سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

راست گرایان افراطی آلمان در حال مسلح‌ شدن هستند

پلیس آلمان اعلام کرده که در عملیات‌ خود علیه راستگرایان افراطی سلاح زیادی را امسال کشف کرده‌ است. وزارت کشور آلمان هم گزارش داده که آمار سلاح‌های کشف شده در مقایسه با سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش دویچه وله، طبق اعلام وزارت کشور آلمان، امسال تعداد بیشتری از گروه‌های افراطی راستگرا در این کشور مسلح شده‌اند. وزارت کشور آلمان مسلح شدن راستگرایان را در پاسخ به پرسش نمایندگان حزب چپ‌ها در پارلمان این کشور تأیید کرده است.

طبق گزارشی که شبکه اول رادیو و تلویزیون آلمان (ARD) در این زمینه پخش کرده است، در سال گذشته ۵۶۳ جرم با انگیزه راستگرایانه در آلمان به ثبت رسیده که از آن میان ۲۳۵ جرم خشونت آمیز بوده است. پلیس در  این پرونده‌ها در مجموع به وضعیت ۱۰۹۱ اسلحه هم رسیدگی کرده است. سال قبل ۶۷۶ اسلحه برای چنین جرایمی توقیف شده بود اما آمار امسال نشان می‌دهد که تعداد سلاح‌های کشف شده در مقایسه با سال گذشته بیشتر شده و مقامات آلمانی از رشد ۶۱ درصدی این آمار خبر داده‌اند.

در رسیدگی به پرونده راستگرایان آلمانی انواع مختلف کلت، تفنگ و سلاح‌های تهاجمی و جنگی و همچنین تله‌های انفجاری و مواد آتش‌زا کشف شده‌ است.

ماتیاس کونت، کارشناس مسائل راستگرایی از “انستیتوی دموکراسی و جامعه مدنی”، روند مسلح شدن راستگرایان آلمانی را  “وحشتناک” توصیف کرده است.

به گفته این کارشناس راستگرایان آلمانی آماده می‌شوند تا عملیات نظامی علیه اقلیت‌ها، مخالفان سیاسی و همچنین نمایندگان دولت انجام دهند. کونت هشدار داده است که هدف راستگرایان “ارعاب جامعه” است. به گفته این کارشناس حتی بخشی از “گروه‌های راستگرای افراطی خواهان جنگ داخلی هستند”.

کشف ۴۶ اسلحه در پرونده لوبکه

در بررسی و تحقیقات پیرامون مرگ والتر لوبکه، فرماندار شهر کاسل، سیاستمدار عضو حزب دموکرات مسیحی حدود ۴۶ تفنگ و سلاح گرم کشف شده است. این سیاستمدار از حزب آنگلا مرکل پیش از مرگ خود بارها از سوی نیروهای راست‌ افراطی تهدید به مرگ شده بود.

در یک جلسه غیر علنی  کمیسیون امور داخلی مجلس نمایندگان آلمان بوندس‌تاگ، نماینده دادستان فدرال آلمان در ارتباط با سلاح‌های کشف شده پرونده لوبکه گزارش داده است که این سلاح‌ها و محل اختفای آن به صورت حرفه‌ای انتخاب شده بود.

والتر لوبکه دوم ژوئن سال جاری در منزل مسکونی‌اش در شهر ولف‌هاگن در نزدیکی کاسل از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به‌شدت مجروح شد. او سپس در بیمارستان بر اثر جراحات ناشی از اصابت گلوله به جمجمه‌اش جان خود را از دست داد.

لوبکه از جمله سیاستمدارانی بود که در سال ۲۰۱۵ میلادی از سیاست مهاجرپذیری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، حمایت کرده بودند. این سیاستمدار در آن زمان حتی اعلام کرده بود که پشتیبانی از پناهجویان و آوارگان برای او یک اصل است و گفته بود، هر کس که نمی‌تواند با احترام به این اصل زندگی کند، می‌تواند از شهر کاسل برود. از آن هنگام تا زمان مرگ لوبکه، بارها نامه‌هایی تهدیدآمیز به آدرس دفتر لوبکه در کاسل ارسال شده بود.

حدود دو هفته بعد از این حادثه اعلام شد که “اشتفان ای.” فرد مظنون به قتل والتر لوبکه به ارتکاب این جرم اعتراف کرده است. قاتل انگیزه راستگرایانه داشته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=5971 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x