سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رضا و علی واثقی فعالین ترک (آذربایجانی) مجموعا به ۵ سال زندان محکوم شدند

علی و رضا واثقی فعالین ترک (آذربایجانی) توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل به ترتیب به ۳ و ۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۲۰ مرداد در همین شعبه برگزار شد.

علی و رضا واثقی فعالین ترک (آذربایجانی) توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل مجموعا به ۵ حبس تعزیری محکوم شدند.
بر اساس این حکم که امروز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ به صورت شفاهی به این شهروندان ابلاغ شده است، علی و رضا واثقی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی مهدوی راد از بابت اتهام مشارکت در تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق چاپ شب نامه و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ترتیب به ۳ و ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

از مصادیق صدور حکم علیه این شهروندان انتشار آثار ضرب و شتم نیروهای امنیتی بر روی بدنشان در فضای مجازی و همچنین نوشتن جمله «زنده باد قهرمانانی که در راه آزادی تلاش می‌کنند» در تلگرام رضا واثقی عنوان شده است. این شهروندان در دفاعیات خود از وجود چنین شب نامه‌هایی اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۲۰ مرداد امسال در همین شعبه برگزار شد.

علی و رضا واثقی شامگاه چهارشنبه ۲۱ خرداد در محل کار خود همراه با ضرب و شتم بازداشت و در تاریخ ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند. محل کسب این فعالین نیز روز پنج‌شنبه ۲۲ خردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات مورد بازرسی قرار گرفت. در جریان این بازرسی تعدادی از وسایل شخصی و کامپیوتر آنان ضبط شد.

به علاوه رضا واثقی در تاریخ ۱۴ مردادماه طی ابلاغیه‌ای الکترونیکی به شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل احضار شد. در این احضاریه از وی خواسته شد ظرف ۵ روز از زمان درج این ابلاغیه در سامانه ثنا جهت اخذ آخرین دفاع در این شعبه حاضر شود. اتهام آقای واثقی “تمرد نسبت به ماموران دولتی” عنوان شده است.

از میان این افراد علی واثقی پیش از این نیز سابقه بازداشت دارد. آقای واثقی در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۷، همراه با چندین تن دیگر در رابطه با مراسم قلعه بابک توسط ماموران اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت و در تاریخ ۱۹ تیرماه ۹۷ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. وی در خصوص این پرونده در شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل محاکمه و در نهایت در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، از اتهامات مطروحه تبرئه شد. آقای واثقی پیش از آن در سال ۹۴ در جریان اعتراضات خیابانی به برنامه تلویزیونی “فتیله” نیز بازداشت و پس از یک ماه آزاد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=43863 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x