پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رئیس جمهوری چین وارد شهر خاستگاه شیوع ویروس کرونا شد

رئیس جمهوری چین

شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۰۰ کشور جهان را درگیر کرده است. این در حالی است که چین، کشوری که این ویروس از آنجا به سایر نقاط جهان شیوع پیدا کرد، روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند (۱۰ مارس)، کمترین میزان ابتلای جدید به کرونا در ۴۰ روز اخیر را با ۱۹ مورد ثبت کرد. این آمار شامل مبتلایان جدید کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته است. شمار افرادی که در این مدت بر اثر این بیماری جان باخته‌اند نیز ۱۷ نفر گزارش شده است.

با این حال، دو ماه و نیم پس از شیوع این ویروس ۳ هزار و ۱۳۶ نفر در چین جان خود را از دست داده‌اند و با کاهش خطر شیوع کرونا، برخی مقررات سختگیرانه کنار گذاشته شده است.

رئیس جمهوری چین وارد ووهان شد

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز سه‌شنبه وارد شهر ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا شد. این نخستین بازدید او از این شهر پس از شروع و گسترش شیوع بیماری کووید-۱۹ است.

خبرگزاری شینهوای چین اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور در سفر خود به ووهان، با کادر پزشکی مراکز درمانی، افسران نظامی و سربازان، کارمندان، پلیس، مقامات و داوطلبانی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس کرونا بودند دیدار می‌کند. وی همچنین از بیماران نیز عیادت خواهد کرد.

همزمان با این سفر، رسانه‌های محلی اعلام کردند که مقام‌های استان هوبئی چین در حال بررسی برنامه‌هایی هستند تا اجازه سفر به افراد در مناطق با خطر کم یا متوسط در این استان داده شود.

طبق گفته رسانه‌های محلی، ممکن است افراد با استفاده از یک سیستم کنترل مبتنی بر موبایل اجازه سفر پیدا کنند. مقام‌های محلی چینی در هفته‌های اخیر از این سیستم نظارتی بسیار استفاده کرده‌اند.

با این حال، هشدارهای مقام‌های چین در مورد خطرات انتقال بیماری از سوی افراد خارجی یا چینی‌هایی که از کشورهایی مانند ایران و ایتالیا به کشور خود بر می‌گردنند افزایش یافته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=22401 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x