پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رقابت مسی، نادال و همیلتون برای کسب جایزه بهترین ورزشکار مرد سال

رقابت مسی، نادال و همیلتون برای کسب جایزه بهترین ورزشکار مرد سال

فوتبال انتخابی المپیک:
حسرت صعود به المپیک ۵۰ ساله شد

تیم فوتبال امید ایران در آخرین دیدارش در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا مقابل چین به برتری رسید، اما از صعود به مرحله بعدی بازماند.

دو تیم چین و ایران در دیدار هفته سوم گروه C مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ورزشگاه تینسنولانون شهر سونگلا به مصاف هم رفتند که تیم ایران با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. امید نورافکن در دقیقه ۸۷ و از روی نقطه پنالتی برای ایران گلزنی کرد. به گفته محمد فنائی بیشکسوت داوری, پنالتی گرفته شده برای ایران درست نبود و داور سوریه ای اشتباه کرد .

 در بازی همزمان نیز کره‌جنوبی ۲ بر یک ازبکستان را شکست داد و با وجود اینکه ایران هم امتیاز با ازبکستان شد، اما به دلیل تفاضل گل در رتبه سوم قرار گرفت و نتوانست راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

 ترکیب چین: چن وی، هوانگ ژنگیو، وی ژن، ژو چنجی، هوانگ کونگ، هو جینگ‌هانگ، ژو جونچن (۶۳ – دوان لیو)، فنگ بوژوآن، تیان ژین (۶۹ – چن بین‌بین)، دیلمورات مالانیاز و چن پو (۸۹ – لیو روفان).

 ترکیب ایران: حبیب فرعباسی، عارف آقاسی، مجتبی نجاریان، متین‌کریم‌زاده، شاهین طاهرخانی، رضا دهقانی، مهدى مهدی‌خانی، امید نورافکن، جعفر سلمانی (۵۵ – جعفر سلمانی)، علی شجاعی (۷۲ – امیرحسین حسین‌زاده) و اللهیار صیادمنش (۶۴ – رضا جبیره).

رقابت مسی، نادال و همیلتون برای کسب جایزه بهترین ورزشکار مرد سال

به نقل از بی بی سی طبق سنت هر سال، جایزه لاروس به بهترین های ورزش تعلق می گیرد و اسامی نامزدهای امسال نیز اعلام شد.بخش های مختلف این مراسم عبارت اند از: بهترین ورزشکار مرد، بهترین ورزشکار زن، بهترین تیم، بهترین ورزشکار معلول، بهترین بازگشت سال، پدیده سال و بهترین ورزشکار ورزش های اکشن. در بخش بهترین بازگشت سال شاهد نام هایی مانند اندی ماری و کوای لنرد هستیم. ماری نیز جایزه بهترین بازگشت سال را به دست آورد. کوای لنرد نیز بعد از تقریبا یک سال غیبت، توانست در پلی آف NBA بدرخشد و تورنتو رپترز را برای اولین بار به قهرمانی برساند. همچنین باشگاه لیورپول نیز به غیر از نامزدی در بخش بهترین تیم سال، در بخش بازگشت سال نیز حضور دارد. در قسمت پدیده شاهد اسامی ای مانند اندی روییز هستیم که موفق به شکست آنتونی جاشوا شد، کوکو گاف که در ویمبلدون شگفتی ساز شد و بیانکا آندرسکو که مخصوصا در پایان فصل اوج گرفت و قهرمانی های متعددی در تنیس کسب کرد.

جایزه لاروس از سال ۱۹۹۹ به وجود آمده است و راجر فدرر با کسب ۵ جایزه بهترین ورزشکار مرد، رکورددار است و سرینا ویلیامز نیز با کسب ۴ جایزه در بخش زنان رکورددار است. فدرر همچنین جایزه بازگشت سال را نیز به دست آورده است. جالب است بدانید که تا به حال ۱۰ بار جایزه بهترین ورزشکار مرد سال به یک تنیسور رسیده است و هیچگاه فوتبالیست یا بسکتبالیستی نتوانسته فاتح این جایزه شود.

نامزدهای این مراسم در سال ۲۰۲۰:

بهترین ورزشکار مرد:

  • لوییس همیلتون 
  • الیود کیپچوگ
  • مارک مارکز 
  • لیونل مسی
  • رافائل نادال
  • تایگر وودز

بهترین تیم:

  • لیورپول (فوتبال)
  • مرسدس (فرمول یک)
  • مردان آفریقای جنوبی (راگبی)
  • مردان اسپانیا (بسکتبال)
  • تورنتو رپترز (NBA)
  • زنان آمریکا (فوتبال)

الکویت خواهان بازی با استقلال در زمین بی‌طرف شد!

به نقل از روزنامه الرای کویت، مدیران باشگاه الکویت کویت به دنبال تنش اخیر میان ایران و آمریکا و شرایط بحرانی در منطقه خاورمیانه تصمیم گرفتند تا با ارسال درخواستی به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان برگزاری بازی با استقلال در زمین بی‌طرف به جای ورزشگاه آزادی تهران شوند.

