا با وجود این که در نیمه اول ۸۴ درصد مالکیت توپ را در  اختیار داشت حتی یکی از ضربه هایش هم در چارچوب نبود. تیم کاتالانی، ,در نیمه دوم هم به حمله های خود ادامه داد تا این که آنتوان گریزمان در دقیقه ۷۲ بازی را مساوی کرد. مهاجم فرانسوی ناجی تیمش شد و در وقت های اضافه گل دیگری به ثمر رساند تا پیروزی تیمش را رقم بزند.

رئال مادرید هم در این شب به مصاف اونیونیستاس سالامانکا رفت و ۳ بر یک میزبانش را شکست داد. گل نخست سفیدپوشان را گرت بیل در دقیقه ۱۸ به ثمر رساند اما میزبان توانست در دقیقه ۵۷ بازی را به تساوی برساند. در ادامه خوان گونگورا به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد تا مادرید ۲ بر یک پیش بیفتد. در لحظات پایانی براهیم دیاز گلزنی کرد و سفیدپوشان هم مانند بارسلونا به مرحله بعد صعود کردند.

نتایج دیدارهای برگزار شده به شرح زیر است:
یونیونیستاس یک – رئال مادرید ۲
خیرونا صفر – ویارئال ۳
لوگرونس  صفر – والنسیا یک
تنریف ۲ – وایادولید یک
رئال‌سوسیداد ۲ – اسپانیول یک 
الچه  یک – اتلتیک بیلبائو یک- برتری بیلبائو در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر

صعود یوونتوس در ادامه درخشش رونالدو

یوونتوس در حالی توانست رم را در جام حذفی ایتالیا شکست دهد که ستاره پرتغالی به درخشش در سال جدید میلادی ادامه داد. چهارشنبه شب دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا بین دو تیم یوونتوس و رم برگزار شد. تیم تورینی با نتیجه ۳ بر یک مهمانش را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. گل نخست بازی را کریستیانو رونالدو در دقیقه ۲۶ به ثمر رساند تا رکورد ۷ گل پیاپی را در سال ۲۰۲۰ به ثبت برساند. مهاجم یوونتوس در همه بازی هایش در سال جدید میلادی گلزنی کرده است. در ادامه بنتانکور گلزنی کرد و در لحظات پایانی نیمه نخست بونوچی نتیجه را ۳ بر صفر به نفع میزبان کرد تا یوونتوس در نیمه دوم کار راحتی داشته باشد. در ۴۵ دقیقه دوم جانلوئیجی بوفون اشتباه کرد و دروازه تیمش را باز کرد. با این حال رم نتوانست دو گل دیگر را جبران کند و از این رقابت ها کنار رفت.

لیگ برتر انگلیس؛ شکست خانگی منچستریونایتد در شب پیروزی تاتنهام و لسترسیتی

به گزارش نود، هفته بیست و چهارم لیگ برتر چهارشنبه شب با برگزاری ۳ بازی ادامه پیدا کرد. در مهمترین بازی تیم منچستریونایتد میزبان برنلی بود که در نهایت با دو گل مغلوب این تیم شد. یونایتد با این باخت ۳۴ امتیازی ماند و فاصله اش با چلسی به ۶ امتیاز رسید.

یونایتد میزبان در دقیقه ۲۵ روی پاس فن بیساکا صاحب فرصت خوبی شد اما ماتا در دهانه دروازه نتوانست ضربه خوبی بزند و این فرصت از دست رفت. یونایتد در دقیقه ۳۳ صاحب موقعیت خوبی شد اما مارسیال در زدن ضربه تعلل کرد و مدافع برنلی توانست توپ را دور کند.

برنلی در دقیقه ۳۹ روی ضربه آزاد ارسالی با اولین شوت خودش توسط کریس وود به گل رسید. برنلی در دقیقه ۵۶ با شوت زیبای رودریگز موفق شد به گل دوم خودش هم دست یابد. مارسیال در دقیقه ۷۴ از پشت محوطه قصد گلزنی داشت اما دروازه بان برنلی شوت او را به کرنر فرستاد.

