پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راحله احمدی، جهت تحمل زندان فراخوانده شد

راحله اصل احمدی، جهت تحمل محکومیت خود به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۸ تهران احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس احضاریه که در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸، از طریق سامانه الکترونیکی قوه قضاییه به راحله احمدی ابلاغ‌شده است، وی به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۸  تهران جهت تحمل محکومیت فراخوانده شد.

در این احضاریه آمده است که خانم احمدی پس از گذشت ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ حکم می‌بایست خود را جهت اجرای حکم به دادسرای ناحیه ۳۸ تهران معرفی کند.

خانم احمدی بابت اتهامات «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با شبکه مسیح علی نژاد» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۴ سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم‌شده بود که این حکم پس از عدم اعتراض ایشان و همچنین بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد به ۳۱ ماه زندان تبدیل و کاهش یافت.

روز شنبه ۱۹ تیرماه، سال جاری خانم احمدی، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و در روز  یکشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸،  با تأمین وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

صبا کرد افشاریِ، دخترخانم احمدی، نیز که در زندان اوین بسر می‌برد، روز شنبه ۱۱ خردادماه در منزل پدری خود بازداشت و توسط  شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری، بابت اتهام “تشویق به فساد و فحشا” به ۱۵ سال، به اتهام “اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ۷ سال و نیم و بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرده‌است که در خصوص اتهام “اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب” حکم برائت برای ایشان صادر و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی  هفت سال و نیم حبس تعزیری در خصوص خانم کرد افشاری اجرا خواهد شد.

وی پیش‌تر در تاریخ ۱۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۷ در جریان اعتراضات مردمی به موج گرانی‌ها نیز بازداشت‌شده بود که در این بازداشت به یک سال زندان محکوم شد، در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ و در جریان موج آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی، بدون اینکه درخواست عفو داده باشد از زندان آزاد شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=19350 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x