تیم فوتبال الکویت کویت سه‌شنبه شب  با پیروزی ۲ بر یک برابر تیم الفیصلی اردن در ماراتن ۱۲۰ دقیقه‌ای حریف استقلال در مرحله بعدی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شد. این بازی طبق برنامه باید روز اول  بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

باشگاه الکویت انتظار دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با گرفتن حق میزبانی نماینده ایران، قطر را به عنوان محل برگزاری این بازی انتخاب کند

مصاحبه جذاب لئو مسی با DAZN؛

شبی که گواردیولا سرنوشت لیونل مسی را تغییر داد!

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا خاطرات جالبی از روزهای ابتدایی حضور در بارسلونا نقل کرد.


به گزارش “ورزش سه”، لیونل مسی که در یک دهه اخیر تبدیل به بهترین گلزن تاریخ بارسلونا شده، در روزهای ابتدایی حضور در این تیم حضور در پست های مختلفی را تجربه کرد. حالا کاپیتان بارسلونا در مصاحبه با DAZN، از تغییرات و روند پیشرفت زیر نظر مربیانی چون فرانک رایکارد و پپ گواردیولا سخن گفته است.

 لیونل مسی گفت: “وقتی کوچکتر بودم در آرژانتین بازی می کردم، پستم بازیکن بازیساز بود و وقتی وارد بارسلونا شدم، سیستم بازی این تیم ۳-۴-۳ بود که برایم مشکل بود، زیرا من در قسمت بالایی الماس بازی می کردم. از زمان بچگی عادت داشتم در پست بازیساز بازی کرده و در زمین آزاد باشم، البته گاهی اوقات نیز به عنوان وینگر بازی می کردم.

 فرانک ریکارد من را در سمت راست بازی داد که پست کاملا جدیدی برای من بود و من در گذشته هرگز در این پست بازی نکردم. من مجبور شدم این کار را انجام دهم و کم کم به پست جدیدم عادت کردم. من راضی بودم زیرا در ترکیب قرار می گرفتم و آنچه شما می خواهید این است که در هر پستی که باشد بازی کنید، هر کجا که باشد. من آرام آرام به این شرایط علاقمند شدم.

 من واقعا به شرایط جدید عادت کردم، زیرا بازی کردن در سمت پای مخالف به معنای این بود که توپ هنگام ورودم به عمق روی پای قوی ترم قرار می گرفت. در آن مقطع بازیکنانی چون لودویک ژولی، رونالدینیو و ساموئول اتوئو در بارسلونا بودند و من به مرور به مرکز میدان منتقل شدم.”

 یکی از مهم ترین تغییرات در سبک بازی مسی، زمانی بود که پپ گواردیولا پیش از یک ال کلاسیکو از او خواست در پست شماره نه کاذب در میدان ظاهر شود و مسی بارها در ادامه در این پست بازی های فوق العاده ای ارائه داد.

 لیونل مسی در این رابطه گفت: “به یاد دارم که این اتفاق برای من غافلگیر کننده بود  زیرا یک روز قبل از بازی با من تماس گرفتند و قرار شد به دفتر گواردیولا بروم. او به من گفت بارها بازی های مادرید را تماشا کرده است، البته او در مورد هر رقیبی اینگونه بود. او با تیتو ویلانووا صحبت کرده بود و آنها به این نتیجه رسیدند من در پست شماره نه کاذب بازی کنم. گواردیولا قصد داشت ساموئل و تیری آنری را کناره ها قرار داده و من نیز در مرکز در این پست به میدان بروم تا مدافعان رئال مادرید درگیر یارگیری از من شوند.

 در واقع یکی از گل های تیری آنری اینگونه به ثمر رسید. این موضوع هم برای ما و هم بازیکنان رئال مادرید تعجب آور بود. ما بیشتر مالک توپ بوده و همیشه در وسط میدان یک بازیکن اضافی داشتیم.

  من در سال های اخیر عادت کرده ام کمی بیشتر در عمق بازی کرده، توپ گیری کرده و به هافبک ها اضافه شوم تا مالکیت بیشتری داشته باشیم. ما دیگر ژاوی یا آندرس اینیستا را در اختیار نداریم و به همین دلیل این تغییر رخ داده است.

 من اخیرا کمتر و کمتر به گل زدن فکر می کنم و بیشتر می خواهم خالق موقعیت باشم تا تمام کننده آن. بدیهی است که من گلزنی را دوست دارم و اگر فرصتی داشته باشم از آن استفاده می کنم، اما هر از گاهی راهی میدان می شوم، کمتر به گلزنی توجه کرده و بیشتر روی بازی تمرکز می کنم. من هرگز روی گلزنی وسواس نداشته ام.

 در مقاطعی نمی توانستم خیلی در گلزنی موفق باشم. من همیشه در لباس آرژانتین و تیم جوانان بارسلونا موفق به گلزنی می شدم، اما در چند سال اول گاهی اشتباه می کردم و بدشانس بودم. گاهی شانس های زیادی داشتم اما نمی توانستم دروازه حریفان را باز کنم. در خاطر دارم روزی ساموئل اتو به من گفت که روزی که شروع به گلزنی کنی، هرگز متوقف نخواهی شد.”

https://akhbar-rooz.com/?p=18038 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x