تیم تاتنهام هم میزبان نوریچ بود که در نهایت با گل های آلی و سون هیونگ مین توانست با نتیجه ۲-۱ پیروز بازی شود. تیم لسترسیتی هم از وستهم پذیرایی کرد و موفق شد با نتیجه ۴-۱ مقابل این تیم به پیروزی برسد.

ادعای جانلوکا دی مارتزیو؛

جانلوکا دی مارتزیو، خبرنگارمطرح  ایتالیایی، مدعی شد جیانی دی بیاسی، در آستانه هدایت تیم ملی ایران قرار دارد.این خبرنگار ایتالیایی اذعان داشت بعد از دوران عجیب حضور آندره استراماچونی در ایران، حالا ممکن است یک سرمربی ایتالیایی دیگر نیز راهی این کشور شده و این بار هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گیرد. فدراسیون فوتبال ایران آماده دادن پیشنهاد رسمی و توافق با جیانی دی بیاسی بوده و قرار است این سرمربی تا پایان جام جهانی قطر ۲۰۲۲ سرمربی ایران شود.

 سرمربی پیشین تیم هایی چون تورینو، مودنا، اودینزه و سرمربی سابق تیم ملی آلبانی، پیشنهادی ۳۰ ماهه برای توافق دریافت کرده و پیش بینی می شود مذاکرات طی مدت ۴۸ ساعت آتی نهایی شود. این در حالیست که در هفته های اخیر اخبار زیادی در مورد احتمال حضور یک سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی مطرح شده و نام هایی چون علی دایی و امیر قلعه نویی نیز در این رابطه عنوان شده بود، اما حالا به نظر می رسد جیانی دی بیاسی, که شانس بیشتری برای تصدی این پست دارد.

المپیک زمستانی جوانان ۲۰۲۰ با قهرمانی روسیه به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، المپیک زمستانی جوانان ۲۰۲۰ به میزبانی لوزان سوئیس  برگزار شد و با قهرمانی روسیه به پایان رسید.روسیه در این بازی‌ها ۱۰ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۸ برنز کسب کرد. پس از آن سوئیس  با ۱۰ طلا، ۶ نقره و ۸ برنز در جایگاه دوم قرار گرفت و ژاپن با ۹ طلا، ۷ نقره و ۱ برنز سوم شد.

ایران در این بازی‌ها ۶ نماینده در اسکی آلپاین، صحرانوردی و کوهستان داشت که نتایج قابل قبولی کسب نکردند. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در  در مراسم اختتامیه خطاب به ورزشکاران گفت: شما ورزشکاران  بهترین سفیران روح المپیک بودید. در اینده هم به ارزش های المپبک پایبند باشید.در پایان مراسم توماس باخ، ,پرچم المپیک را به کره جنوبی, میزبان دوره بعد بازی‌ها تحویل داد.

در ملاقات کله گنده های فوتبال چه گذشت؟

به گزارش “ورزش سه”، جمعی از قدرتمندترین و مشهورترین مدیر برنامه های بازیکنان فوتبال عصر دیروز سه شنبه برای صرف شام در لندن دیدار کردند. ژرژ مندس و مینو رایولا در کنار جاناتان بارنت و دیوید ماناسه در این مراسم حضور پیدا کرده بودند. این چهار نفر که در ماه ژانویه سرشان بسیار شلوغ بوده، به دعوت ژرژ مندس و مینو رایولا گرد هم جمع شده و ساعاتی را به بحث و گفت و گو پرداختند. مشهورترین مدیر برنامه های دنیای فوتبال در حال پیگیری درگیری قانونی با فیفا بر سر تصمیم هیئت حاکمه، برای محدود کردن نقش مدیر برنامه ها در روند انتقال بازیکنان هستند. 

فیفا سال گذشته چندین قانون را تغییر داده و مدعی شد قصد دارد درآمد مدیر برنامه ها از انتقال بازیکنان را محدود کند. این لایحه شامل محدود کردن مبالغی ۱۰ درصدی است که یک مدیر برنامه می تواند از باشگاه فروشنده برای جدایی یک بازیکن دریافت کند. اما اتحادیه مدیر برنامه های فوتبال واکنش نشان داده و بعد از اینکه فیفا مدعی شد اجازه رایزنی این اتحادیه با اعضای فیفا در مورد تغییرات را نمی دهد، آنها اقدام قانونی کرده اند.

