جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سازمان راه کارگر: سلامت مردم، آخرین دغدغه رژیمِ غارت و سرکوب

روز شنبه ۱۳مهر ماه شهر لردگان در استان چهار محال بختیاری شاهد تظاهرات وسیع مردمی در برابر فرمانداری و مرکز بهداشت این شهر بود. نیروهای مسلح رژیم با پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله سعی در سرکوب تظاهرات و متفرق کردن مردم داشتند اما این اقدام آنها علیرغم مجروح شدن تعدادی، خشم مردم معترض را برانگیخت و در پی آن، برخی مراکز رژیم نظیر دفتر امام جمعه شهر به آتش کشیده شد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که اهالی روستای “چنار محمودی” که حدود دو هزار نفر جمعیت دارد متوجه شدند که صدها نفر از اهالی روستا به ویروس “اچ آی وی” (عامل بیماری ایدز) مبتلا شده اند. اهالی روستا میگویند این فاجعه به دنبال اقدام خانه بهداشت برای آزمایش بیماری قند و به دلیل استفاده از سرنگ و وسایل آلوده و مشترک رخ داده است. یکی از مقامات بهداشتی استان نیز به این سهل انگاری اعتراف کرد اما خیلی زود “نمکی” وزیر بهداشت و مقامات استان آنرا تکذیب کردند و با وقاحت، اپیدمی اخیر را ناشی از معتادین تزریقی و یا رفتار جنسی “نامشروع” اهالی روستا دانستند. از جمله امام جمعه مزدور شهر لردگان چنین اراجیفی را بیان کرده بود که دفتر او  را مردم به آتش کشیدند. 

کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اعتراف کرده که تعداد مبتلایان به ویروس ایدز حداقل ۲۸۰ نفر است که بسیاری از آنها کودکان هستند.

بدین ترتیب یکبار دیگر بر همگان آشکار شده که رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی فقط حافظ استبداد سیاسی و دینی و نظام غارت و استثمار و فسادهای میلیاردی نیست، بلکه برای ابتدایی ترین نیازهای هر انسان یعنی بهداشت و تندرستی نیز ارزشی قائل نیست. همین هفته پیش بود که اهالی منطقه “چهاردانگه” (در حومه ساری در استان مازندران) کارزار وسیعی را علیه دفن زباله های بیمارستانها در منطقه خود، برپا کردند. این زباله ها  سبب آلودگی آب و خاک، نابودی تدریجی مزارع کشاورزی و بیماری وسیع دامها و انسانها شده است. آن اعتراضات مردمی زیست محیطی هنوز هم به اشکال مختلف ادامه دارد.  پاسخ رژیم چیزی جز اعزام گارد ویژه برای سرکوب مردم و برچیدن کمپ و خیمه های اعتراضی روستا نشینان و دهقانان نبوده است.

بعلاوه در ماهها و هفته های اخیر بارها حتی رسانه های وابسته به رژیم اعتراف کرده اند که بحران دارو و بهداشت در ایران ناشی از فساد گسترده دولتی و عملکرد مافیای شرکتهای دارویی است. از گم شدن یک و نیم میلیارد یورو برای واردات دارو گرفته تا اختصاص ارز دولتی برای وارد کردن دارو به واردات سایر اقلام نظیر کابل برق تا احتکار وسیع دارو توسط شرکتهای زنجیره ای از جمله شرکتهایی که دختر نعمت زاده وزیر اقتصاد در دولتهای قبلی به کمک خواهرانش آنها را اداره میکرد … تنها گوشه ای از این فساد و غارت سازمان یافته را نشان میدهند. رژیم اسلامی در ماههای گذشته سعی داشت بحران دارو در ایران را به تحریم های اقتصادی آمریکا  و متحدانش نسبت دهد، اما خود رسانه های رژیم نیز اعتراف میکنند که این بحران اساسا نه ناشی از عدم امکان خرید دارو از خارج و یا تولید آن در داخل بلکه ناشی از فساد سیستماتیکی است که بیداد میکند و سبب میشود بسیاری از داروهای مورد نیاز مردم به جای عرضه به داروخانه ها سر از بازار سیاه در آورد و یا در انبارهای شرکتهای مافیایی به امید افزایش چند صد درصدی بهای آنها، احتکار شود. این نشان میدهد که رژیم اسلام و سرمایه نه تنها معیشت و سفره اکثریت زحمتکش کشور، نه تنها کرامت و آزادی زنان و مردان به تنگ آمده از چهل سال سرکوب و خفقان را هدف گرفته است، بلکه در این راستا سلامت جسمی و روانی مردم را نیز به تاراج گذاشته و از قبلِ آن میلیاردها یا به جیب میزند و یا سوء استفاده میکند تا به نیروهای ارتجایی اسلامی نیابتی خود در خاورمیانه مدد رساند. بی دلیل نبود که در میان شعارهای مردم روستای “چنار محمودی” و شهر لردگان و تظاهرات حمایتی مردم اصفهان و سایر مناطق، فقط استعفای وزیر بهداشت و محاکمه عاملان گسترش این اپیدمی و تقبل همه هزینه های درمان مبتلایان، سر داده نشد، بلکه علیه نیروهای نیابتی رژیم در خاورمیانه و کمکهای میلیاردی رژیم ایران به آنها  نیز اعتراض شد. یعنی اعتراض به دخالت ها و ماجراجوئیهای نظامی و منطقه ای رژیم که دست به نقد صدها میلیارد دلار خسارت متوجه کشور کرده است. تنها سرنگونی این رژیم جهنمی از طریق یک انقلاب اجتماعی میتواند در کنار استقرار آزادی، برابری و کرامت انسانی، زمینه را در همه جهات برای بهبود معیشت، بهداشت و تندرستی مردم و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی فراهم کند.

  معیشت، منزلت، سلامت، حق مسلم ماست

سرنگون باد رژیم اسلامی سرمایه داری

 زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم                    

 کمیته مرکزی سازمان راه کارگر – ۱۴مهرماه ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=6857 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x