چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس جمهور قاضی مسی و مارادونا؛ سال ریاضت اقتصادی فوتبال

نازک بین: در روزهای اخیر کرونایی، تنش زیادی میان هواداران دیگو مارادونا و لیونل مسی بوجود آمده است. شدت این موضع گیری ها که در فضای مجازی رخ می دهند، به حدی بود که واکنش رئیس جمهور آرژانتین را به همراه داشت.

آلبرتو فرناندس در گفت وگوی اینترنتی با «آنخلا لرنا» گزارشگر شبکه تی.ان.تی در مورد مقایسه مارادونا و مسی، ۲ فوتبالیست بزرگ تاریخ آرژانتین و جهان نظر داد. این مقام عالیرتبه سیاسی گفت: همواره یک بحث همیشگی در مورد مسی و مارادونا وجود دارد، اما این بحثی غیرمعقول است. من خودم در طول عمرم فوتبالیستی به حد و اندازه مارادونا ندیده ام. او ادامه داد: در گذشته بحث وزن و جایگاه بازیکن مطرح بود و نقش فرمانده در تیم بسیار اهمیت داشت. مارادونا هم همه این ویژگی ها را داشت. او صاحب قدرت بود. می توانست به عنوان یک فرمانده و رئیس در زمین عمل کند. واقعا تماشای بازی مارادونا چیزی خارق العاده بود.

رئیس جمهور آرژانتین افزود: بهترین مارادونایی که من دیدم، در آرجنتیوس جونیورس بود. او صاحب همه توانایی های بود که هوادار آرجنتینوس لازم داشت تا سرمست و خوشحال باشد. هواداران آرجنتینوس با شور و حرارتی زیاد فوتبال می بینند.آنها شاهد بازی فوتبالیستی از سیاره دیگر بودند. وی ادامه داد: آنچه در مارادونا دیدم، در بازیکن دیگری ندیدم. لطفا هواداران مسی عصبانی نشوند. فکر می کنم دنیای فوتبال مسی متفاوت است. او فوتبال متفاوتی ارائه می کند.

کرونا ژاپن را مجبور به پرداخت چه هزینه‌هایی خواهد کرد؟

بنابر آخرین گزارشات ژاپن برای برگزاری المپیک سال ۲۰۲۰ از سال ۲۰۱۳ تا کنون نزدیک به ۱ تریلیون دلار هزینه کرده است و این کشور تنها در از اوایل سال ۲۰۱۹ تاکنون نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار برای برگزاری این بازی ها هزینه کرده است و به گفته کارشناسان تعویق بازی های تابستانه المپیک ۲۰۲۰ این کشور را به زیر فشارهای اقتصادی سنگینی خواهد برد.

برای برگزاری بازی های المپیک ژاپن نه تنها دولت این کشور به پرداخت هزینه ۱ تریلیون دلاری متحمل شده است بلکه غول های صنایع دنیا مثل تویوتا و یا پاناسونیک و بسیاری دیگر از کمپانی های این کشور برای برگزاری این بازی ها به حمایت های مالی دست زده اند و چند صد میلیارد دلار تاکنون برای این بازی ها خرج کرده اند.

به گفته کارشناسان اقتصادی مهم ترین فاکتور لغو بازی های المپیک این است که بسیاری از هزینه ها برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ از قبل پرداخت شده اند که بیشترین آن ها به ساخت اماکن ورزشی اختصاص داده شده است و لغو این بازی ها تنها درآمد ژاپن از گردشگران خارجی را حتی بیشتر از قبل کاهش می دهد.

ژاپن که پیش از شیوع بیماری کرونا به دلیل روابط دیپلماتیک با کره جنوبی صنعت گردشگری آن با تحریم مواجه شده بود حال با شیوع ویروس کرونا تعداد گردشگران آن در سال ۲۰۱۹ به حداقل رسید به گونه ای که تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۱ میلیون نفر تخمین زده شده است و حال با لغو بازی های المپیک اقتصاد این کشور بیشتر از هر موقع دیگری زیر فشارهای اقتصادی قرار خواهد گرفت.

با این حال یکی از مراکز تحقیقاتی این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اقتصاد ژاپن اقتصاد بسیار متنوعی است و صنعت گردشگری تنها ۰.۹ درصد درآمد این کشور را تامین می‌کند و لغو بازی‌های المپیک نمی‌تواند ضرر هنگفتی به بار آورد.

 کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که در حال حاضر نیز با شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ باید شاهد کاهش ۰.۷ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور باشیم و یا تعویق افتادن بازی‌های المپیک این کاهش تولید ممکن است به ۱.۵ درصد برسد و همچنین با لغو بازی ها کشور از درآمد ۲۴۰ میلیارد پوندی که قرار بوده است از صنعت گردشگری به دست آورد محروم خواهد شد.

برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۰ پیش بینی دقیقی از تعداد بازدیدکنندگان در سال ۲۰۲۰ ارائه نکرده‌اند اما  ۴.۵ میلیون بلیط پیش فروش شده بر اقتصاد ژاپن سنگینی می کند

گزارش آ اس از روزهای سخت رئال مادرید و بارسا

آ اس می‌گوید رئال مادرید به دنبال کاهش دوباره دستمزد بازیکنان خود است. کاهشی به غیر از کاهش دستمزد این فصل که برای فصل آینده برنامه‌ریزی شده.

به گزارش “ورزش سه”، روزنامه اسپانیایی آ اس امروز صفحه اول خود را به احتمال کاهش مجدد دستمزد بازیکنان رئال مادرید اختصاص داده. درحالیکه بازیکنان رئال چندی پیش به دلیل بحران مالی ناشی از اپیدمی کرونا با کاهش ۱۰درصدی دستمزدشان موافقت کردند، آ اس می‌گوید کاهش جدید برای فصل آینده برنامه‌ریزی شده و میزان آن ۳۰ درصد خواهد بود. بر اساس اعلام آ اس، این کاهش ۳۰ درصدی حقوق و دستمزد علاوه بر بازیکنان و کادر فنی، مسئولین رده‌بالای باشگاه را هم شامل می‌شود ولی دیگر کارمندان باشگاه که تعدادشان به ۸۰۰ نفر بالغ می‌شود از این کاهش حقوق معاف هستند. آ اس مدعی است رئال تنها تیمی نخواهد بود که مجبور به این کاهش می‌شود و دیگر تیمهای اسپانیایی هم دیر یا زود چاره‌ای جز این نخواهند داشت. اما باشگاه‌هایی که درآمد بیشتری از بلیط‌فروشی و اسپانسرها دارند بیشتر از سایرین با مشکل مالی مواجه هستند.

رئال مادرید در بودجه امسال، درآمد خود را ۸۲۲ میلیون یورو تخمین زده بود. این درآمد به چهار حوزه تقسیم می‌شد؛ ۱۶۱ میلیون یورو از پرداخت حق عضویت اعضا و بلیط فروشی، ۱۰۹ میلیون یورو از  رقابتهای بین‌المللی و بازی‌های دوستانه، ۱۸۰ میلیون یورو از حق پخش تلویزیونی و ۳۷۱ میلیون یورو از اسپانسرینگ و بازاریابی. از این چهار حوزه کسب درآمد، بحران کرونا همه را به شدت تهدید کرده است. رئال حتی اگر تنها ۲۰ درصد درآمدش را از دست بدهد که این روزها خوش‌بینانه به حساب می‌آید، ۱۶۵ میلیون یورو کسری بودجه خواهد داشت. این برای رئال مشکل بزرگی است چون طبق بودجه مجموع هزینه‌هایش ۷۴۱ میلیون یورو خواهد بود.

 به همین  علت است که کاهش هزینه‌ها برای رئال حتمی و اجباری است. در حال حاضر رئال به بازیکنان تیم اول خود ۲۸۳ میلیون یورو دستمزد می‌دهد. اگر این میزان سی درصد کاهش یابد، رئال ۸۵ میلیون یورو صرفه‌جویی خواهد کرد. رئال مادرید معتقد است با کاهش ۳۰ درصدی دستمزد و حقوق کادر فنی و مدیران رده‌بالای باشگاه، ۱۰۰ میلیون یوروی دیگر صرفه‌جویی خواهد کرد.

