جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رستاخیز مردگان! – ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ روز رستاخیز مردمان بی حق و حقوق بود

اخبار روز: ۲۵ بهمن ۱٣٨۹ روز رستاخیز مردگان بود. مردمان بی حق و حقوق، مردمان فاقد آزادی و رفاه و عدالت که یک سال بیشتر است حکومت روزی هزار بار به آن ها اعلام کرده بود که مرده اند، حیات ندارند و حق حیات هم ندارند. یک سال گفتند و نوشتند و نمایش دادند و مجلس ختم گرفتند تا خودشان، مردم ایران و مردم دنیا باور کنند آزادی خواهان و جنبش سبزشان مرده اند. ۲۵ بهمن روز رستاخیز این مردگان بی حق و حقوق بود. همه ی اهمیت آن چه را که در ۲۵ بهمن ۱٣٨۹ روی داد می توان در همین واقعیت خلاصه کرد. جنبش سبز، سحر و جادوی یک ساله را فقط در عرض چند ساعت باطل کرد، به خود، به حکومت و به جهانیان اعلام کرد یک سال سرکوب، زندان، شکنجه، کشت و کشتار، تحقیر، دروغ و جنگ روانی نتیجه و آرامشی برای مستبدین به بار نیاورده است. هنوز یک دعوت چند خطی از سوی کسانی که تحت محاصره اند، صدایشان را بریده اند و دستشان را از همه جا کوتاه کرده اند، کافی است که پایتخت ام القرای اسلام و دیگر شهرهای بزرگ کشور را از این رو به آن رو کند و همه ی قوای ِ بی اندازه ی سرکوبگران را به خیابان ها بکشاند.

جنبش سبز در این روز گام بزرگی به جلو برداشت. ما آموختیم بدون اجازه ی دیکتاتورها نیز برای درخواست حقوق خود می توانیم به خیابان ها بیاییم. آموختیم برای آمدن به خیابان نه به اجازه کسی و نه به مناسبت خاصی احتیاج نداریم. در روزی به یاد ماندنی ترس، حقارت و وحشی گری حکومت دیکتاتوری را به همه ی دنیا نشان دادیم. نشان دادیم که دیکتاتور حاکم در ایران، از دیکتاتورهای فراری تونس و مصر نیز پست تر و جنایتکارتر است.
ما چه آن جا که توانستیم فریاد بزنیم و چه آن جا که نتوانستیم، به خواست مشترکی رسیدیم. دیکتاتور ایران باید برود. بعد از انقلابات تونس و مصر دیگر سازش با دیکتاتور و زندگی در زیر سایه ی سرنیزه ی دیکتاتوری، دشوارتر و تحمل ناپذیرتر و تحقیرآمیزتر شده است. ما با گام های بزرگتری به سوی توافق ملی بر سر این خواست مهم حرکت کردیم.

و ما مردم ایران و جنبش سبز تا چه میزان زیادی این رستاخیز زیبای خود را مرهون نفس مسیحایی هستیم که از صدها کیلومتر دورتر از ما، از سواحل رود نیل و باز دورتر، بر سرزمین و جنبش ما وزیدن گرفت. و ما مردم ایران چه سرفرازیم که امروز در رستاخیز خود علیه دیکتاتور تنها نبوده ایم و از یمن تا الجزایر و بحرین مردمان بی حقوقی نظیر خود ما، برای احقاق خود به پا خواستند.

پس زنده باد مردم تونس، مصر، یمن، الجزایر، بحرین و ایران. ما در کنار هم و به یاری و به پشتوانه ی هم، دیکتاتورها را از سرزمین هایمان بیرون خواهیم کرد و آزادی را به خانه هایمان خواهیم آورد.

https://akhbar-rooz.com/?p=32616 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x