اتحادیه نمایندگان فوتبال خواهان برگزاری جلسه اضطراری شده و قانون را ضربه مهلکی توصیف کرد که بسیاری از اعضای اتحادیه بعد از این اتفاق دیگر هرگز بهبود نمی یابند. درآمد مدیر برنامه ها در سراسر جهان برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ بالاتر از نیم میلیارد پوند شد و داده های منتشر شده توسط سیستم تطبیق انتقال های بین المللی فیفا (ITMS) در ماه دسامبر خبر از اعطای رقم ۶۵۳٫۹ میلیون دلار (معادل چیزی بیش از ۵۰۰ میلیون پوند) کمیسیون به کارگزاران و واسطه ها داد.

 باشگاه هایی از انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا بیش از ۸۰ درصد از کل هزینه های کمیسیون را به خودشان اختصاص داده اند و باشگاه های پرتغالی تقریبا نیمی از هزینه های جابه جایی بازیکنان را به واسطه ها می دهند. حالا نام های بزرگ دنیای مدیر برنامه ها علیرغم مقطع شلوغ سال و حضور در پنجره نقل و انتقالات ژانویه، در این مراسم شرکت کرده اند.

 مندس که آژانس گستیفوت را اداره می کند، مدیر برنامه برخی از بزرگترین نام های فوتبال از جمله کریستیانو رونالدو و ژوزه مورینیو است. مندس در حال حاضر درگیر مذاکرات بین اسپورتینگ لیسبون و منچستریونایتد برای انتقال برونو فرناندس به یونایتد است. گفته می شود که این بازیکن ۲۵ ساله با پیشنهادی ۵۵ میلیون پوندی در حال انتقال به اولدترافورد است.

 این زمستان به ویژه برای مینو رایولا نیز بسیار شلوغ بوده است. او یکی از مهم ترین انتقال های فوتبال اروپا را ترتیب داده و باعث شد ارلینگ هالند با ترک سالزبورگ راهی دورتموند شود. دلمشغولی بعدی مینو رایولا، پل پوگباست که احتمالا در تابستان تغییر مکان خواهد شد. به نظر می رسد پوگبا که در تابستان اولدترافورد را ترک خواهد کرد و رایولا بدون شک در قلب مذاکرات قرار خواهد گرفت.

تا دیشب می‌گفتند محال است به دوبی برویم, ولی الان می‌گویند خبر خوش!

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال که به تازگی کانال شخصی خود را در فضای مجازی راه‌اندازی کرده در رابطه با حذف میزبانی و وضعیت تیم استقلال  علیه مدیریت باشگاه مطالبی را گفته است . خبرگزاری مهر, مطلب طولانی وی را منتشر کرده است که خلاصه ای آن در پی می آید:

آنقدر دروغ گفتند و شعار دادند و هوادار را فریب دادند که انگار فایده ندارد بگویی عاشق این تیم هستی، عاشق پیراهنش و تاریخ پرافتخارش. آبرو و اعتبار فوتبالی‌ام را از استقلال به دست آوردم و نگران این وضعیت بودم. به همین خاطر آمدم. خودم بهتر از هر کسی می‌دانم چه ریسک بزرگی را انتخاب کردم و کفتارها بیرون از تیم می‌خواهند جای خدمت و خیانت را عوض کنند:
اول هفته، صد بار گفتم برای بازی پلی‌اف به زمین بی‌طرف برویم و در جریان مسابقات با رایزنی حق میزبانی را پس بگیریم , اما نخواستند به نظر ما اهمیت بدهند. همه ایران درباره این موضوع نظر دادند اما به نظر مربیان و بازیکنان تیم‌ها اهمیت ندادند! فضایی به وجود آوردند که کسی ,جرات نکند نظر مخالف دهد. تا همین دیشب, به من خیلی محکم می‌گفتند محال است به دوبی برویم اما ناگهان الان می‌گویند خبر خوش! خبر پیروزی، کدام پیروزی؟ پیروزی این بود که بازی پلی‌اف استقلال در تهران برگزار می‌شد. چرا از کادر فنی نپرسیدید که برای بازی در زمین بی‌طرف، قطر بهتر است یا امارات؟ حتما انتخاب من قطر بود، چون مشکل پروازی برای بازی احتمالی با الریان نداشت. پیروزی این بود که یک هفته تمرکز تیم را بهم نمی‌ریختید و ابتدای هفته این موضوع را حل می‌کردید. خبر واقعی این است که استقلال گوشت قربانی شد، مدام از عزت استقلال حرف زدند اما نگفتند که آیا عزت استقلال, این است که در سه چهار روز گذشته دربدر یک تکه زمین سبز باشد؟ آیا این خفت نیست که تیم من, زمین ندارد تمرین کند؟!

