جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رسانه های بین المللی،‌ ادعای پیروزی ترامپ را زیر سئوال بردند

رسانه های بین المللی،‌ ادعای پیروزی ترامپ را زیر سئوال بردند

رسانه های بین المللی همچون سی ان ان، رویترز و الجزیره ادعای پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را پیش از پایان شمارش آرا و تایید نهایی نتیجه انتخابات، “ادعایی بی اساس و غلط” دانستند و با زیر سئوال بردن این ادعا اعلام کردند ترامپ بدون آنکه مدرکی در اختیار داشته باشد، مدعی پیروزی شده و گفته است شمارش آرا باید متوقف شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ در کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ بدون تایید آرای انتخاباتی ادعای پیروزی کرد.

این در حالی است که تا لحظه مخابره این خبر، بر اساس آخرین گزارش اعلام شده از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا،   جو بایدن با کسب ۲۳۸ آرای الکترال در برابر ۲۱۳ آرای الکترال دونال ترامپ پیشتاز است و تاکنون آرای نهایی ایالت های جرجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان، نوادا، آلاسکا و ویسکانسین اعلام نشده است.

 سی ان ان افزود: ترامپ درحالی ادعای پیروزی کرد که پیش از آن در توئیتی مدعی برتری در انتخابات شده بود که از سوی شبکه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک برچسب خورد و محتوای پیامهایش گمراه کننده خوانده شد و بر نشر توئیت های ترامپ اعمال محدودیت شد. 

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا تصریح کرد: ترامپ درحالی به غلط در سخنان خود در کاخ سفید ادعای پیروزی کرد که تاکنون هیچ برنده ای بطور رسمی اعلام نشده است و  هنوز  آرا چندین ایالت آمریکا درحال  شمارش بوده و همگان در انتظار نتایج نهایی آن هستند.

سی ان ان اعلام کرد: ترامپ گفت درباره انتخابات آمریکا به دیوان عالی شکایت خواهد برد اما دقیقا نگفت به چه علت.

«ریک سنتورم»  (Rick Santorum) یک تحلیلگر جمهوریخواه و نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا درباره اظهارات اخیر ترامپ به سی ان ان گفت: بایدن نیز به نحوی گفت «فکر می کنم برنده باشم» بسیار خب، بایدن هم همین حرف را زد مشکلی نیست،  اما اینکه  گفته شود در انتخابات تقلب شده، بسیار دشوار است چراکه ترامپ نگران تغییر وضعیت آرا در ایالت های حساس است که آرای نهایی آنها هنوز اعلام نشده است. از جمله ایالت پنسیلوانیا که اکنون سرگرم شمارش آرای پستی است.

رویترز: ترامپ به غلط مدعی پیروزی شد؛ شمارش آرا طول می کشد

خبرگزاری رویترز نیز از واشنگتن دی.سی درباره اظهارات اخیر ترامپ گزارش داد: درحالی که میلیون ها رای در آمریکا در برخی از ایالت های آمریکا حال شمارش است و نتیجه نهایی اعلام نشده است ترامپ به غلط مدعی پیروزی دراین انتخابات شد؛ شمارش آرایی که ساعت ها  یا روزها ممکن است به طول انجامد.

الجزیره: ترامپ به غلط خود را برنده اعلام کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز نوشت: ترامپ ادعای تقلب در انتخابات کرد و خود را به غلط برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواند.

بی بی سی و روایت نگرانی جمهوریخواهان از ادعای پیروزی ترامپ

شبکه بی بی سی نیز  از ابراز “نگرانی” جمهوریخواهان از سخنرانی ترامپ گزارش داد و نوشت: دونالد ترامپ در سخنرانی خود از کاخ سفید بدون هیچ پشتوانه و مدرکی اعلام پیروزی کرد و این در حالی است که هنوز میلیون‌ها برگه رای شمرده نشده است.

به گزارش بی بی سی، شماری از جمهوریخواهان و تحلیلگران محافظه کار از این ادعای بی اساس ترامپ ابراز نگرانی کرده اند. کریس کریستی، مشاور سابق آقای ترامپ و فرماندار سابق نیوجرسی، اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا را هم از لحاظ استراتژیکی و هم از نظر این که او رئیس جمهور آمریکا است، اشتباه خواند. او گفت: “این یک تصمیم بد استراتژیک است.” “این یک تصمیم بد سیاسی است.”
ریک سنتوروم، سناتور سابق حزب جمهوریخواه از پنسیلوانیا به سی ان ان گفت از این اقدام ترامپ “بسیار پریشان شده است. “استفاده از کلمه تقلب، فکر می کنم اشتباه است.”

یک میلیون آرای شمارش نشده پستی در پنسیلوانیا به روایت فرماندار این ایالت
«تام ولف » فرماندار ایالت پنسیلوانیا در توئیتر نوشت: ما هنوز یک میلیون آرای پستی داریم که باید شمارش شود، من به تمامی شهروندان ایالت پنسیلوانیا قول می دهم که تمامی این آرا شمرده خواهند شد و این کاری است که ما انجام خواهیم داد.

وی در توئیتی دیگر نوشت: شفاف بگویم، این یک حمله حزبی علیه انتخابات، آرا و دموکراسی در پنسیلوانیا است، تمامی بخش های این ایالت بطور خستگی ناپذیری در روند شمارش آرا  هستند تا هرچه سریعتر و با دقت انجام پذیرد، پنسیلوانیا انتخاباتی عادلانه داشته و ما تمامی آرا را شمارش خواهیم کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=90761 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x