راموس و گرت بیل در حال حاضر با ۱۴.۵ میلیون یورو بیشترین دستمزد را از رئال می‌گیرند و در صورت اجرای این کاهش ۳۰ درصدی دستمزدشان به چیزی حدود ۱۰ میلیون یورو کاهش خواهد یافت. البته رئال تنها تیمی نیست که چنین قصدی دارد و همین اواخر PSG اعلام کرده که قصد دارد دستمزد بازیکنانش را ۵۰ درصد کاهش دهد.

 بارسا هم با شرایط مشابهی روبرو است. کاردونر یکی از مدیران بارسلونا اخیرا اعلام کرده که بحران کرونا باعث شده این باشگاه تا امروز ۵۰ میلیون یورو به دلیل عدم بلیط‌فروشی و بسته شدن موزه‌اش، ۳۹ میلیون یورو به دلیل عدم دریافت حق پخش تلویزیونی و حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون یورو به دلیل بسته بودن فروشگاه‌هایش ضرر کند. یعنی رویهم‌رفته باشگاه کاتالان تا این لحظه با ضرری ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون یورویی مواجه شده است. 

آ اس می‌گوید هیات مدیره بارسلونا در حال تنظیم بودجه‌ای برای سال آینده است که میزان درآمدهایش ۲۵۰ میلیون یورو کمتر از امسال خواهد بود. در این شکی نیست که روزهای سخت و صرفه‌جویی برای فوتبال در راه است. یکی از اولین گزینه‌های هر باشگاه برای این دوران ریاضت اقتصادی، کاهش دستمزدهای درون باشگاه است.

 کیه لینی و انتشار کتاب زندگی‌نامه؛ از حمله لفظی به بالوتلی تا تنفر از اینتر

کاپیتان یوونتوس گفت در زمینه ورزشی از اینتر متنفر است اما این تنفر فقط در زمینه ورزش و زمین بازی است. او همچنین بالوتلی را شخصی بی‌ادب خطاب کرد.

علیرضا نجاتی طرفداری: چند روز دیگر کتاب زندگی‌نامه جورجو کیه لینی، کاپیتان ۳۵ ساله یوونتوس به نام “من جورجو هستم” منتشر خواهد شد. کیه لینی در این کتاب در خصوص مسائلی چون تنفر از اینتر و رابطه نه چندان جالب با بالوتلی و فلیپه ملو نوشته است. سود مالی مربوط به فروش این کتاب، قرار است به خیریه‌ها اهدا شود.

کیه لینی در مصاحبه با لارپوبلیکا در خصوص انتشار کتابش و موضوعات صریح آن گفت:

دو بازیکن در فوتبالم مرا ناامید و عصبانی می‌کردند. ماریو بالوتلی یک شخصیت منفی است که احترامی برای گروه قائل نیست. در جریان جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۳، بالوتلی حاضر نبود کمکی به هم‌تیمی‌ها کند و واقعا لایق این بود تا یک سیلی بخورد. خیلی‌ها تصور می‌کردند بالوتلی جزو پنج مهاجم برتر جهان است اما از نظر من او جزو بیست مهاجم برتر دنیا هم نبود. با این حال یک نفر دیگر هم بود که از بالوتلی بدتر باشد، فلیپه ملو بدترینِ بدترین‌ها بود. با افرادی که احترام را رعایت نمی‌کنند و همیشه ساز مخالف می‌زنند، آبم در یک جوی نمی‌رود. اگر در کنار او می‌بودم، احتمال این وجود داشت تا با یکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کنیم و این را به مدیران هم گفته بودم که او مثل یک سیب گندیده است.

آیا این اعتراف در صورت رویارویی مجدد با بالوتلی، ناخوشایند نخواهد بود؟

من هیچ دشمنی با او ندارم و نیازی هم ندارم تا داشته باشم. من برای همه بهترین دوست نیستم اما این دو بازیکن، تنها نفراتی بودند که پایشان را از حد و اندازه‌هایشان فراتر گذاشتند. ممکن است یک بار بدون این که نیت خاصی داشته باشید، بی‌احترامی کنید اما این اتفاق بارها و بارها تکرار شد. 

