سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رای اکثریت کنگره ی آمریکا علیه خروج این کشور از سوریه

در حالی‌که اکثریت بزرگی از نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، خروج از شمال سوریه را نکوهش کرده‌اند، دونالد ترامپ با دفاع از تصمیم خود گفته کردها اکنون در شرایط امن‌تری هستند و «فرشته هم نیستند».

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و دمکرات بر سر گستره‌ای از مسائل، از جمله روند تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس‌جمهوری، اختلافات عمیقی دارند و بارها از یکدیگر انتقاد کرده‌اند، اما اکثریت آن‌ها علیه خروج نیروها از سوریه موضع گرفته‌اند.

مجلس نمایندگان در جریان یک رای‌گیری با ۳۵۴ رای در برابر ۶۰ رای از خروج نیروهای آمریکایی انتقاد کرد؛ ۱۲۹ نماینده جمهوری‌خواه نیز با اکثریت دمکرات در این نهاد هم‌صدا شدند.

رای‌گیری مجلس نمایندگان با انتقاد دونالد ترامپ روبه‌رو شده‌است. رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن آن‌که تصمیم خود را «از نظر راهبردی درخشان» توصیف کرده و می‌گوید کردهای سوریه «می‌دانند چگونه بجنگند».

ترامپ افزوده است که آن‌ها اکنون به مراتب در شرایط امن‌تری هستند «و به هر حال فرشته هم نیستند».

دونالد ترامپ در عین حال مجددا تاکید کرده‌است که آمریکا دیگر کاری در منطقه ندارد. او پیشتر نیز گفته بود ایالات متحده اساسا نباید وارد کارزارهای جاری در غرب آسیا می‌شد.

او به خبرنگاران در کاخ سفید گفته به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه برای حمله به شمال سوریه چراغ سبز نشان نداده و تاکید کرده نامه‌ای «بسیار مقتدرانه» نیز به او نوشته است.

اشاره ترامپ به نامه‌ای‌ست که در آن به رئیس‌جمهوری ترکیه گفته دست به کشتار نزند و «احمق نباشد».

https://akhbar-rooz.com/?p=8380 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x