به روی مبارکشان هم نمی‌آورند, که اگر من نیامده‌ بودم, یک میلیون و ۵۰۰ هزار یوروی آقای دی‌بیاسی ,را از کجا تهیه می‌کردند؟ هنوز نتوانسته اند ۲۰۰ میلیون تومان به پیمانکار زمین باشگاه انقلاب بدهند تا تیم بدون زمین تمرین نباشد؟! از کجا می‌خواهید شکایت‌ها و طلب‌های بویان و شفر و استراماچونی و پاختاکو و … پرداخت کنید؟ آیا هوادار می‌داند که شما چند میلیون دلار بدهی کمرشکن در فیفا دارید؟ بودجه ۷۵۰ هزار یورویی استراماچونی, که به وکیل او قولش را داده بودند، کجاست که پاتوسی به خاطر ۵۰ هزار دلار بیشتر به تیم دیگری رفت؟! دستگاه جی‌پی‌اس در این باشگاه اجاره‌ای است! دو روز قبل آمده بودند به خاطر ۵۰ میلیون تومان دستگاه را ببرند! ببینید در یک هفته گذشته به دلیل فضایی که ساختند، به دلیل بی‌زمینی و بلاتکلیفی چقدر به تیم ما ضربه زده‌اند؟ کدام مربی خارجی معتبر این وضعیت را تحمل می‌کرد.

یک نفر توضیح نداد که چطور وکیل هیات ایرانی در مذاکره با وکیل استراماچونی, نماینده آقای دی‌بیاسی هم بوده؟

حمله خطیر به مجیدی: جامعه پر از دروغ گو شده تو,هم, روش!

علی خطیر،  معاون اسبق باشگاه استقلال در واکنش به صحبت های فرهاد مجیدی در اینستاگرامش نوشت: 
دوست دروغگو من، ,قرارداد دی بیاسی ۳۰۰ هزار دلار با دو دستیار بود, به مراتب از قرارداد تو و دستی آرات ارزان‌تر بود هرکی نداند فکر میکند تو مجانی کار می کنی. برادر من، ,که می‌دانم چطوری آمده اید. مشکل از تو نیست؛ دروغ، همه جا جامعه و ورزش ما را گرفته، تو هم یکی رویش.

 تاماش آیان تعلیق شد

رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری به مدت ۹۰ روز تعلیق شد.

به نقل از Insidethegames، هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری پس از اتهاماتی که یک شبکه آلمانی نسبت به فدراسیون جهانی وارد و آن را به دوپینگ سیستماتیک و فساد مالی متهم کرد، تشکیل جلسه فوق العاده داد.
این جلسه در دوحه قطر برگزار شد و در نهایت تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی به مدت ۹۰ روز تعلیق شد.
همچنین اورسلا پاپاندرئا نایب رییس فدراسیون جهانی و رییس فدراسیون وزنه برداری امریکا به صورت موقت و تا ماه آوریل جانشین آیان شد.
آیان نیز بدون بحث و جدل تعلیق را پذیرفت.
دوره ریاست آیان ماه می ۲۰۲۱ به پایان می رسد اما او اعلام کرده پس از ان دیگر کاندیدا نمی شود.البته آیان اتهامات این مستند را به شدت تکذیب کرده و گفت: این مستند زندگی و ۵۰ سال کار من را خراب کرده است. گفته می شود این تعلیق فرصت بیشتری می دهد تا تحقیقات مستقل در مورد اتهامات این مستند انجام شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=18600 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x