کیه لینی در کتابش در خصوص تنفر از اینتر نیز نوشته است. کاپیتان یوونتوس و تیم ملی ایتالیا در این خصوص گفت:

فکر می‌کنم مردم می‌دانند منظورم چیست و امیدوارم که از کلمه تنفر سوبرداشت نشود. من از اینتر، در زمینه ورزشی متنفرم همان‌گونه که مایکل جردن از دیترویت پیستونز متنفر بود. با این حال با ۹۹.۹ درصد بازیکنان اینتر که در زمین با آن‌ها درگیری داشتیم، خارج از زمین با یکدیگر گفتیم و خندیدیم. در واقع وقتی سال گذشته زانویم مصدوم شد، رضایت‌بخش‌ترین پیام را از خاویر زانتی دریافت کردم. تنفر ورزشی همان چیزی است که به شما انگیزه می‌دهد تا در زمین بتوانید بر حریف غلبه کنید و اگر معنای آن را درست برداشت کنیم، می‌توان گفت که این یک اصل اساسی ورزش است. 

قوانین سختگیرانه آلمان برای آغاز بوندسلیگا

مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان برای از سر گیری رقابت‌های بوندسلیگا قوانین سختگیرانه‌ای را در نظر گرفته اند.

بوندسلیگا یکی از لیگ هایی است که زودتر از سایر کشورها تصمیم گرفت تا مسابقات خود را از سر بگیرد اما با اجرای پروتکل های بهداشتی تا بازیها در شرایط ایمن تری برگزار شود. بیلد آلمان در این خصوص نوشت: رقابت های لیگ فوتبال آلمان بوندسلیگا از هفته آینده پس از وقفه ای طولانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده بود، پیگیری خواهد شد.

مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان برای از سرگیری این رقابت های قوانین سختگیرانه ای را در نظر گرفته اند که به شرح زیر است: 

تماشاگران حق ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند.

بازیکنان بعد از گلزنی نمی‌توانند دست بدهند یا همدیگر را در آغوش بگیرند بلکه تنها می‌توانند که آرنج و پاهای همدیگر را به هم زنند تا این گونه شادی گل داشته باشند.

بازیکنان بعد از تعویض شدن نمی‌توانند با هم دست بدهند.

انداختن آب دهان به داخل زمین ممنوع است.

قبل از بازی گرفتن عکسی تیمی ممنوع شده است.

بازیکنان نیمکت‌نشین وقتی روی نیمکت قرار می‌گیرند باید از ماسک استفاده کنند و فاصله فیزیکی را به خوبی رعایت کنند.

برنامه احتمالی لیگ قهرمانان اروپا بعد از کرونا

بازی‌های باقی مانده لیگ قهرمانان اروپا به احتمال فراوان در آگوست (مرداد) آغاز شود و فینال در روزهای پایانی این ماه برگزار شود.

به نقل از آس، ژان میشل اولا، رییس لیون شنبه در یک مصاحبه زمان از سرگیری لیگ قهرمانان اروپا را اعلام کرد. او گفت: “بازی برگشت ما برابر یوونتوس هفتم آگوست (۱۷ مرداد) در تورین و پشت درهای بسته خواهد بود.” همه از این اظهار نظر شگفت زده شدند چون هنوز یوفا اعلام نکرده است که بازی‌ها چه زمانی شروع خواهند شد.

در لیگ قهرمانان چهار بازی برگشت یک هشتم نهایی باقی مانده است. یوونتوس- لیون، منچسترسیتی-رئال مادرید، بایرن مونیخ-چلسی و بارسلونا- ناپولی باید به مصاف هم بروند. بر اساس این اظهارنظر، این دیدارها جمعه و شنبه یعنی هفتم و هشتم آگوست برگزارخواهند شد.

تیم‌های آتالانتا، لایپزیگ، اتلتیکومادرید و پاری سن ژرمن در جمع هشت تیم برتر قرار گرفته‌اند. تنها چهار روز بعد یک چهارم نهایی آغاز می شود. این بازی ها یازدهم و دوازدهم آگوست (۲۱ و۲۲ مرداد) برگزار می شوند. دیدارهای برگشت چهاردهم و پانزدهم (۲۴ و ۲۵ مرداد) به انجام خواهد رسید.نیمه نهایی روزهای سه شنبه و چهارشنبه یعنی هجدهم و نوزدهم (۲۸ و ۲۹ مرداد) شروع می شود. بازی های برگشت بیست و یکم و بیست و دوم آگوست (۳۱ مرداد و یک شهریور) برگزار می شود. فینال هم ۲۹ آگوست (هشتم شهریور) به میزبانی استانبول خواهد بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=29814 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x