جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس جمهوری فرانسه به دلیل ابتلاء به کرونا یک هفته در قرنطینه قرار می‌گیرد

کاخ الیزه امروز پنجشنبه هفدهم دسامبر خبر داد که نتیجۀ آزمایش کووید ١٩ رئیس جمهوری فرانسه مثبت بوده و به همین خاطر امانوئل ماکرون بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به مدت یک هفته در قرنطینه خواهد بود ولی وظایف و فعالیت‌های خود را همچنان در قرنطینه انجام خواهد داد.

به گفتۀ رئیس سنای فرانسه، ژرار لارشه، نخست وزیر این کشور، ژان کستکس، نیز به دلیل ارتباط‌های مستمر کاری با امانوئل ماکرون به طور پیشگیرانه به فعالیت‌های خود در قرنطینه ادامه می دهد.  قرار بود او امروز در سنای فرانسه طرح راهبردی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را معرفی کند. در غیاب او، وزیر بهداشت فرانسه، “اُلوویه وران”، این وظیفه را برعهده گرفته است.

در این حال، دفتر نخست وزیر فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : هر چند عارضه‌های “کووید ١٩” نزد نخست وزیر فرانسه مشاهده نشده است، اما، برنامۀ کاری وی طوری تنظیم شده که وی بتواند طی هفت روز آینده از دور به فعالیت های خود ادامه بدهد. علاوه بر رئیس مجلس ملی فرانسه، ریشارد فران، برخی از رهبران گروه‌های پارلمانی این کشور که سه شنبه گذشته در ضیافت نهار با رئیس جمهوری فرانسه شرکت داشتند کلیه تماس‌های کاری خود را به حال تعلیق درآوردند و در قرنطینه قرار گرفتند. آلکسی کُهلر، دبیرکل کاخ الیزه نیز در قرنطینه قرار گرفت.

این تدبیر شامل وزرای شرکت کننده در شورای دفاع و شورای وزرا نمی‌شود، زیرا، همگی در این جلسات ماسک داشته و فاصله‌های ایمنی را رعایت کرده‌اند. آخرین نشست هیئت دولت در سال جاری میلادی در بیست و یکم دسامبر آینده نیز به صورت ویدیوئی برگزار خواهد شد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز که دوشنبه گذشته با امانوئل ماکرون در پاریس ملاقات کرد امروز پنجشنبه اعلام نمود که تا بیست و چهارم دسامبر آینده در قرنطینه خواهد بود. امانوئل ماکرون و پدرو سانچز به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس سازمان همکاری و توسعۀ اقتصادی با یکدیگر ملاقات کردند.

 

https://akhbar-rooz.com/?p=97652 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x